Ski spullen in vliegtuig

Beste wintersporters,

Ik ga volgende week voor het eerst met het vliegtuig op wintersport.
Ik vlieg met Transavia naar Salzburg Oostenrijk. Wij hebben de optie gekozen om eigen ski spullen mee te nemen in het vliegtuig.
Hieronder vallen : 1 paar ski’s, 1 paar schoenen, 1 paar stokken, 1 skihelm
Heeft er iemand ervaring met vliegen met skispullen ? en iemand een tip om de ski helm veilig te vervoeren in het vliegtuig. Ik was van plan om hem in de tas van mijn schoenen te stoppen.
Of nog iemand andere tips ?

Alvast bedankt !

Ik doe mijn helm altijd in de handbagage (rugzak). In een tas die in het ruim gaat vertrouw ik niet. Wordt veel te hard mee gesmeten. De laatste keer was zelfs mijn harde koffer helemaal gescheurd toen ik hem van de lopende band pakte. De rest van mijn spullen heb ik in een skitas met wieltjes. Daar kunnen ook ook mijn schoenen in.

Ik ben zelf al een paar keer met het vliegtuig ( Transavia ) mee geweest.
bevalt super goed, lekker snel ook!
Voor mij twee paar skis, heb ik een skicase aangeschaft van Sportube. ( [http://www.matterhorn.nl/portfolio/sportube-de-beschermkoffe...](http://www.matterhorn.nl/portfolio/sportube-de-beschermkoffer-voor-uw-ski-snowboard-of-visuitrusting/ "http://www.matterhorn.nl/portfolio/sportube-de-beschermkoffer-voor-uw-ski-snowboard-of-visuitrusting/") ) Niet goedkoop maar gebruik hem ook voor andere doeleinden, anders is een goede canvas foedraal ook wel mogelijk. bescherm altijd extra de bovenste en onderste delen van je skis! bindingen ook even goed omwikkelen met b.v. een handdoek met bandjes of zo. stokken erbij doen kan, ook hier weer goed vastzetten en zorg dat ze nergens iets kunnen beschadigen. even wat handigheid maar dan komt het zeker goed. ( gebruik altijd elastiek, klittenband en tyraps. niet vergeten voor de terugweg ook te zorgen ! )
Aangezien dit extra / speciale bagage is wordt er wel voorzichtiger mee omgegaan dan met de gewone bagage.
Mijn helm doe ik IN de grote skitas, rondom voorzien van de kleding die ik meeneem, heb hiervoor bewust geen hard schaal koffer model maar een grote sterke tas die wel kan rollen. Schoenen heb ik ook een tas voor, en JA daarbij KAN ook je helm! maar dat risico neem ik bewust niet. dat past allemaal maar net, en hierdoor is naar mijn mening de helm op zijn kwetsbaars, de bovenkant is dat redelijk snel te kraken… ( voor thuis kun je prima je helm en je schoenen in 1 tas opbergen, of voor met de auto. vliegtuig is toch even iets anders )
vul alles zo veel mogelijk op met kleding, sokken enz.

Bij check-in Transavia mogen je ski`s in een aparte container worden gezet, worden ook separaat in en uitgeladen van het vliegtuig.
Omdat ik alleen reis, is vrijwel alles rol-baar, grote tas, skicase. tas met schoenen zet ik op de grote kleding tas, andere hand de skicase. rugzak op. prima alleen te doen van P3 naar de schuttelbus ;-) Bij vertrekhal klein stukje lopen, lever je alles al weer in. geen probleem!

Fijne reis en geniet van je vakantie!
MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Ik stop mijn helm altijd in mijn koffer (met harde buitenkant) Ik maak mijn oor-beschermingen los en vul mijn helm dan op met zachte dingen zoals ski-sokken. Op deze manier neemt mijn helm eigenlijk geen ruimte in beslag. Mijn koffer is wel dik genoeg.

Mooie koffer @HV180 ?

