Gerbing want of hestra met heatpack

Hallo allemaal

Na de cadeautjes te hebben opengemaakt enige teleurstelling. Voor de vriendin gerbing verwarmde wanten gaan halen ( de kleinste maat) echter na het passen zijn deze toch te groot.

Nu wou ik toch eens informeren of iemand hier meer ervaring mee heeft , ik heb hier het verwarmde handschoenen topic al meermaals gelezen maar er word niet naar een degelijke niet-verwarmde want gerefereerd.

Nu is mijn vraag: omdat de verwarmde wanten te groot zijn, zou ik deze best omruilen naar een verwarmde handschoen (deze is er wel in een kleinere maat) of beter een degelijke want (categorie: hestra, north face Himalaya …) en daar gebruik maken van zou heatpacks?

Alle tips zijn welkom, echter is een simpele onderhandschoen van merionowol of dergelijke geen optie. Dit hebben we al geprobeerd

*bericht bewerkt door Glenn.- op 01 jan 2017 11:45

A

*bericht bewerkt door Glenn.- op 01 jan 2017 11:48

Ik dacht dat Dakine modellen in het gamma heeft waar je zo’n heatpack in kan doen

Dubbel

*bericht bewerkt door Marijnt op 01 jan 2017 16:00

Dakine is niet te vergelijken met Gerbring of Hestra.
Heeft je vriendin last van zulke kouden handen?
Met Hestra Army Leather Heli Ski heb je helemaal geen verwarmings element nodig.Ook warm bij -25 c
Of gebruik je ze voor op de motor.Dan is Gerbing top.
PS
Wat geef je mooie cadeaus weg ?

Ja nu heeft ze handschoenen merk ontgaat me even maar was een 50 euro denk ik. Maar daarmee houd ze het geen uur vol. Na een dik half uur tot een uur heeft ze echt zeer koude handen vingers worden echt licht blauw en dan duurt het bijna 2 uur alvorens ze er geen last meer van heeft

En neen we gebruiken die enkel voor wintersport. En ja mooie cadeau maar het is voor jaar geen luxe :)

*bericht bewerkt door Glenn.- op 01 jan 2017 19:43

Ik zou uit ervaring die Hestra’s Army kopen.
Een handschoen van 50.00 euro is natuurlijk weinig van te verwachten.

heeft er toevallig iemand die hestra’s ? Zodat die even zijn ervaring kan delen :) zou het namelijk zonde vinden van die te kopen en uiteindelijk toch nog verwarmde moeten kopen omdat ze niet voldoende warm houden

@Glenn.: even de zoekfunctie gebruiken helpt nogal op dit forum, er is al heel veel minimaal een keer besproken…

Anyway, men lijkt nogal tevreden over die dingen! Succes, ik hoop dat de koude handen komend tripje verleden tijd zijn. https://www.wintersport.nl/forum/topic/322945

Bedankt @Forza had het topic al gevonden maar hoopte dat er ook iemand was die echt heel veel last heeft van de kou. Iedereen dat je hoort spreekt goed over hestra. Enkel is het voor mij heel moeilijk in te schatten wat dergelijke want nu meer is dan een andere.

Zelf heb ik echt nooit kou, tenzij extreme situaties. Ik board quasi altijd met Burton tech gloves, puur omdat ze goed passen en niet voor hun eigenschappen. Het is voor mij dan ook redelijk moeilijk om in te schatten of die hestra’s echt zo warm zijn of dat dit ook gewoon goede handschoenen zijn.

En in de winkel passen help niet, dan voel je bijna tot geen verschil dusja wij zijn wat ten einde raad

*bericht bewerkt door Glenn.- op 02 jan 2017 00:01

Ik zou uit ervaring die Hestra’s Army kopen.
Een handschoen van 50.00 euro is natuurlijk weinig van te verwachten.

Hooykaas op 1 jan 2017 22:51

Ik heb handschoenen van 25 euro gehad die altijd (te) warm waren. Voor 50 Euro zijn er genoeg goede handschoenen te vinden, ookal ben ik zelf liefhebber van de duurdere handschoenen wegens degelijkheid, ademend materiaal, etc.

