Allmountain Piste ski's kopen

Ik ben op zoek naar een paar piste ski’s voor op dagen dat er geen poeder te skien valt.
(ik heb al een paar poederski’s)
Dus ik zoek iets van +/- 85mm onder voet. Wat kunnen jullie aanraden?

Liefst een ski die stabiel is bij hoge snelheid, maar toch nog speels (wat jumpjes meepakken, of wat achteruit skien)
Ik had vroeger salomon 1080’s, maar die waren zeer onstabiel bij hoge snelheid.

Ik dacht aan volgende ski’s:

  • Salomon QST 85
  • Salomon 8.8 FS (te gefocust op snelheid?)
  • Armada Invictus 85/89
  • Blizzard Brahma (te zwaar?)
    -…

*bericht bewerkt door Fanatix op 06 jan 2017 10:36

De Salomon X-Drive 8.8 en de Brahma liggen in dezelfde categorie: serieuze ski’s (als in: niet zo speels), stevig, snel. De QST-serie mist mijns inziens echt pistekwaliteiten (grip op harde sneeuw vooral, rebound). De Invictus heb ik niet geskied.

Ik ben er zelf niet echt in thuis, maar ik heb begrepen dat er ook wat twintips zijn die gewoon erg goed skiën. Atomic Punx, Völkl Kink, Völkl Bridge zijn modellen die me dan te binnen schieten. Ik heb op geen van allen geskied, overigens.

Zou eens kijken naar de Armada ARV 86 of zelfs 96 zijn verrassend veelzijdig en speels ook de QST 92 doet het heel goed ook op de piste veelzijdig en speels, skiën mijns inzioens meer dan goed op de piste en vind de rebound wel goed, tenzij je het vergelijkt met een slalomski. Ook de Atomic Vantage 85 cti of 90 cti zijn mooie ski’s en worden zeer goed getest, wel minder speels

Is het trouwens slecht voor je piste ski’s als je er kleine jumps (tot een meter hoog) mee pakt?

Is het trouwens slecht voor je piste ski’s als je er kleine jumps (tot een meter hoog) mee pakt?

StevenJ op 7 jan 2017 11:33

In een fun park bedoel je? Zolang je gewoon op sneeuw landt is er niet zo veel aan de hand lijkt me. Doe skiërs in de afdaling ook…

Ok merci, ik ben nog aan het twijfelen tussen de invictus 89 ti of de ARV ti (vorig seizoen), een iets stijvere versie van de ARV, dus beter op de piste lijkt mij. Enkel wel al wat breed met 97… en ik vrees dat de invictus ook al wat minder speels is

Zou eens kijken naar de Armada ARV 86 of zelfs 96 zijn verrassend veelzijdig en speels ook de QST 92 doet het heel goed ook op de piste veelzijdig en speels, skiën mijns inzioens meer dan goed op de piste en vind de rebound wel goed, tenzij je het vergelijkt met een slalomski. Ook de Atomic Vantage 85 cti of 90 cti zijn mooie ski’s en worden zeer goed getest, wel minder speels

nero op 6 jan 2017 14:34

Ik heb sinds dit jaar volkl ledge skies echt super tevreden over speels in het park en stabiel op de pistes!

NielsT93

Plaats een reactie