File bij München, carnavalsvakantie

Al jaren gaan wij skiën in Oostenrijk in de carnavalsvakantie. Voorheen vertrokken wij om 2 uur 's nachts en waren we, mits geen tegenslagen, rond 9 uur bij München. Dan nog een 2 uurtjes tuffen en dan konden we onze skies onderbinden!

Echter nu dit jaar voor het eerst met 2 kleine kinderen (7 maanden en 3 jaar). Kinders vermaken zich prima in de auto, maar de file bij München omzeilen wij natuurlijk graag zoveel mogelijk. We gaan dit jaar naar Rauris.

Kan iemand mij vertellen hoe laat de grootste drukte weg is bij München? Maw loont het om achter de file aan te rijden, en zo ja, hoe laat vertrek ik dan?

Heb je de zoek functie al gebruikt ? Genoeg informatie om tot aan München te lezen.

May the ski force be with you !!

Sorry, misschien zoek ik dan niet goed, maar ik vind alleen topics van 2012. Ik ga ervan uit dat sinds 2012 het eea wel veranderd is rond München?

hallo Ilona, ook het rijden naar de wintersport gebieden is top sport. Vele volkstammen worden vooraf al gek van de verwachte drukte bij Munchen en de vele weg opbrekingen op de A3, helaas moeten we met zijn alle deze week en zal het overall druk zijn. Advies: Goed voorbereid op pad gaan (extra dvd voor op de achterbank, dekentje, eten en drinken, een volle tank en extra tijd) als je aankomt en na een goede nachtrust kan je een week gaan genieten dan ben je al het file leed ook weer vergeten tot je weer naar huis mag. Belgie, zuid en midden Nederland en Duitsland hebben nu eenmaal gelijk vakantie. fijne vakantie.

Gr. Ray

Hoi Ilona, wij reden ook wel eens via de B-wegen (Landshut, Wasserburg enz) dan rijd je in ieder geval…Is een mooie weg, met veel dorpjes, dus niet echt lekker doorrijden, maar zeker geen file!

de files stoppen rond 6 uur. Wij vertrekken meestal rond een uur of 10 a 11. Meestal rijden we dan rond 6 uur het staartje van de file in bij Munchen. Vorig jaar pas net voor Rosenheim. We gaan er dan een uurtje uit om te eten. En daarna rijd je probleemloos naar je vakantiebestemming, en ben je daar tussen 8 en 9. We doen het al jaren zo en het bevalt prima. Ik snap mensen nooit goed die al op vrijdagmiddag vertrekken. Pakken dan een hotelletje na 700 km, 's morgens een ontbijtje, en rijden van uit het hotel zo de file in. Ik heb wel eens collega’s meegemaakt die een dag eerder vertrokken, en maar een paar uur eerder op de vakantiebestemming waren, met een hoop chagrijn. Op de terugweg pakken wij wel een hotel. Maar dan skien we de hele zaterdag nog. Een paar uurtjes rijden tot Nurnberg. En zondagmorgen over een lege snelweg naar huis.

achter de meute aan rijden? zaterdag rond een uur 8 vertrekken, is in de avond daar.
of sterker, op zondag rijden en op zondag terug. klinkt gek, maar is het niet:
wij zijn wegens omstandigheden een op zondag om 10u gaan rijden,dus savonds daar… het hotel geboekt van zondag tot zaterdag (zoals standaard) en, om toch geen skidag in te leveren, terug gereden met een overnachting.
16 u gaan rijden, tot halverwege duitsland en zondag t laatste stukkie gedaan.

ons erg goed bevallen.

*bericht bewerkt door Erik-Jan op 05 jan 2017 10:18

Addict.

wij vertrekken altijd op vrijdag , ik begrijp wel dat dit niet voor iedereen mogelijk is , we rijden tot Nurnberg-Regensburg ong. 800km daar overnachten en de zaterdag rustig een goed ontbijt nemen rond 10 u vertrekken voor ongeveer 300km via B-wegen geen enkele file en mooie dorpjes waar we al eens halt houden , om rond 14à15u op onze bestemming zeer relax aan te komen !!! zo hebben we al vakantie van zodra we vertrekken in Belgie !!

achter de meute aan rijden? zaterdag rond een uur 8 vertrekken, is in de avond daar.
of sterker, op zondag rijden en op zondag terug. klinkt gek, maar is het niet:
wij zijn wegens omstandigheden een op zondag om 10u gaan rijden,dus savonds daar… het hotel geboekt van zondag tot zaterdag (zoals standaard) en, om toch geen skidag in te leveren, terug gereden met een overnachting.
16 u gaan rijden, tot halverwege duitsland en zondag t laatste stukkie gedaan.

ons erg goed bevallen.

