Reden sluiting gletsjer La Plagne?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Weet iemand misschien waarom het gebied rond de gletsjer in La Plagne helemaal gesloten is, juist in deze sneeuwarme tijd dat er niet veel pistes zijn daar? En wanneer zou hij terug open gaan?
Zelf dacht ik aan een mechanisch probleem met de gondel naar de gletsjer toe, maar misschien weet iemand anders er meer van?

Zouden ze die gondel niet dit jaar gaan vervangen? Misschien zijn ze er al of nog druk mee, gokje.

Het is wel een windgevoelige plek waar geen besneeuwingsinstallaties staan. Het zou goed kunnen dat er onvoldoende sneeuw ligt, of dat wat er ligt zo’n gevaarlijk ijzige bende is dat het niet wijs zou zijn de boel te openen.

Er wordt wel meer geklaagd over het feit dat de gletsjer bij het minste of geringste (mist, wind e.d.) dicht gaat. Bovendien heeft La Plagne besloten deze winter dit gebied niet meer te prepareren.
Zie ook de discussie op: http://www.skipass.com/forums/enmontagne/stations_ski_france…

bon ski

Wel bij de 4 meest ontgoochelende skigebieden hoort ook La Plagne: slecht onderhouden pistes, veel verouderde liften en je skiet bij wijze van spreken van het ene dorp naar het andere.
Niet echt zijn skipasprijs waard. Dan is Les Arcs iets beter.
En zoals op het Franstalige forum staat: men heeft al vaak grote investeringen aangekondigd, maar vaak komt er weinig van in huis.

Glij blij door die brei :-)

Voor die gletsjer moet je inderdaad niet naar La Plagne gaan. Ik ben een week of vijf in paradiski geweest, en die gletsjer was denk ik 80% van de tijd dicht.

Maar áls hij open is dan is het heerlijk genieten! Die eitjes naar boven zijn al een belevenis op zich.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Dankjewel voor de reacties, ik hoop dat ze hem nog open doen, is er tenminste wat meer open. Wij gaan over 2 weken en hopen dat er dan al wat meer open is. Iemand een idee van de condities op dit moment? Op de webcams ziet het er niet super uit…

Vandaag een lawine op de rode Piste Combe, ik snap wel waarom de Gletjser zo vaak dicht is.

Vandaag een lawine op de rode Piste Combe, ik snap wel waarom de Gletjser zo vaak dicht is.

Ik zit er volgende week, fingers crossed!

Plaats een reactie