Oplossing voor overschot aan materiaal...

Hallo allemaal

Ik hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat het herkenbaar is bij velen… Ik zit namelijk altijd te klooien met wat ik meeneem op een dagje skiën; bril, handschoenen, leatherman, geld, zonnecreme, noem maar op. Het meeste krijg je wel in je jas maar om comfortabel te zijn zou je toch net die zonnecreme of zonnebril ergens anders moeten kunnen steken. Zijn hier oplossingen voor en dan bedoel ik geen rugzak want dat is niet echt geweldig skiën en ook niet het heuptasje uit nonkel Roger zijn gloriejaren… Alle hulp welkom en alvast bedankt! :-)

Zorg dat je met iemand samen bent die een rugzak heeft. Trakteer diegene op een biertje en dump daar je spullen.

Übung macht den meister!!!

Minder meenemen? Geld, telefoon en kleine tube zonnecreme in de zakken, bril op mijn kop en handschoenen aan, klaar.

Al aan een sherpa gedacht? Anders hier een paar tips:

Bril: op je hoofd / helm.
Handschoenen: aan je handen.
Leatherman: thuislaten. Bij de meeste liften kun je gereedschap gebruiken of anders loop je even naar een skishop.
Geld: in je reisportemonneetje waar je ook alleen je pinpas, verzekeringspas, rijbewijs en creditcard in stopt. AH bonuskaart werkt niet bij het Sparretje.
Zonnecreme: jas/broekzak. Zo’n klein tubetje inclusief lippenbalsam kun je vast wel ergens kwijt. Je hoeft niet een voordeelfles van 1 liter de berg op te sjouwen toch? Voor vertrek goed smeren en op de piste het tubetje gebruiken.
Pistekaart: jaszak. Makkelijk te pakken in de lift.

Zorg dat je met iemand samen bent die een rugzak heeft. Trakteer diegene op een biertje en dump daar je spullen.

RFKANGOO op 14 dec 2016 14:06

Dat ja!

Eventueel zou je ook op zoek kunnen naar een platte kleine rugzak (Dakine Heli 12l) bijvoorbeeld. Juist omdat deze vrij plat is en dicht op je lichaam zit, merk je deze veel minder dan grotere rugzakken.

Thanks Tiny-M toch nog een nuttige reactie :-)

Een kleine rugzak is inderdaad ideaal, en daar merk je echt niet van.

Click. Click. Peace

Thanks Tiny-M toch nog een nuttige reactie :-)

BenVanRintel op 14 dec 2016 14:42

Afgezien van dat je alles in een rugzak kunt pleuren,lijkt me logisch, wat neem je dan allemaal mee?

Ik heb een vrij getailleerde jas met weinig zakken. Mijn man had een jas met heeeel veel zakken. Nu hij een nieuwe jas heeft met minder zakken gebruiken wij van de rekbare heuptasje die mijn man ook gebruikt bij het hardlopen. Ze hebben ze bij div bouwmarkten, ten minste van de zomer en bij het kruidvat.

https://cdn.wintersport.nl/forum/17/0079a8d15d2f6ac2b7707983...

*bericht bewerkt door skikip op 14 dec 2016 16:30

Ik heb zakken op mijn been, diepe broekzakken en diepe jaszakken. Plek zat! Het enige wat lastig meenemen is, is een flesje water en een sportzonnebril. ipv water neem ik dan maar een hap sneeuw (geen gele). Mijn zonnebril is vrij goedkoop, dus ik hoop maar dat ie het overleefd in mijn jaszak en anders jammer.
Mocht je een (extra) skibril mee willen nemen, die kun je om je nek doen. Dat doe ik bij de kinderen ook als ik niet weet of ze een lichte of donkere skibril nodig gaan hebben.

Iemand meenemen met een rugzak is misschien we het beste idee :) Ik ben vorig jaar geattendeerd op een oplossing voor de zonnebrand. Een zonnebranddoekje. Ik ben gelijk helemaal verkocht en heb ze ook in mijn tennistas zitten. Ik weet net of ik hier een website neer mag zetten, maar je kunt ze bestellen op de zoekterm en .nl erachter. Tube gaat tenminste niet lek in je jas etc.

snowboarders: http://crabgrab.com/binding-bag/

de binding bag

Spray skiërs

Met volle en bolle zakken skiën vind ik ook niks. Dus: ik beperk wat ik meeneem (portemonneetje, telefoon, lippenbalsem - eigenlijk komt deze situatie alleen voor als ik zeker weet dat ik ergens in een restaurant of berghut ga lunchen en als ik zeker weet dat ik niet een andere lens voor mijn goggle of andere kleding wil dragen gedurende de dag) of ik draag een rugzak tijdens het skiën.

Ik ga vaak op wintersport met familie. Mijn schoonmoeder draagt altijd een gedrocht van een safari vestje, met wel twintig zakjes, allemaal gevuld met weet ik niet wat. Wat die allemaal meesleurt de berg op! Misschien handig alternatief ipv de heuptas? ;)

null

Ik zelf heb genoeg aan handschoenen, kleine tube zonnebrand, skipas, portemeneetje een een koekreep - en dat past allemaal prima in de jas.

*bericht bewerkt door Nelis op 15 dec 2016 11:17

Bergen + Sneeuw = ❤

Van een kleine freeride rugzak type " ortovox of pieps" heb je absoluut geen last. Die dingen kan je zo goed vastmaken dat het bijna 1 voelt met het lichaam.

Ik moest er vroeger ook niet van weten, tot ik 3 jaargelden is 1tje huurde voor een week. Heb er daarna direct 1 gekocht

Schiheil ⛷🏂🎿

Herkenbaar.
Ik wijs een jas/broekzak toe voor 1 artikel:
cash (geen portemonnee), rechterbroekzak. Sleutel appartement, linkerbroekzak. Telefoon, binnenzak jas. Zonnebril of goggles (afhankelijk wat er op mijn hoofd staat), grote binnenvak jas. Zonnebrand, rechterjaszak. Sigaretten, linkerjaszak.

Met de lunch is het wel wat chaotisch, want dan liggen deze spullen, plus helm, handschoenen, bril, ergens op tafel uitgestald. Het systeem van jaszakken helpt mij om snel te checken of ik alles weer heb.

Plaats een reactie