Shortski bij Turijn/Salzburg

Hoi iedereen!

Ik en 4 andere vrienden plannen een shortski van 8/2 - 12/2 (skiën van 9 - 11). Aanvankelijk dachten we een georganiseerde shortski van Husk te boeken naar Frankrijk maar na wat rondneuzen naar mogelijkheden kwamen we op een misschien wel aangenamere oplossing oplossing, namelijk een vlucht naar een bergstad; Turijn of Salzburg!

De vluchten:

  • Salzburg voor € 90
  • Turijn voor € 75

Ons budget bedraagt € 300, dit voor een 3daagse skipas - de aangegeven vlucht - het verdere vervoer naar het eigenlijke gebied (liefst niet te omslachtig en snel, eventueel 9/2 zelf) en een appartement/hotel/pension/ …

Aangezien we hier echt weinig over weten en zelf (nog) niet de mogelijkheid zullen hebben om zelf te rijden, vroegen we ons af of dit kan - of dat we morgen gewoon de shortski naar Superdévoluy moeten boeken.

Alvast bedankt!
BudgetSki

300 is wel krap. Een driedaagse skipas kost vaak al om en nabij de 100 euro, als het niet duurder is. Dan houdt je dus, na aftrek transfer/evt. extra bagage/skipas 3dg en vlucht zo’n honderd piek over om van te eten/leven en onderdak te vinden voor drie/vier nachten. Lijkt me niet te doen…

Mr. Slow

300 is wel krap. Een driedaagse skipas kost vaak al om en nabij de 100 euro, als het niet duurder is. Dan houdt je dus, na aftrek transfer/evt. extra bagage/skipas 3dg en vlucht zo’n honderd piek over om van te eten/leven en onderdak te vinden voor drie/vier nachten. Lijkt me niet te doen…

Quick op 29 dec 2016 00:53

Wow sorry! Even onvolledig geweest, in Salzburg heb ik al 2 overnachtingen in een basic hotel gevonden voor de eerste en laatste nacht (we komen 's avonds aan en vertrekken 's ochtends) - dit komt in totaal neer op +/- €35
Extra bagage zit er reeds bij & eten hoeft er niet in :)
Gebiedje van 40/50 km is ook meer dan voldoende voor ons! Liefst wel skibushalte in de buurt of kort bij piste aangezien we geen auto hebben.

Voor salzburg dus: vervoer naar gebied, skipas & 2 nachten in app. voor € 175

voor turijn: eenzelfde regeling dacht ik, hierbij komen we wel al 's middags aan dus kunnen we evt ook onmiddellijk naar het gebied - indien toch turijn kost dit voor 2 nachten €40 en dus rest voor het vervoer naar gebied, skipas & 2 nachten in app. € 185

misschien lukt het toch nog?

Voor Turijn kijk je dan naar Bardonecchia, Sauze d’Oulx (Via Lattea) en Aosta (Pila) die vlot en goedkoop met de trein bereikbaar zijn.
Heen en terug voor €15-20
Skipas ongeveer €100 voor drie dagen en met zijn vijven vind je op airbnb gemakkelijk iets aan max €20 pp/nacht.

*bericht bewerkt door frbuysse op 29 dec 2016 09:47

Voor Turijn kijk je dan naar Bardonecchia, Sauze d’Oulx (Via Lattea) en Aosta (Pila) die vlot en goedkoop met de trein bereikbaar zijn.
Heen en terug voor €15-20
Skipas ongeveer €100 voor drie dagen en met zijn vijven vind je op airbnb gemakkelijk iets aan max €20 pp/nacht.

taman op 29 dec 2016 09:46

Thanks! Die bekijk ik zeker! :)

Plaats een reactie