Het merk Wed'ze van Decathlon

Goedemiddag en Merry Christmas allemaal,

Ik ben opzoek naar wat nieuwe skikleding en ben zeker niet het type die zomaar even € 300,- + gaat neertellen voor een skijas of € 150,- + voor een skibroek. Merken interesseren mij dan ook helemaal niks zolang het maar lekker zit, van goede kwaliteit is en er enigszins fatsoenlijk uit ziet;)

In deze zoektocht kwam ik op de website van Decathlon terecht en zag dat zij zeer veel aanbieden van het merk Wed’ze. Toeval wil nu dat het lijkt alsof dit merk precies aan mijn eisen voldoet qua (op het oog) kwaliteit, mogelijkheden, pasvorm (in de winkel gepast) en styling. Echter ben ik vooral erg benieuwd of er ervaringsdeskundige hier zijn. Ik kon alleen maar een topic vinden van bijna 3 jaar geleden over dit merk dus was benieuwd naar eventuele recente reviews.

Alvast bedankt!

P.s. Mocht je nog een ander merk kunnen adviseren wat voor mij geschikt kan zijn hoor ik het graag.
P.p.s. Ik zoek nog een mooie skijas in XL;)

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Zoek even hier op het forum, al veel vaker voorbij gekomen.

Zoek even hier op het forum, al veel vaker voorbij gekomen.

Userd op 25 dec 2016 15:52

Bedankt voor je reactie echter heb ik dat gedaan en na terug zoeken in heel 2016 en daar wordt alleen in 1 topic gesproken over Ski’s van Wed’ze

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Prima prijs/kwaliteitverhouding. Kan zich qua duurzaamheid en pasvorm niet meten met de topmerken maar dat is niet heel vreemd gezien de prijs. Voor de gemiddelde Nederlander 1-2 weken per jaar in de sneeuw staat is het gewoon prima spul.

Maatvoering is wel heel vreemd, want Frans. Dus óf passen óf heel veel maten bestellen. De ervaring leert dat 't spul behoorlijk klein valt.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Simpel uitgelegd kan je stellen dat wedze etc… Allemaal huismerken van decathlon voldoende zijn voor de beginnende / niet veel eisende wintersporter. Zelf is mijn vriendin 2 jaar geleden begonnen met wintersporten en hebben wij in de decathlon haar standaard uitrusting aangekocht. Jas, broek handschoenen … Het scheelt toch wel een hele hoop dan dat je alles van peak performance etc koopt.

Echter na haar 2de jaar (vorig seizoen) begint mijn vriendin ook veeleisender te worden. Ze heeft namelijk zeer snel last van koude handen/ voeten. Dus dit jaar hebben we enkele nieuwe stuks aangeschaft zoals verwarmde handschoenen van 180 euro technisch ondergoed van Columbia 125 euro, kousen van falken 28 / paar … Zo bouwen wij elk jaar ons gear uit. Volgend jaar staat er nieuwe jas en of broek opende lijst …

Zelf doe ik dit ook… Had ook eerst meer stuks uit de decathlon en langzaam aan betere stuks kopen die je nodig hebt. Alleen koop ik mijn gear meestal in promotie maar wel van een A merk. Zo gebruik ik al 8 jaar dezelfde jas, heeft toen echt wel een pak geld gekost, zelf in promotie maar als ik vergelijk met de jassen van nu moet hij zeker niet onderdoen voor een gemiddeld model

Sowieso raad ik nooit de allergoedkoopste modellen van de decathlon aan. Die zijn echt als instap model bedoelt, eerder voor diegene die in een indoorhal eens willen proberen maar niet willen huren.

Of het in jouw geval goed is kan ik niet oordelen. Maar hoop dat je hiermee op weg kan.
Ps: een goed voorbeeld, mijn vriendin heeft zoals gezegd veel last van de kou en heeft daarom ook duur en goed technisch ondergoed, ik heb het echter altijd warm en koop men technisch ondergoed voor 25 euro (broek+T-shirt) de kans dat ik het zelfs draag is klein, het moet echt al bar slecht weer zijn voor ik dit nodig heb.

*bericht bewerkt door Glenn.- op 25 dec 2016 16:25

Bedankt voor de uitgebreide informatie.

Opzich schaal ik mezelf niet in als een veeleisend persoon qua wensen met kleding.

Deze heb ik nu op het ook:
http://www.decathlon.nl/ski-jas-heren-slide-800-id_8344312.h…

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Laten we naast de kwaliteit ook vooral niet vergeten dat de een het nu eenmaal veel eerder koud heeft dan de ander. Zelf heb ik het niet zo snel koud dus ik ski bijvoorbeeld al een groot aantal jaren met ene goedkoop handschoentje. Daar waar andere dure skisokken gebruiken ski ik al jaren met voetbalsokken (Kipstra) van Decatlon, een mooie dunne sok die je een prima gevoel geeft, zodat je direct voelt wat de ski doet.
Kortom neem dit mee in je afweging. Succes met de aankopen.