Na een dik half uur tot een uur heeft ze echt zeer koude handen vingers worden echt licht blauw en dan duurt het bijna 2 uur alvorens ze er geen last meer van heeft

Glenn. op 1 jan 2017 19:42

Klinkt alsof de handen zelf niet in staat zijn om warmte te generen in de handschoenen. Er bestaan handschoenen met een rits bovenop de handschoen, waarin je een warmte element kan stoppen. Die elementen gaan vaak een hele dag mee voor maar een paar euro per keer.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Bedankt constant, dat is wat ik ook denk, dat ze zelf gewoon niet de warmte kan leveren om tegen temperaturen van onder het vriespunt in te gaan. Dat is ook de reden waarom ik toch blijf twijfelen over die hestra’s.

Ik heb er in de winkel eens een paar van Burton aangehad met een rits bovenaan. Maar is het dan misschien toch niet beter om gewoon die verwarmde handschoenen te kiezen of zouden wanten met een heatpack hetzelfde of beter effect geven ?

Ik denk dat verwarmd of met heatpack ongeveer hetzelfde effect zullen geven. Wij hebben recentelijk Hestra wanten gekocht, de Army Leather Heli Ski, we moeten ze nog uitproberen, maar ze zitten wel heerlijk. Voor € 50 heb je ook een prima paar van Dakine met Goretex en een rits bovenop waar je een heatpack in kan doen, deze is iets duurder: https://www.dakine-online.nl/dakine-handschoen-womens-sequoi…
Tuurlijk is Dakine niet de kwaliteit zoals Hestra, maar mijn vorig paar wanten was van Dakine en daar heb ik toch meer dan 5 jr mee gedaan, daarvoor ook de handschoenen van Burton gehad die ook altijd goed bevielen. Naar mijn idee moet je kijken naar Goretex handschoenen of wanten(zijn wel het warmst), succes met je zoektocht!

@Glenn ik heb zelf ook altijd last van koude handjes, ik heb nu bij de decatlon wanten gehaald die officieel voor de jacht zijn. ideaal met handschoen liner erin en rits ( waar je eventueel een heatpack achter kan doen ).

ik heb zelf al gecheckt of ze waterdicht zijn doormiddel van wc papier achter de rits te doen en de want onder de kraan te houden, papier bleef droog dus qua waterdichtheid zit het wel goed.

afgelopen seizoen in de sneeuw gebruikt en geen last gehad van steenkoude handjes, door de liner in de want ook geen klamme handschoen door het zweet ofzo.

https://www.decathlon.nl/handschoenen-toundra-500-bruin-id_8…

*bericht bewerkt door Droopy-d op 02 jan 2017 09:27

don't count the days, make the days count !

Bedankt voor de reacties :) ja het zal toch steeds gokken blijven vrees ik.

Misschien toch maar een heatpack en een want gebruiken in plaats van om te ruilen naar handschoenen

Hi @Glenn, mijn vrouw heeft ook kleine (en altijd hele koude) handen. Ik heb voor haar de handschoenen van Gerbing gekocht (https://gerbing.co.uk/eu/s7-heated-ski-gloves.html) drie jaar terug. Dit bleek voor haar de oplossing, de batterijen houden het een dagdeel vol (dus een extra setje bij de lunch erin) en ze heeft nooit meer koude handen gehad. Op standje 3 bij gewoon skiën, en standje 2 als het koud is (en 1 om ze goed te garen :))

Het vergt wel een investering, maar heeft al een hoop pijn gescheeld… Wat mij betreft helemaal waard.

Let it snow!

Bedankt @Gerwin. Ja een hele investering ik kan ervan mee spreken :) zoals ik al aangaf heb ik de gerbings hier liggen op mijn bureau maar dan wel de wanten, echter zijn deze te groot (en er is geen kleinere maat). De handschoen valt bijna automatisch van haar hand af :)

Nu ga ik deze middag toch eens terug naar de winkel om te zien of er handschoenen ik haar maat op voorraad zijn en eens vragen if we deze kunnen testen. :)

@Glenn De handschoenen vallen echt een stuk kleiner, met mijn dunne vingers kom ik er bijna niet in. Dus de xxs of xs versie moet zeker gaan passen.

De handschoenen zijn vermoedelijk iets teveel geïnspireerd op Gerbing motor achtergrond, het vasthouden van het stuur is toch iets anders dan skistokken :)

Let it snow!

Oke bedankt voor de info ! We zullen deze middag eens naar de winkel gaan :) wel jammer dat ik zo een grote handen heb, de want is toch net iets te klein voor mij anders had ik ze zelf gehouden :D

Leuk die wanten voor jezelf, maar zonder dat extra setje accu’s mag je ze toch niet aanzetten van je vrouw :)

Succes!

Let it snow!

Plaats een reactie