Sunweb komt skigarantie niet na!

Hihi, even google’en en je leert dat (waarschijnlijk) diezelfde Hans Askamp vorig skiseizoen ook al in de clinch lag met Sunweb. En dat dit jaar gewoon weer boeken… Zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

https://www.klacht.nl/botte-afhandeling-vraag-door-klanten-s…

77steve op 5 jan 2017 10:10

Sommige lui gaan volgens mij echt tegen hun zin skiën.

Ik kan niet omboeken via Sunweb en dat was gisteren wat vervelend, maar het is nu zo… Ik ga niet meer zitten janken, ze geven fantastische sneeuw volgende week in Flaine en deze nacht is er ook meer dan verwacht uit de lucht gevallen.

mike op 5 jan 2017 10:18

That’s the spirit!
Enjoy komende week, wordt vast leuk :-)

Wat verwacht je eigenlijk: sunweb wil prijsbreker zijn EN tegelijk een fantastische sneeuwgarantie aanbieden…Tja, Sinterklaas en de Kerstman bestaan ook niet, hoor :-)

Als je een echte sneeuwgarantie zou willen, dan ga je een heel dure premie moeten betalen. De risico-analyse rond kerstmis is gewoon te hoog.
Zo heb je ook heel veel verschil in types Annuleringsverzekeringen, waarbij de goedkopere een minder uitgebreide dekking hebben.

Dus veel kleine lettertjes, waardoor mensen enkel naar de marketingkreet kijken, zich bekocht voelen…

Glij blij door die brei :-)

Als je naar de interactieve pistekaart van pds kijkt, kan ik wel begrijpen dat TS zich bekocht voelt. Vanuit Chatel gaat de gondel omhoog en daar zijn nog 2 kleine liftjes open, dat is alles. Die 1/3 van de liften zitten ergens anders in het domein.
Akkoord dat je de kleine lettertjes moet lezen, maar er mag toch iets overblijven van de beloofde ‘sneeuwgarantie’.

Als je naar de interactieve pistekaart van pds kijkt, kan ik wel begrijpen dat TS zich bekocht voelt. Vanuit Chatel gaat de gondel omhoog en daar zijn nog 2 kleine liftjes open, dat is alles. Die 1/3 van de liften zitten ergens anders in het domein.
Akkoord dat je de kleine lettertjes moet lezen, maar er mag toch iets overblijven van de beloofde ‘sneeuwgarantie’.

Errant op 5 jan 2017 11:39

@Errant
Je kant toch ook aan de andere kant van Chatel omhoog? Via de Linga en de Pre La Joux kom je gewoon naar Avoriaz en daar is het meeste open.

*bericht bewerkt door 77steve op 05 jan 2017 12:32

Volgens mij telt de ‘sneeuwgarantie’ voor het totale skigebied waar jij je reis naar toe hebt geboekt. Kan je dus wel in andere delen skiën van het betreffende gebied en maak het een totaal van 1/3 van de liften die open zijn, dan heb je dus geen recht op garantie.

Wij vertrekken morgennacht naar Val Thorens. Ik weet dat het afgelopen jaren best spannend heeft geleken allemaal in Frankrijk, dat is ook de reden dat ik voor wat meer zekerheid ga en niet kies voor Flaine (wat een supergebied is trouwens).

Toch blijkt het al die jaren weer mee te vallen en is er genoeg te skiën. Van mij zou een maatschappij nooit een garantie af te hoeven geven. Het is de natuur en daarin loop je wel een risicootje dat er soms geen sneeuw is.

let's get this party started!!

Vorig jaar (2015) kerst heb ik zonder problemen kunnen omboeken bij Sunweb. Hier absoluut geen klachten…

Hihi, even google’en en je leert dat (waarschijnlijk) diezelfde Hans Askamp vorig skiseizoen ook al in de clinch lag met Sunweb. En dat dit jaar gewoon weer boeken… Zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

https://www.klacht.nl/botte-afhandeling-vraag-door-klanten-s…

77steve op 5 jan 2017 10:10

Sommige lui gaan volgens mij echt tegen hun zin skiën.

