Oversaxen Mundaun: Heeft iemand tips?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obersaxen Mundaun

L.S.

Komende krokusvakantie vertrekken wij naar het skigebied van Obersaxen Mundaun in Zwitserland.
De keuze is vanwege een aantal redenen op dit gebied gevallen:

  • In de krokusvakantie is de reis naar Zwitserland minder druk dan naar Frankrijk of Oostenrijk
  • We zochten een verblijf zondag-zondag
  • Minimaal 100 km. piste
  • Het mocht niet al te duur zijn…

Over het gebied hebben we verder niet veel kunnen aangezien er weinig Nederlanders heen gaan.

Mijn vraag is dus heel simpel: heeft iemand ervaring met dit gebied en zo ja, heb je dan nog tips.

Groeten,
Ewald

Ik ben er in februari 2015 een keertje geweest. Er staat ook een stukje over in mijn verslag.
We hebben niet het hele gebied gezien maar het kan je misschien een klein beetje een idee geven.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/191050

Ik ga de berichtgeving hier in de gaten houden. Dit gebied willen wij wellicht volgend seizoen gaan bezoeken. Het zou leuk zijn Ewald, als je tzt een verslag plaatst van jullie vakantie.

Ben erg benieuwd waar jullie geboekt hebben, en wat de locatie van jullie accommodatie is.

@joepiedepoepie
Mooi verslag, duidelijk dat dit ook een mooi gebied voor de zomer is.
@Onnem
Hartelijk dank voor de links; daar kan ik aardig wat info vandaan halen.
@Jst81
Ik ga in ieder geval zorgen voor een verslagje en wat foto’s.
Zoals ik al zei hebben we dit jaar ook naar de prijs gekeken en dus kom je in Zwitserland uit ;-)

Het appartement ligt in Morissen, een paar km. van de lift.
Voor de dure drukke krokusweek zijn wij in totaal 650 euro kwijt…
http://shop.surselva.info/Surselva/ukv/house/TDS000200106795…

Top, dankje! Ben erg benieuwd.
Wij gaan dit jaar tijdens de krokus voor het eerst in Zwitserland skiën. Als het bevalt, zien de Zwitsers ons volgend jaar weer terug ?

@Jst81
Waar ga je heen in Zwitserland?

Wij gaan naar Hasliberg dit jaar.
Gekozen voor een compact gebied, met een toch beetje uitdaging, omdat de jongste kinderen allemaal voor het eerst een week op skiles gaan. Dan is het wel prettig om op tijd terug te zijn bij het kinderland.
Wij gaan altijd met een grote groep tijdens de krokus. ?

Plaats een reactie