Update PDS/Avoriaz 1 jan 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

In Avoriaz zelf valt het goed te doen. De hoge pistes zijn merendeels open en met redelijke sneeuwcondities. Je kan zelfs een stukje Zwitserland meepakken. Tot nu toe opvallend rustig, zeker als je weet dat vrijwel alle pistes in Morzine, Les Gets, Chatel etc. gesloten zijn. We hopen met z’n allen op een beetje sneeuw, dat zou de pistes goed doen en daarbij begint het kunstmatige meertje al aardig leeg te lopen…

null

null

null

null

*keep cool and relax...*

thanks voor de update! Wij vertrekken de 13e naar Chatel, wordt niet blij van de foto’s

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wow, dit jaar geen PDS in de planning, maar ik heb het nog nooit zo gezien rond deze tijd. Wel knap ze nog redelijk wat pistes open hebben kunnen krijgen.

Er is gisterennacht een heel klein cosmetisch laagje gevallen. Het helpt niet veel maar ziet er iig wel wat beter uit. Helaas zijn de meeste (vrijwel alle) pistes gesloten in Morzine, Les Gets, Chatel. Ook Linga is helaas niet open gegaan, misschien morgen.

null

*keep cool and relax...*

Hoi dit is erg leuk om de mensen op deze manier up to date te houden! Woensdag en donderdag hangt er nog wat sneeuw in de lucht! Laat ons hopen …
Is dit 1 van de slechtste starten ooit op vlak van weinig sneeuw?

Als ik het weerbericht lees zal het dit weekend moeten verbeteren, laten we erop hopen voor iedereen die op korte termijn naar PDS gaan. WIj gaan weer in Februari (voorjaarsvakantie) erheen. Ik ga er vanuit dat er dan wel genoeg ligt, houd niet zou van dit soort foto’s. Veel plezier daar!

Stay frosty

Ik moet zeggen dat het kleine laagje erg goed heeft gedaan. Hoog bij Chavanette/Fornet kan je zelf off piste (dus weer een paar pistes erbij!). En ik hoorde dat Plaine de Dranse/Pre la Joux (bij Lindarets) open is gegaan. Goed voor de Chatel gangers.

*keep cool and relax...*

Super, wij komen donderdagochtend aan… hopelijk heeft het weer tegen dan nog klein beetje sneeuw in het verschiet tegen dan… want wij verblijven precies rechtover de piste linga… Wat zou het leuk zijn moest die open kunnen … Grtjs

Gelukkig hebben we nog even, wij vertrekken pas 11 maart. Maar dit zit er niet al te best uit…
Wij maken met onze groep gebruik van de liften Pierre Longue & Pre la Joux.

*bericht bewerkt door NachtBroeder op 03 jan 2017 14:54

Super, wij komen donderdagochtend aan… hopelijk heeft het weer tegen dan nog klein beetje sneeuw in het verschiet tegen dan… Grtjs

stevmal op 3 jan 2017 14:14

In de nacht van woensdag op donderdag wordt weer enige sneeuwval verwacht, dus fingers crossed. De week daarop zou het vanaf dinsdag 10 januari flink kunnen gaan sneeuwen volgens de Franse weersverwachting.

Vandaag een heerlijk zonnig dagje en zoals gezegd zijn de off piste stukken boven erg goed te doen. Sowieso valt het met de drukte erg mee, nergens lange wachttijden voor lift.

*keep cool and relax...*

Het wordt gelukkig steeds een klein beetje beter. Linga is ook open gegaan en ik zie sowieso steeds meer liften in bedrijf zoals de Super Chatel en Tronchey in Chatel, de Pleney, Nyon, Nabor en Charniaz in Morzine. Les Gets heeft het nog wat moeilijk maar je kan daar iig. wel omhoog (naar Morzine).
Laten we hopen dat het verwachte sneeuwbuitje alles een extra zetje geeft.

*keep cool and relax...*

Linga piste open? Tot beneden? Thnx voor update!

@DerGraf thanks weer voor de updates!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@DerGraf, thanks! Hopelijk morgen een update met (wat) verse sneeuw!

Hallo allemaal,

Vandaag weer een lekker zonnig dagje tussen twee wolkenvelden in. Vandaag naar Chatel geskied en idd. is Linga gedeeltelijk open tot aan de stoeltjeslift Echo Alpin. De piste zelf is een beetje hard en ijzig maar als je net buiten de piste rechts je pad zoekt kom je heerlijk veel sneeuw tegen. Skiet veel beter dan de piste en het is nog lekker rustig ook. Wel oppassen voor de steentjes.

Vanuit de eitjes zag ik dat ze druk bezig zijn met de sneeuwkanonnen om het onderste gedeelte ook open te krijgen. Dat zal niet lang duren want er glipten al een paar ‘piste securites’ met een banaantje onder het net door. Maar goed, met een beetje sneeuwval vannacht moet het allemaal lukken.

In Chatel draaien wel een paar liften maar zijn de pistes nog niet open. Wel staan alle sneeuwkanonnen op volle sterkte aan dus wie weet… Voor de rest is het bij Pré la Joux/Plaine Dranse prima skiën. Wel zijn sommige stukken wat ijzig (platen) en dan soms weer kleine bijeengeschraapte moguls, af en toe nog best lastig met die wisselende omstandigheden.