DavidW op 5 jan 2017 10:21

Haha, wat een moeimaker…als ie volgend jaar gaat boeken zullen ze wel denken; kak, heb je hem weer :P

Not all who wander are lost

Als je naar de interactieve pistekaart van pds kijkt, kan ik wel begrijpen dat TS zich bekocht voelt. Vanuit Chatel gaat de gondel omhoog en daar zijn nog 2 kleine liftjes open, dat is alles. Die 1/3 van de liften zitten ergens anders in het domein.

Akkoord dat je de kleine lettertjes moet lezen, maar er mag toch iets overblijven van de beloofde ‘sneeuwgarantie’.

Errant op 5 jan 2017 11:39

@Errant
Je kant toch ook aan de andere kant van Chatel omhoog? Via de Linga en de Pre La Joux kom je gewoon naar Avoriaz en daar is het meeste open.

77steve op 5 jan 2017 12:32

Ze zullen geen andere keuze hebben. Betekent wel 's ochtends en 's avonds op de bus (in de veronderstelling dat ze in Chatel centrum geboekt hebben) en dan skieën in een overvol gebied, dat ook maar gedeeltelijk open is. Want omdat er zoveel toe is komt iedereen die kant op.
Ik begrijp het dilemma van Sunweb wel, annuleren kost een boel geld. Niet annuleren kost een boel klanten.
Ik vraag me ook af hoe het met de skipas zou gaan? In Saalbach hebben we ooit spontaan korting gekregen omdat het gebied de eerste dagen van onze vakantie maar gedeeltelijk open was. Was wel sympathiek van hen.

*bericht bewerkt door Errant op 05 jan 2017 13:39

Als je naar de interactieve pistekaart van pds kijkt, kan ik wel begrijpen dat TS zich bekocht voelt. Vanuit Chatel gaat de gondel omhoog en daar zijn nog 2 kleine liftjes open, dat is alles. Die 1/3 van de liften zitten ergens anders in het domein.

Akkoord dat je de kleine lettertjes moet lezen, maar er mag toch iets overblijven van de beloofde ‘sneeuwgarantie’.

Errant op 5 jan 2017 11:39

@Errant
Je kant toch ook aan de andere kant van Chatel omhoog? Via de Linga en de Pre La Joux kom je gewoon naar Avoriaz en daar is het meeste open.

77steve op 5 jan 2017 12:32

Ze zullen geen andere keuze hebben. Betekent wel 's ochtends en 's avonds op de bus (in de veronderstelling dat ze in Chatel centrum geboekt hebben) en dan skieën in een overvol gebied, dat ook maar gedeeltelijk open is. Want omdat er zoveel toe is komt iedereen die kant op.
Ik begrijp het dilemma van Sunweb wel, annuleren kost een boel geld. Niet annuleren kost een boel klanten.
Ik vraag me ook af hoe het met de skipas zou gaan? In Saalbach hebben we ooit spontaan korting gekregen omdat het gebied de eerste dagen van onze vakantie maar gedeeltelijk open was. Was wel sympathiek van hen.

Errant op 5 jan 2017 13:38

Heb in Gstaad dit ook al gekregen. Was standaard voor iedereen, moesten er geeneens achter vragen.

En zomers is die Hans Anskamp natuurlijk aan het klagen over te veel of te weinig zon op strandbestemming, met zeewier in het water, zand in het appartement, muggen in de slaapkamer en niemand die Nederlands spreekt, het gebrek aan toast bij het ontbijt, thee wat smaakt naar slootwater, hoera voor de all inclusieve in Turkije! ;)

In Chatel vorig jaar kerst (2015) ook korting gekregen op onze vooraf gekochte skipassen. Kwam spontaan vanuit de liftmaatschappij een bedrag terug.
Of dat ook werkt bij pakketreizen zoals sumweb weet ik niet omdat die passen toch al goedkoop worden ingekocht.
Er viel met kerst 2015 trouwens prima te skiën in pre la joux en linga, en de busverbinding is er ook prima.

