Spelenderwijs lesgeven aan kinderen in NL

Heeft iemand ervaring met de regelgeving betreft een klein kind spelenderwijs lesgeven in bijv. Snoworld?

Op dit moment zitten we in Amerika bij de schoonouders en onze oudste zoon (2,5) is al de laatste 7 dagen 1-2 uur per dag lekker bezig op de latjes. Zoals iedereen in de familie is hij er helemaal gek van :)

Nu komen de schoonouders voor een aantal weken naar Nederland en willen we het skiën graag voortzetten in Nederland. Mijn schoonvader is al + 40 jaar skileraar en daar ligt het probleem iig niet.

Graag wil ik weten of in Snowworld (of andere indoor ski hal) dit ok is, of moet je dan officieel iemand inhuren?

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat het een op een lesgeven geen probleem zal zijn. het zal anders worden als je een hele groep gaat lesgeven.

@Rob64 zal het met me eens zijn een Kind van 2.5 jaar les geven heeft geen zin. Nog geen kracht genoeg.Is meer een beetje spelen in de zon en in de sneeuw.
Zo’n hal (vrieskist) is alleen maar koud en echt niet leuk voor een kind.
Aangezien er van lesgeven geen sprake is zal het wel mogen maar ik zou het niet doen.Ga lekker naar een speeltuin heeft Hij/zij veel meer aan.

Vanaf 4 jaar heeft het zin om een beetje les te geven als je in de bergen woont.Eerder niet.
Of het moet voor de meerdere glorie zijn van de ouders.
Zo van mijn kind van 2 jaar komt de zwarte piste al af.

@rob 64 bedankt voor je antwoord! @Hooykaas
Als ik op je mag reageren, natuurlijk kan je het geen les geven noemen, het is speelsgewijs de kids op skies laten wennen. Uiteraard kan een kind van 2,5 niet zelfstandig naar beneden skiën, dat is het doel ook niet.
Vanuit je antwoord krijg ik het idee dat je zelf geen ervaring heb in wat kids wel of niet kunnen op die leeftijd mbt het staan op skies. Uiteraard is ieder kind anders en zal niet ieder kind het van die leeftijd leuk vinden. Met betrekking tot de kou, je kan de kids gewoon goed aankleden en dan is geen probleem. Het gaat erom hoe het kind op dat moment is, happy of niet, moe of niet etc.

De halve schoonfamilie heeft op professioneel niveau geskied of is daar nu nog coach in, dus ik vertrouw op hun werkwijze/leerwijze.

Jammer genoeg wonen wij niet meer in de bergen, maar dat betekent niet dat je niet met regelmaat in NL indoor kan skiën. Voor ons is het geen uitdaging maar plezier met de kids kunnen we er wel uithalen.
De vraag is puur of in NL dat verboden word in de skihal. Bedankt iig voor je bijdrage.

*bericht bewerkt door ccollins op 25 dec 2016 21:13

Ik was toevallig gister m’n neefje en nichtje les aant geven in Landgraaf (6-7jaar) en er zat zelfs een leraar met ons in de lift en die had daar helemaal geen problemen mee.

*bericht bewerkt door An32 op 25 dec 2016 20:52

Bedankt voor je reactie.
Zolang het een extreem jong kind is zal het geen probleem zijn.
Voor oudere kinderen en volwassene wel.
Als ze zien dat je les geeft met professionele oefeningen zal het niet mogen.
In de bergen mag dat ook niet zoals je weet.
Je gaat tenslotte ook niet in een restaurant meegenomen etenswaren op eten.

Ik woon in Landgraaf. In Kerkrade (dat ligt eigenlijk aan Landgraaf vast) was laatst op de markt zo’n kinderland op matten opgezet door Snowworld. Mijn zoontje van dik 1,5 heeft daar een “les” snowboarden gehad. Hij werd al staand op een boardje over wat hindernissen heen getrokken en hij vond het geweldig. Hij kon zo beginnen met lessen bij Snowworld zeiden ze. Dus ik denk dat dat het kan. En uiteraard is dat spelen en geen serieuze les.

null

Bedankt voor je reactie.
Zolang het een extreem jong kind is zal het geen probleem zijn.
Voor oudere kinderen en volwassene wel.
Als ze zien dat je les geeft met professionele oefeningen zal het niet mogen.
In de bergen mag dat ook niet zoals je weet.
Je gaat tenslotte ook niet in een restaurant meegenomen etenswaren op eten.

Hooykaas op 25 dec 2016 21:12
Rogier

15 december 2014 · 15:41
Dat er kans is dat een skischool de gendarmerie belt als ze het vermoeden hebben dat er illegaal les wordt gegeven. Er zijn verhalen bekend van illegale skileraren die door de Franse politie van de piste zijn afgehaald.

Sowieso is het natuurlijk niet netjes als jij je zwart laat betalen, en daarmee concureert met proffesionals die eerlijk hun belasting betalen.

Maar nogmaals al laat jij je er niet voor betalen kunnen ze je in principe niets maken. Het staat of valt bij het laten betalen. Want je mag natuurlijk gewoon vrienden leren skiën…

Glij blij door die brei :-)

Bedankt voor alle reacties!

Wij komen wekelijks in Snowworld Landgraaf ivm de skiles van mijn dochter van 3. Dit doet zij al vanaf de zomer. Doen ze erg leuk bij Snowworld! Inmiddels gaan ze al met de treklift naar boven en skiën ze vanaf de grote berg naar beneden. In Snowworld is het geen probleem om particulier skiles te geven. Gebeurt zelfs veel. In Landgraaf zie je vaak andere organisaties/skileraren die particulier (buiten Snowworld om) les geven aan kinderen/volwassenen.

Plaats een reactie