Je kan echt beter een A merk jas kopen in de uitverkoop.

Lekker warm
Daardoor leukere vakantie
Gaat langer mee
Ziet er beter uit
Denk aan bijvoorbeeld aan Peak Performance kan je ook in NL dragen.

Helemaal mee een met Rob en hooykaas. Dat is ook wat ik met mijn post bedoelde, ik heb niet de nieuwste technologieën nodig en mijn vriendin wel. Iedereen is anders, dus voor de ene kan wedze ideaal zijn voor de andere toch niet voldoende. En ja zoals ik al zij koop ik ook een A merk maar wel overjaars met een fikse kortig

Wed’ze is een van de huismerken van Decathlon, net zoals Quecha. Als je niet het allergoedkoopste pakt maar het net iets duurdere van die eigen merken heb je prima spul. A-merk spul zal zeker beter zijn maar ik denk dat je dat helemaal niet nodig hebt. Decathlon biedt behoorlijke kwaliteit voor het geld dat ze vragen.

Er is al veel over geschreven, ook de afgelopen weken. Lees deze discussie maar eens door:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/215060

Succes met je keuze!

Ps: ook ik draag bewezen kleding van de duurdere merken.

Ik heb dit jaar een 17-daagse trektocht naar de voet van mt. Everest gelopen. Sneeuw, ijs, wind, extreme kou op 5600 m. En praktisch al mn thermospul en fleeces waren van de decathlon. Je woont in die kleding, en het moet écht goed zijn. Ik was er heel blij mee en supertevreden over.

Heb ook verschillend thermo spul en kleding van de decathlon, prima prijs kwaliteit verhouding. Top spul, zolang je geen gekke dingen gaat doen

Heb ook verschillend thermo spul en kleding van de decathlon, prima prijs kwaliteit verhouding, zeker de wat duurdere producten binnen hun eigen merken (die dan nog steeds wel relatief goedkoop zijn).

*bericht bewerkt door Timski10 op 25 dec 2016 22:23

Ik heb met men fleecekes van 11€ en thermo kledij v 7€ van decathlon nog nooit koud gehad ?

Wisselend reacties wat het niet makkelijker maakt. Ik ga me eens in allebei verdiepen.

Ga 11 maart pas op wintersport. Kan iemand een bepaalde periode adviseren voor de beste afprijzingen van a-merken?

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Zie https://www.wintersport.nl/forum/topic/215060 voor een recente discussie over minder dure kledij.
Oeps, ik zie dat sjorsdk dit ook al gepost had, sorry.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 26 dec 2016 00:09

Wisselend reacties wat het niet makkelijker maakt. Ik ga me eens in allebei verdiepen.

Ga 11 maart pas op wintersport. Kan iemand een bepaalde periode adviseren voor de beste afprijzingen van a-merken?

Bart1990 op 25 dec 2016 23:23

Niemand zegt dat het slecht spul is, lijkt me duidelijk dus. Wel dat bepaalde producten beter zijn, zeker bij veelvuldig gebruik of extreme omstandigheden. Wat jij je af moet vragen is of je dat nodig hebt.

Wat betreft de afwijzingen, die beginnen vaak in maart, afhankelijk van wanneer de krokus/carnavals vakantie voorbij is.

Ik denk inderdaad dat een “b-merk” prima is voor mij gezien het feit dat ik nooit in extreme omstandigheden ski en niet veeleisend ben.

Tot slot: kent iemand het merk “Dare2B”?
Komt veel online voorbij

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Ik koop al enkele jaren mijn skikledij bij decathlon, helmen zijn in orde ( persoonlijk ervaren ) en ook van mijn thermisch ondergoed al jaren tevreden. Ook van mijn rugbescherming en donsjas zeer tevreden.
Je zal natuurlijk wel altijd beter materiaal vinden dat waarschijnlijk ook duurzamer is alleen is de vraag die je moet stellen of je niet beter eens extra geld aan skireizen uitgeeft iplv aan materiaal.
Voor de 2 jaarlijkse wintersporter zoals mezelf volstaat de kwaliteit zeker wel, al zou ik u ook niet de echt goedkoopste zaken aanraden.

Ik koop al enkele jaren mijn skikledij bij decathlon, helmen zijn in orde ( persoonlijk ervaren ) en ook van mijn thermisch ondergoed al jaren tevreden. Ook van mijn rugbescherming en donsjas zeer tevreden.
Je zal natuurlijk wel altijd beter materiaal vinden dat waarschijnlijk ook duurzamer is alleen is de vraag die je moet stellen of je niet beter eens extra geld aan skireizen uitgeeft iplv aan materiaal.
Voor de 2 jaarlijkse wintersporter zoals mezelf volstaat de kwaliteit zeker wel, al zou ik u ook niet de echt goedkoopste zaken aanraden.