Erik-Jan op 5 jan 2017 10:16

Als je de mogelijkheid hebt om op zondag te rijden is dat inderdaad aan te raden - rijdt echt heerlijk (ook zonder (of i.i.g. met veel minder) vrachtwagens op de weg!

Wat is nou de ergste vertraging die mensen hebben opgelopen op het traject Munchen-Rosenheim?
Maken we ons er niet veel te druk over?

Wij reden vorig jaar carnaval, ook met kinderen, rond 22u op vrijdagavond aan. De kinderen zijn opgebleven zodat ze in de auto meteen in slaap vielen. Om 5.30 waren we op bestemming in Maria Alm. We zijn via de Deutsche Alpenstrasse gereden, binnendoor dus.
Ons geluk was dat we om 6.30 konden ontbijten bij de lokale bakker en om 7.30 in het appartement konden. Na een powernap en uitpakken hebben zaterdagmiddag al een heerlijke ski middag beleefd.

Komende carnavalsvakantie gaan we Vrijdag rond middernacht of iets later rijden, bestemming Zwitserland, dus geen last van München ;-). Skipassen liggen klaar in het hotel, skilessen voor de meiden zijn geregeld en we hoeven dit jaar geen materiaal te huren, dus we hopen ook nu weer zaterdagmiddag op de piste te staan.

Volgens mij 2 alternatieven:

1). bij Haar eraf via 304 binnendoor richting Traunstein er weer op of doorrijden naar Salzburg, prima weg waar je 80/100 km mag rijden
2). Bij Nurnberg richting Passau en dan binnendoor naar Salzburg.

Advies check ff welke periode je vakantie hebt, wellicht valt de drukte mee. Wij vallen onder Noord en zijn de enige in NL die vakantie hebben, drukte valt dan zeker mee.

Succes met het maken van je keuze.

Groeten, Harald

Ik snap mensen nooit goed die al op vrijdagmiddag vertrekken. Pakken dan een hotelletje na 700 km, 's morgens een ontbijtje, en rijden van uit het hotel zo de file in.

koen_s op 5 jan 2017 10:09

Omdat de meerderheid nog steeds denkt op vrijdagmiddag de meute voor te zijn. Als iedereen dat denkt wordt het op zaterdag steeds rustiger :)
Op 700 km van huis overnachten heeft inderdaad geen. Zorg dat je de knelpunten al voorbij bent en idealiter zoek je een overnachtingshotel zo dicht mogelijk bij je eindbestemming.

[
Op 700 km van huis overnachten heeft inderdaad geen. Zorg dat je de knelpunten al voorbij bent en idealiter zoek je een overnachtingshotel zo dicht mogelijk bij je eindbestemming.

Jay op 5 jan 2017 16:27

Is mij vorig jaar juist goed bevallen. Overnachten in Neurenberg en zaterdagochtend om 9uur gaan rijden. Niet over Munchen maar via A3 en B20 naar Salzburg. We waren (inclusief lunch halverwege) om 14 uur in Lungau.

wij hebben enkele keren op vrijdag gereden naar Radstadt (in Oostenrijk) dus voorbij Munchen.
Zaterdag morgen ontbijt, en half uur later in Flachau (huisje van zaterdag tot zaterdag)

Bij München kan je ook rijdend op de A9 niet de A99 richting Salzburg nemen, maar doorrijden naar München, je rijdt door totdat de A9 overgaat naar de (B)2R, dit is de binnenring van München en komt weer op de aansluiting van de A8 richting Salzburg uit. Wij hebben dit al een paar keer gedaan toen er file stond bij München…wij konden gewoon doorrijden…

Plaats een reactie