En natuurlijk kan je ook redelijk goed skien in Lindarets, Avoriaz en het stukje in Zwitserland bij Les Crosets. Zoals Alke al schreef kan je dan een leuk rondje maken. Pak dan het liftje bij Chavanettes naar beneden. De Mur is sowieso gesloten. Let wel even op bij terugkomst als je over de blauwe Abricotine gaat. Valt ook goed te doen maar zo voorbij halverwege krijg je een lange, vlakke ijsplaat met weinig sneeuw. Je kan dan beter even je schaatsen onderdoen ;-)

Het trekt nu helemaal dicht, ik hoop op een paar centimeters erbij!

null

Chatel vanaf Linga

null

Nieuwe wolken dienen zich aan (Plaine Dranse)

null

Een mooie zonsondergang in Avoriaz (stuntpark)

*keep cool and relax...*

Jezt geht’s los!

null

Avoriaz 20:00

*keep cool and relax...*

null

Les Gets

*bericht bewerkt door Roeland op 04 jan 2017 21:10

t lijkt meer dan voorspeld?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen6, ik lees op chatelweb.com dat het erg tegenvalt. Er is zo’n 6 cm gevallen in het dorp, dat komt overeen met de minst gunstige voorspelling…

@Slottie Het sneeuwt nog steeds…

*keep cool and relax...*

@Slottie Het sneeuwt nog steeds…

DerGraf op 5 jan 2017 10:44

Dat is dan goed nieuws! Het bericht van chatelweb was van vanmorgen 7 uur.
Hoeveel is er nu gevallen?
Kunnen er straks meer pistes en liften open?

*bericht bewerkt door Slottie op 05 jan 2017 10:48

Het heeft de hele dag door (licht) gesneeuwd en ik denk dat er wel een centimetertje of 10 is gevallen. Vandaag een paar keer gesloten pistes verkend, bv. de zwarte Coup du Monde, en dat viel allemaal wel redelijk te doen. Snap wel dat ze ze dicht houden want als de massa er overheen gaat houdt ie het niet lang vol. Desondanks verwacht ik wel dat er nog meer pistes open zullen gaan. Helaas kan ik niets vertellen over Chatel, vanwege de sneeuwval we zijn gesneuveld bij Chez BaBeth (Plaine Dranse) en ach, zo erg was het daar niet ;-). Een van de betere en leukere tentjes, kan het iedereen aanraden.

Dit is mijn laatste bericht. Morgen pakken we de koffers en gaan terug naar NL. Ik wens iedereen die nog gaat heel veel plezier en met deze sneeuwval en die van volgende week moet alles goed komen!

Goodmorning Avoriaz! (en Morzine eindelijk ook wit)

null

Lindarets om een uur half vijf…
null

*bericht bewerkt door DerGraf op 05 jan 2017 18:24

*keep cool and relax...*

@DerGraf, dank voor de updates!

@DerGraf hartelijk dank voor je updates…gaf een goed beeld van de omstandigheden. Wij komen volgende week donderdagavond aan en blijft spannend hoe de omstandigheden zullen zijn.

@Roeland: graag gedaan! @Alwin: voor jullie zou ik me helemaal geen zorgen maken. Volgende week dins/woensdag wordt nog een dik pak sneeuw verwacht en dan is alles weer normaal. Zou wel sneeuwkettingen meenemen :-)
P.s. maak je geen zorgen om de drukte. De wachttijd is maximaal 5-10 minuten en meestal kan je direct bij de lift naar binnen.

Voor degene die zelf de geopende liften en pistes willen bekijken: http://live.skiplan.com/moduleweb/2.0/live.php

*keep cool and relax...*

Wij hebben de eerste dag geskied vandaag en wat een dag, vers laagje bij start en dan ganse dag lichte sneeuwval. De sneeuw kraakt heerlijk… we hopen dat er morgen lees vrijdag of zaterdag meer pistes opengaan. De versgevallen sneeuw maakt e meeste pistes super! af en toe wel een stukje hardere plaat maar niet echt ijs want dan zouden er veel meer mensen vallen…
Groetjes uit linga

*bericht bewerkt door stevmal op 05 jan 2017 23:29

komt genoeg sneeuw aankomende week als we de kaarten mogen geloven :-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@stevmal is er daar een idee hoe het chatel ski-gebied erbij ligt en of er nog veel voor nodig is voordat die pistes open gaan?

Op dit moment kun je naar boven gaan via linga, linga is bovenste stuk open tot aan stoeltjeslift. Bij superchatel kun je ook naar boven maar denk dat daar enkel een oefenpiste open is. Skiën van linga over pre la joux en plaine dranse is alles open. In de ochtend goede condities, na de middag veel ijsstukken en dus minder aangenaam… ook veel gekwetsten met helikopter of banaan die worden afgevoerd… vanaf morgen gaat het zo goed als een hele week sneeuwen dus ik denk mits een sneeuwval van minstens 30cm sneeuw dat er veel open gaat gaan… het is afwachten dus hoeveel sneeuw er gaat vallen uiteindelijk, maar de voorspellingen zijn in die richting. Een week stevige sneeuwval kan dus zorgen voor het openen van veel meer pistes. Het is ook wel nodig! Zwitserse gedeelte is op dit moment minder sneeuwrijk en dat merk je ook…
Morgen laatste dag hier, wel al leuk geskied maar altijd zelfde liften en pistes gedaan, en dat is niet wat je normaal verwacht als je komt skiën in pds.
Grtjs!

Thanks voor je update. We gaan het beleven. Zoals de voorspellingen nu zijn gaan we een weekend van veel sneeuw tegemoet. Heeft ook zijn charme. Hopelijk zonder dat de liften gesloten worden door te veel wind/sneeuw.

Ik ben sinds gisteravond in Chatel.
Er is vannacht meer gevallen dan ze hadden verwacht, namelijk een cm of 8. Gunstig dus!
Gister zeiden ze mij dat ze vandaag of maandag weer extra liften te hopen openen rondom Chatel. Dit laagje verse sneeuw geeft weer goede zetje.

Ik ga zo vanaf Linga m’n eerste meters vh jaar maar maken!

Plaats een reactie