Ik denk inderdaad dat een “b-merk” prima is voor mij gezien het feit dat ik nooit in extreme omstandigheden ski en niet veeleisend ben.

Tot slot: kent iemand het merk “Dare2B”?
Komt veel online voorbij

Bart1990 op 26 dec 2016 08:10

Dare2B is prima, prijs/kwaliteitverhouding is gewoon top. Heb er diverse onderkleding van, tevens ook een zomer(wandel)jas.

Verder heb ik goede ervaringen met Icepeak. Prima jassen en broeken voor niet al te veel geld.

Bij de goedkopere kleding van de “A”-merken heb ik niet altijd een goed gevoel.

Wed’ze is gewoon een A-merk. Net zoals Quechua dat is. Quechua is ook gewoon prima spul. Het tipt niet aan een Mammut, The North Face of Arc’terycx ofzo, maar voldoet prima. Mijn jas is een flinterdunne hardshell die alles behalve warm is, maar draag 'm wel altijd. Isolatiewaarde van 0,zwembad. Immers, wel wind- en waterdicht en daarbij gaat het gewoon om laagjes.

Overigens heeft de Decathlon sale vanaf vandaag.

Not all who wander are lost

Wed’ze is gewoon een A-merk. Net zoals Quechua dat is. Quechua is ook gewoon prima spul. Het tipt niet aan een Mammut, The North Face of Arc’terycx ofzo, maar voldoet prima. Mijn jas is een flinterdunne hardshell die alles behalve warm is, maar draag 'm wel altijd. Isolatiewaarde van 0,zwembad. Immers, wel wind- en waterdicht en daarbij gaat het gewoon om laagjes.

Overigens heeft de Decathlon sale vanaf vandaag.

Edwin. op 26 dec 2016 13:40

Thanks edwin voor de tip over de sale ik ga er morgen heen.

Heb ondertussen deze jas besteld:
https://www.brunotti.com/nl/winter/heren/jas/maberto-men-jac…

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Maatvoering is wel heel vreemd, want Frans. Dus óf passen óf heel veel maten bestellen. De ervaring leert dat 't spul behoorlijk klein valt.

havana op 25 dec 2016 16:17

Nee hoor, in Frankrijk vinden wij de maten ook vreemd :-)

Click. Click. Peace

In Wed’ze en Quechua herken ik vaak features van Salomon een paar seizoenen daar voor. Is het ook echt hergebruik van die ontwerpen?

Zou best kunnen want ze hebben naast hun huismerk meestal ook enkele salomon stuks liggen :)

In Wed’ze en Quechua herken ik vaak features van Salomon een paar seizoenen daar voor. Is het ook echt hergebruik van die ontwerpen?

GiGi op 26 dec 2016 17:17

Je herkent vooral de Fransen op de camping. Meestal zie je de showroom van de Decatlon uitgestald.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 27 dec 2016 20:45

May the ski force be with you !!

In Wed’ze en Quechua herken ik vaak features van Salomon een paar seizoenen daar voor. Is het ook echt hergebruik van die ontwerpen?

GiGi op 26 dec 2016 17:17

Kans is zeer groot dat de productie van Decathlon voor een aanzienlijk deel is uitbesteed bij andere Franse merken zoals Salamon, Julbo, etc. Ook andere Franse merken lijken te leveren aan Decathlon zowel onder eigen naam als onder de Decatlon merken. De overeenkomsten in ontwerp zijn te opvallend om toeval te zijn.

*bericht bewerkt door Constant op 27 dec 2016 21:12

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ben gisteren nog bij decathlon Antwerpen geweest
De uitverkoop is daar nog niet begonnen (2 januari pas)
Maar er waren geen grote dames maten meer, en ook niet meer te verkrijgen
Ging voor een jas en kwam met een lange onderbroek (met wol) thuis?
Ga zaterdag nog maar eens op pad voor een andere jas

In Wed’ze en Quechua herken ik vaak features van Salomon een paar seizoenen daar voor. Is het ook echt hergebruik van die ontwerpen?

GiGi op 26 dec 2016 17:17

Kans is zeer groot dat de productie van Decathlon voor een aanzienlijk deel is uitbesteed bij andere Franse merken zoals Salamon, Julbo, etc. Ook andere Franse merken lijken te leveren aan Decathlon zowel onder eigen naam als onder de Decatlon merken. De overeenkomsten in ontwerp zijn te opvallend om toeval te zijn.

Constant op 27 dec 2016 21:12

Tenzij’k me vergis zijn de banden tussen Amer Sports (o.a. eigenaar van Salomon) en Decathlon heel warm te noemen … niet moeilijk dat er wat van de ene in de andere overloopt.

Plaats een reactie