Val Gardena kerst 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Zoals afgelopen jaren zal ik weer berichten hoe het in Val Gardena is in de kerstweek. Wij zijn vrijdagochtend vertrokken om eerst naar Breda te gaan. Mijn jongens hadden geld ingezameld voor Serious Request van 3FM. Dat geld moest eerst gedoneerd worden in de brievenbus.

null

null

Daarna richting Heilbronn waar we overnachten. Na twee stops om op te laden komen we loop van de middag zonder files aan bij overnachtings hotel.

Volgende ochtend vertrekken op tijd en voor we het weten zijn we de Fernpas over. Wat is het rustig.

null

Heb zelfs tijd om een boek te lezen.
Na wat middag eten in Innsbruck is het nog 1,5 uur naar Val Gardena. Wederom ook op de Brenner zeer rustig. Net zo als andere jaren ligt er geen natuur sneeuw maar is alles bijna open met behulp van kunst sneeuw. Morgen eerste dag om eens te kijken hoe alles er bij ligt.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 05 jan 2021 11:15

May the ski force be with you !!

Viel spaß!

Mr. Slow

Heel veel plezier. Ieder jaar waren wij er ook deze week. Dit jaar gaan we met de krokus. Ben heel benieuwd naar je verslag.

wij zijn ook benieuwd ,altijd leuk om te lezen.wij gaan ook met de krokus en helaas niet ook met de nieuwjaars week.
veel plezier.

Altijd leuk zo’n reisverslag! Fijne vakantie en laat maar zo veel mogelijk jaloersmakende beelden zien!

Leuk en heel veel plezier. Ben benieuwd naar je verslag. Bij ons is bestemming ook Val Gardena dit seizoen, maar we moeten nog wachten tot maart.

CU later deze week! Ter aanvulling: gister lag AltaBadia er fantastisch bij. Bij Bioc hadden ze er zin in en nog steeds de allerlekkerste chocolademelk (tip @Kristy). Meer pistes open dan vorig jaar, kunstsneeuw genoeg blijkbaar. Vandaag de GroteJamBerg (Marmolada) opgeweest. Veel wind bovenop dus icy maar niet druk dus goed te doen.

Eerst dag is begonnen. Even na 09.00 uur nemen we de vernieuwde rode gondels van Santa Christina omhoog. Via Plan de Gralba gaan we richting de nieuwe Paradiso lift.

null

null

Deze 8 persoons stoeltjeslift met stoelverwarming is Mischien wel iets teveel van het goede. 6-persoons was genoeg geweest. Je kunt nu ook vanuit hier richting SellaJoch. Naast de Comici 1 ligt het funpark die compleet is opgebouwd uit kunstsneeuw.
null

null

Ondertussen waaide het behoorlijk hard op SellaJoch en gaan we richting Canazei en pakken na een stukje richting Arabba mee.
null

Daarna op Belvedère doen we nog een aantal afdaling voordat we wat gaan eten bij Pecol.
null

Na het eten keren we terug richting de Comici en gaan we kijken bij Monte Pana. De piste ligt er verassend goed bij.
null

null

Hier goed de witte slierten te zien van de Seiseralm.
Dan terug via Plan de Gralba waar nog hopen sneeuw klaar liggen.
null

null

Dan via Selva en Ciampinoi en de Saslong piste terug naar Santa Christina.
Samenvatting is dat het een prima dag was en de pistes meer dan voldoende in orde zijn en verder is het rustig op de piste. Nergens langer dan een gondel/stoeltjes hoeven te wachten. Morgen richting de Col de Raiser.
null

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 25 dec 2016 17:50

May the ski force be with you !!

Goed om te horen @Sndr !!! Geniet ervan! Ik ga morgen kijken hoe de bergen er in Salzburg bij liggen… ben benieuwd!

Fantastisch weer dat verslag, kijk er reikhalzend naar uit wat er nog komen gaat. Die witte strepen zien er wel een beetje uit als de floating piers op het Lago Iseo afgelopen voorjaar, maar dan in de bergen. Veel plezier en nog een fijne vakantie daar in de Dolomieten. Moet zelf nog 2 weken wachten, ga de 6e januari die kant op.

Ik vind de pistes er misschien nog wel beter bij liggen dan vorig jaar. En jij?

Wat is het stil! Heel veel plezier daar, zelfs met alleen maar opgespoten sneeuw mooi daar.

leuk!

Ziet er goed uit altijd leuk om je verslagen te lezen en de foto’s te bekijken.
Nog een paar weken wij vertrekken op vrijdag de 13e :)

Ik vind de pistes er misschien nog wel beter bij liggen dan vorig jaar. En jij?

Patrick076 op 25 dec 2016 23:20

Sommige stukken liggen er zeker beter bij dit jaar.

May the ski force be with you !!

