Condities Lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lech

Hallo,

Is er toevallig iemand die op dit moment in Lech of St Anton zit, en mij kan vertellen hoe de pistes er bij liggen ? Ik wil last minute boeken voor de eerste week van de kerst en wil wel zeker zijn om te kunnen skien, alvast bedankt!

Ik ben er nu niet maar je kunt rustig gaan hoor!
Altijd de beste sneeuw condities evt. met kunstsneeuw.

Hmm, ik zou toch wel voor een andere gebied gaan: Lech en St. Anton hebben nogal matige kunstsneeuwvoorzieningen, wat met de droogte van de laatste weken ervoor zorgt dat het piste-aanbod aan de Arlberg niet al te geweldig is momenteel.

Dan opteer je beter voor gebieden als Ischgl, Serfaus-Fiss-Ladis, Zillertal, Sölden of Obergurgl

??? @Skiwi ???
Wat vertel je nu voor onzin!

Helemaal geen onzin, hoor @Hooykaas

Ik vind de Arlberg top als er voldoende natuursneeuw is gevallen, maar qua kunstsneeuw voorzieningen hinken ze echt wel achterop ten opzichte van die andere gebieden.
Ergens ook te begrijpen aangezien ze normaalgezien meer dan genoeg natuursneeuw krijgen in een seizoen omwille van de stauligging.

En om eerlijk te zijn: ook qua lift infrastructuur zijn ze een beetje arrogant (geweest), zeker in Lech: liften als Madloch en Zugerberg in Lech en Albonabahn II, Albonagratbahn en Schindlergratbahn zal je in die andere gebieden nog nauwelijks vinden, zeker op belangrijke verbindingsstukken.

PS De andere gebieden die jij noemt zijn ook goed daar gaat het niet om maar om nou te zeggen dat Ski Arlberg matige kunstsneeuwvoorzieningen hebben gaat een beetje te ver.Er zij. Honderden mensen de hele nacht bezig om alles te prepareren.

Daar heb je ook weer gelijk in ???

*bericht bewerkt door Kapperlo op 19 dec 2016 21:03

*bericht bewerkt door Kapperlo op 19 dec 2016 21:03

Ik ga 10 jan… dus hoop dat er nog een flinke dump komt…!!!

@kapperlo Dat doe je goed! @Skiwi Ik vindt die Schindlergradbahn juist wel wat hebben zou zonde zijn als ze die vernieuwen.

Ik ben er nu niet maar je kunt rustig gaan hoor!
Altijd de beste sneeuw condities evt. met kunstsneeuw.

Hooykaas op 19 dec 2016 19:32

Euhhhh… zal toch twijfelen. Is voor nu niet de beste keuze denk ik.

Piste riderrrrr

@Kevin1990 heb je al geboekt.

Mij viel Ski Arlberg ook erg tegen qua kunstsneeuw en pistes. Ik zeg het niet graag, maar ik vond Serfaus-Fiss-Ladis beter in dat opzicht. IN beide gebieden geweest in sneeuwarme periodes in de kerstvakantie, dus ik denk dat ik de vergelijking best kan maken.

Voor echt goede (en veel) kunstsneeuwpistes moet je m.i. überhaupt niet in Oostenrijk zijn, overigens…

@Hooykaas, ik heb ondertussen toch maar geboekt, ook omdat mijn vriendin het liefste alleen over de blauwe piste’s gaat, in het gebied is ongeveer 103km van de 300 geopend en op de webcams ziet het er beter uit dan andere gebieden in Oostenrijk… Misschien valt er vlak voor of tijdens de kerst nog een beetje sneeuw om het plaatje van een witte kerst compleet te maken, we maken er maar het beste van!

*bericht bewerkt door Kevin1990 op 20 dec 2016 17:05

Ik ben er vorige week de hele week geweest. Ik kan je vertellen dat naar omstandigheden de pistes in het gehele gebied prima waren. Inderdaad veel kunstsneeuw die kwalitatief erg goed was. Je kan zonder problemen van Zürs naar st. Anton skiën m.g.v. de nieuwe verbinding. Van Lech naar Zürs skiën was helaas niet mogelijk. Maar dat is een ritje met de skibus van minder dan 5 minuten. Ik weet zeker dat je er erg veel plezier aan gaat beleven.

@Bert61

Bedankt voor je bericht tenminste een positieve reactie, als je op andere forums leest wat ze schrijven had ik er niet veel vertrouwen in. We hopen nog altijd op een laagje verse sneeuw zodat onze eerste kerst in Oostenrijk toch nog wit zal zijn.

Gr Kevin

Zie je nou wel!
Je kan me heus wel vertrouwen.
Ik ben overigens net zo betrouwbaar als het Zwitser bankgeheim vroeger was. @Kevin1990

Zie je nou wel!
Je kan me heus wel vertrouwen.
Ik ben overigens net zo betrouwbaar als het Zwitser bankgeheim vroeger was. @Kevin1990

Hooykaas op 21 dec 2016 14:22

Geloof je het zelf Poetin 2 ?

May the ski force be with you !!

null

May the ski force be with you! @CJAHulskamp ??

Even voor de duidelijkheid(anders snapt niemand er wat van) Ik heb Poetin een keer ontmoet in Sankt Christoph in het Hozpiz Hotel tijdens de WM in 2000 Zodoende.
Hij was toen ook bij zijn vriend Karl Schanz in Sankt Anton.

Wauw, jij vindt ook echt wat op “Poetin skieen”? En hij heeft nog een redelijke gaper-bril op ook… ;)

*bericht bewerkt door GiGi op 21 dec 2016 15:37

Plaats een reactie