Het zal altijd wel goed gaan maar ik durf het toch niet aan om mijn spullen in het vliegtuig te vervoeren.Veel te bang dat iets niet aankomt.Ik moet er niet aan denken dat mijn zorgvuldig gekozen skischoenen zoek raken.
Mijn ski’s zijn zo speciaal dat die zowiezo niet voor de nieuwprijs te verzekeren zijn.incl.mijn Carbon stokken uit Amerika.
Ik zou je skischoenen in de handbagage meenemen.Kan je die niet kwijt raken.

Klinkt misschien wat overdreven maar ik ben al 2x mijn koffer kwijt geraakt tijdens een vlucht.Éenmaal helemaal zoek de ander kwam na 2 weken weer terug.

Ik heb jarenlang gevlogen met mijn gear en nooit wat meegemaakt. Alles kwam altijd onbeschadigd en met hetzelfde vliegtuig mee.
Ski’s en stokken in de skitas (eentje van Salomon) de tas heeft aan de binnenkant van die banden waarmee je alles vast kan zetten. Verder gingen er ook nog wat sokken, handschoenen en sjaals in die tas. De skitas lever je op het vliegveld idd apart in.
Mijn skischoenen in een Atomic schoenentas (rugzakmodel) en daar werd ook nog wat andere bagage bijgepropt (wat er allemaal in een skischoen past!!).
Mijn helm opgevuld met kleding of handdoeken en gewoon in mijn hardschalen koffer. Sinds een paar jaar geen koffer meer maar een North Face basecampduffel. Gaat meer in en weegt een stuk minder en is ook nog makkelijker dragen .

en iemand een tip om de ski helm veilig te vervoeren in het vliegtuig

niekder op 2 jan 2017 11:41

Ik zou hem zeker weten bij mijn handbagage houden. En in een noodsituatie niet vergeten op te zetten, het kan net het verschil maken. Dit is niet grappig bedoeld!

Bedankt voor de tips!
Ik doe nu mij skihelm in mijn handbagage (Wij vliegen zonder normale bagage)
En probeer bij mijn schoenen en ski’s zo veel mogelijk kleding te stopen. :)

Ik heb jarenlang met mijn snowboard gevlogen op Barcelona om zodoende naar Andorra te kunnen gaan. Ik heb een grote reistas waar het board, schoenen en overige gear als ook kleding voor de hele week in past, ideaal (behalve dan het ontbreken van wieltjes). Bij Transavia gaat inderdaad de tas niet op de normale bagage band, maar in een aparte kar of bij een aparte incheckbali afgeven. Nooit problemen mee gehad in de zin van beschadigingen of vertraging. De helm heb ik zelf ook altijd als handbagage meegenomen. Succes en veel plezier!

Niet op alle luchthavens worden de ski’s apart vervoerd. Ik heb vaak meegemaakt dat de ski-uitrusting gewoon op de lopende band samen met de koffers moest. Houd er wel rekening mee dat je ski-uitrusting niet zwaarder mag zijn dan 15 kg. Mijn ski’s, schoenen en stokken wegen al rond de 12/13 kg. Mij lukt het niet zonder normale ruimbagage. En voor de handbagage zijn de afmetingen beperkt. Ik zou wel willen weten hoe je dat gaat doen. Ik ga elk jaar met een grote groep vliegen naar de wintersport en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen zonder extra koffer.

Helm als handbagage meenemen zal zeker niet overal worden toegestaan… En daarbij wordt wel heel vriendelijk verzocht dit bovenin de vakken te plaatsen. als andere daarbij ook hun tasjes proppen, hoeveel meerwaarde is er dan nog? ik doe hem gewoon in de grote reistas met extra bescherming en goed ingepakt en opgevuld. gaat altijd prima geen probleem.
De maximale toegestane kilogrammen is wel een dingetje… ik kom met mijn “lichtgewicht” skikoffer er wel iets boven… maar ook dat is nooit een probleem geweest, wel kies ik altijd voor 25 Kg ruimbagage. en kom daarmee dus nooit te hoog uit.
Omdat ik ook wel super zuinig ben op mijn latjes ben, heb ik dus voor een koffer gekozen. ook omdat ik naast het vervoer van de ski`s hiermee ook meer mogelijkheden heb buiten de wintersport om.

MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Plaats een reactie