En TS zou een wat minder grote mond op moeten zetten met wat hij eist. Redelijk kansloos verhaal. Overigens reageert hij niet meer… Heeft hij toch voor Oostenrijk gekozen? ;)

Gefeliciteerd @hansaskamp jij hebt de doorgeef prijs voor het ‘Wie kan het meeste azijn drinken’ gewonnen. Hiermee heb je de prijs afgepakt van @Jerry die met zijn topic ‘Verantwoordelijkheid’ niet kan tippen aan dit topic.

A winter without powder isn't a winter!

Als je naar de interactieve pistekaart van pds kijkt, kan ik wel begrijpen dat TS zich bekocht voelt. Vanuit Chatel gaat de gondel omhoog en daar zijn nog 2 kleine liftjes open, dat is alles. Die 1/3 van de liften zitten ergens anders in het domein.

Akkoord dat je de kleine lettertjes moet lezen, maar er mag toch iets overblijven van de beloofde ‘sneeuwgarantie’.

Errant op 5 jan 2017 11:39

@Errant
Je kant toch ook aan de andere kant van Chatel omhoog? Via de Linga en de Pre La Joux kom je gewoon naar Avoriaz en daar is het meeste open.

77steve op 5 jan 2017 12:32

klopt hebben wij een aantal jaar geleden ook gehad. chatel geen sneeuw maar pds wel en wel elke dag met de bus heen weer maar wel lekker kunnen skien. niet ideaal, maar was toen prima.

@Joostw, bedankt voor de tip! Ben even goed gaan zitten voor het inspirerende topic “Verantwoordelijkheid”! Aanrader! Komt wellicht extra goed tot zijn recht met een lekkere schnapps of een wijntje.

Vandaag waren er meerdere liften gesloten vanwege de wind. Wel logisch dat ze die niet meetellen.

Wat betreft de skipasprijzen Chatel geeft momenteel 40% korting, PdS geheel slechts 10%. Denk dus niet dat je met een touroperator pas nog geld terugkrijgt.

Betekent wel 's ochtends en 's avonds op de bus (in de veronderstelling dat ze in Chatel centrum geboekt hebben) en dan skieën in een overvol gebied, dat ook maar gedeeltelijk open is. Want omdat er zoveel toe is komt iedereen die kant op.

Errant op 5 jan 2017 13:38

Idd. 10 minuutjes met de bus naar Linga maar dan ligt ook een heel gebied voor je open. En met die drukte valt het alleszins mee, nergens wachttijden langer dan 10 minuten, sterker nog, bij de meeste liften kan je meteen naar binnen. Veel mensen zijn niet gekomen (bv. dagjesmensen en appartementeigenaren) en de openbare parkeerplaats van Avoriaz is ook maar halfvol. Daarbij verwacht ik dat ook Chatel snel opengaat.

*bericht bewerkt door DerGraf op 05 jan 2017 18:13

*keep cool and relax...*

Gefeliciteerd @hansaskamp jij hebt de doorgeef prijs voor het ‘Wie kan het meeste azijn drinken’ gewonnen. Hiermee heb je de prijs afgepakt van @Jerry die met zijn topic ‘Verantwoordelijkheid’ niet kan tippen aan dit topic.

Joostw op 5 jan 2017 16:14

Wel chique dat @hansaskamp nog even iets van zichzelf laat horen… :p

Ik ben samen met Sunweb tot een oplossing naar tevredenheid gekomen.