Tweede dag naar Col Raiser. Het is vandaag warm en de zon maakt overuren. We doen eerst tweemaal de dalafdaling vanaf het eindpunt van de gondel.

null

Daarna door met de stoeltjeslift door richting Seceda.

null

null

Vanaf daar richting Ortisei over de piste La Longia (10 km). Dit is een van mijn favoriete pistes hier.

null

null

We gaan eerst helemaal omlaag en daarna weer terug naar Seceda om daarna nogmaals de LaLongia te doen met een stop in Val d’Anna. Na de stop terug naar het dal station van de gondel (Col Raiser).
null

Bij het bergstation doen we de lunch. Daarna doen we nog wat afdalingen boven.
null

We besluiten om terug te gaan en nogmaals via Champinoi en plan Gralba en weer terug naar Champinoi de Saslong te doen als afsluiter van de dag.
Morgen waarschijnlijk naar Alta Badia
null

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 26 dec 2016 17:24

May the ski force be with you !!

Lekker man! Genieten.

Doe je de groeten aan de hele familie?

Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar wat je in Alta Badia (met name Colfosco en Corvara) aantreft. Over ruim een maand zitten we daar.

Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar wat je in Alta Badia (met name Colfosco en Corvara) aantreft. Over ruim een maand zitten we daar.

Hansvk op 26 dec 2016 19:15

Volgens insiders zat het wel snor daar !!! Morgen de fotos !!

May the ski force be with you !!

Lekker man! Genieten.

Doe je de groeten aan de hele familie?

GiGi op 26 dec 2016 17:25

Bij deze gedaan @GiGi. Beide skies ondertussen uitgeprobeerd en weer goed gekeurd voor de komende jaren

May the ski force be with you !!

Wat heerlijk om te lezen, zeker aangezien ik vrijdag van de orthopeed groen licht heb gekregen voor dit seizoen (anders was ik denk ik ook lekker weggebleven, te pijnlijk ;)).

Snel even wat plannen en deo volente ben ik er weer in januari, februari en wellicht ook maart.

Het jeukt iig weer als vanouds!

@Hansvk streng geheim hoor maar vrijwel alles (!) in AltaBadia is ongeveer open. Zelfs Pralongia (tweede keer in vier jaar) en het oefenweidje boven Colfosco. En pistes als biljartlakens.

@Sndr Knap weer hoe ze dat daar voor elkaar krijgen.

Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar wat je in Alta Badia (met name Colfosco en Corvara) aantreft. Over ruim een maand zitten we daar.

Hansvk op 26 dec 2016 19:15

Colfosco is zalig. Lekker rustig, onmiddellijk op de Sella Ronda. Snelle verbinding met Corvara waar je een zee van blauwe en enkele rode pistes hebt die niet op de (drukkere) Sella Ronda liggen.
Zeker eens naar Lagazuoi gaan…

Wat heerlijk om te lezen, zeker aangezien ik vrijdag van de orthopeed groen licht heb gekregen voor dit seizoen (anders was ik denk ik ook lekker weggebleven, te pijnlijk ;)).

Snel even wat plannen en deo volente ben ik er weer in januari, februari en wellicht ook maart.

Het jeukt iig weer als vanouds!

DSvier op 26 dec 2016 19:47

Heerlijk @DSvier.
Die politieman in Wolkenstein vroeg al naar je ?

May the ski force be with you !!

@Hansvk streng geheim hoor maar vrijwel alles (!) in AltaBadia is ongeveer open. Zelfs Pralongia (tweede keer in vier jaar) en het oefenweidje boven Colfosco. En pistes als biljartlakens.

Sndr op 26 dec 2016 22:14

Gaan vandaag naar Pralongia. Eens kijken of @Sndr gelijk heeft. Ik denk het wel.

May the ski force be with you !!

Ziet er goed uit! Mooie dagen gewenst.
Sneeuw ziet er niet heel slecht uit als het er ligt?

Heerlijk @DSvier.
Die politieman in Wolkenstein vroeg al naar je ?[post]CJAHulskamp op 27 dec 2016 08:07[/post][/quote]

Die wil mij zeker een draai om de oren geven omdat ik het een Melkertbaan genoemd heb? ;)

En zelfs Lagazoui is nu open!

Wat een heerlijk verslag! Goed om te horen dat de pistes er geweldig bij liggen.
Wij vertrekken op 20 januari en verblijven voor het eerst in Canazei.
In maart nog een keer, maar dan naar Corvara.

Om al in de stemming te komen hier alvast begonnen met wat skilessen.

Dank voor je berichtjes en hoop de komende dagen op nog meer mooie verhalen en foto’s.

Wat een heerlijk verslag! Goed om te horen dat de pistes er geweldig bij liggen.
Wij vertrekken op 20 januari en verblijven voor het eerst in Canazei.
In maart nog een keer, maar dan naar Corvara.

Om al in de stemming te komen hier alvast begonnen met wat skilessen.

Dank voor je berichtjes en hoop de komende dagen op nog meer mooie verhalen en foto’s.

Plaats een reactie