Staat hem netjes, je zal zo’n l*l als klant hebben die gelijk omdat meneertje iets niet bevalt zijn gal spuwt op het web…

Staat hem netjes, je zal zo’n l*l als klant hebben die gelijk omdat meneertje iets niet bevalt zijn gal spuwt op het web…

nero op 6 jan 2017 15:16

Klanten die klagen als ze niet tevreden zijn, zijn goud waard voor een commercieel bedrijf. 1. zo weten ze waar ze hun product of dienst kunnen verbeteren. 2. als een klant klaagt en het bedrijf kan een correcte oplossing bieden, dan hebben ze er meestal een trouwe fan bij.
In dit geval heeft TS uiteindelijk toch mooi reclame gemaakt voor Sunweb?
Klanten die niet (helemaal) tevreden zijn, niets van zich laten horen en de volgende keer bij de concurrentie gaan, dat zijn lastige klanten.

Gewoon in Duitsland boeken! In Duitland is alles beter en goedkoper!

Klanten die klagen als ze niet tevreden zijn, zijn goud waard voor een commercieel bedrijf. 1. zo weten ze waar ze hun product of dienst kunnen verbeteren. 2. als een klant klaagt en het bedrijf kan een correcte oplossing bieden, dan hebben ze er meestal een trouwe fan bij.

Zolang klanten klagen bij het bedrijf zelf is er niks mis, maar meteen alles op het www knallen levert vooral negatieve perceptie op. Google op problemen sunweb https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=problmen+sunweb… en binnen een seconde heb je meer dan 15000 problemen voor je snufferd. Dat zou zomaar de vraag kunnen oproepen of er ooit wel iets goed gaat bij die club. Zet het af tegen het aantal tevreden klanten (die zetten niet zoveel reacties weg) en dan loopt het wel los.

Uit 15000 gemelde problemen kan een bedrijf toch heel wat leren? Een deel is misschien gezeur, maar er zit ongetwijfeld nuttige info tussen waar ze zelf mee aan de slag kunnen.
‘Onze’ TS had vooraf contact met de klantendienst en heeft op het einde netjes gemeld wat de uitkomst was. Dus ik zie geen reden om hem uit te schelden.

Dan ben ik na alle tekst in dit topic toch wel echt serieus benieuwd wat deze naar tevredenheid stemmende oplossing dan is geworden @hansaskamp. Je kunt ons natuurlijk niet opzadelen met jouw ontevredenheid in een lap tekst en dan alles in stof doen opgaan met 1 regeltje nietszeggende tekst. Vertel!!!

@Errant: uit 15000 klachten kan een bedrijf heel veel leren, maar wat is de meerwaarde van al die berichten waarbij de klachten zijn opgelost maar waarvan de berichten nog steeds op www blijft rondzwerven?

En ik ben ook benieuwd wat de oplossing uiteindelijk is :)

Uit 15000 gemelde problemen kan een bedrijf toch heel wat leren? Een deel is misschien gezeur, maar er zit ongetwijfeld nuttige info tussen waar ze zelf mee aan de slag kunnen.
‘Onze’ TS had vooraf contact met de klantendienst en heeft op het einde netjes gemeld wat de uitkomst was. Dus ik zie geen reden om hem uit te schelden.

Errant op 6 jan 2017 16:51

tja en hoeveel terechte klachten zullen dat zijn. Want er zijn altijd wel mensen die altijd wel iets klagen hebben.

tja en hoeveel terechte klachten zullen dat zijn. Want er zijn altijd wel mensen die altijd wel iets klagen hebben.

miepmiep op 6 jan 2017 18:32

Ik heb wel een samenvattend woord voor dat: Nederlanders.

*bericht bewerkt door Joostw op 06 jan 2017 19:14

A winter without powder isn't a winter!

Klopt. Amerikanen zouden Sunweb meteen voor de rechter slepen.

*bericht bewerkt door GiGi op 06 jan 2017 19:19

TS je bent echt een enorme zeikert. Eerst voor een habbekrats op vakantie willen (600 euro voor een weekje incl skipas e.d. in PDS is weinig) , vervolgens wil je ook nog eens per se naar een groot skigebied in Oostenrijk omgezet worden. Dat ga je normaal gezien niet redden voor dat geld, dus ik zie niet in waarom jij wel die speciale behandeling verdient.

Plaats een reactie