Live vanuit Zillertal Arena | 7-14 Januari 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena en Gerlos

Deze week zit ik met mijn vriendin Eva in Gerlos, Zillertal Arena. Ik zal hier regelmatig even een paar foto’s en een verslagje insturen. Wij zijn allebei enthousiast snowboarder en houden van leuke tochtjes maken afgewisseld met een lekkere lunch, hapje en een klein drankje. Als je zelf nog naar Zillertal Arena gaat en zoekt wat voorpret, of je houdt gewoon van wat live foto’s uit de sneeuw, volg dan dit topic!

Eh, misschien iets eerder weg?!
Vrijdag voor vertrek kwam rond 10:00 uur de eerste ‘ijzel en sneeuw’ waarschuwing via wintersporters.nl. En daarna volgde de NOS, elke Nederlandse website en vele vrienden en familie die van ons tripje naar Gerlos af wisten. Want vanuit westen van NL zou vanaf 00.00 uur een sneeuw en ijzel gebied langzaam overtrekken. We waren eigenlijk van plan zaterdag om 05:30 te vertrekken, na bestudering van de ijzel en buienradar werd dat 01.00u. Dat bleek perfect getimed. Toen we bij huis wegreden kwamen net de eerste vlokjes naar beneden, maar al na 20km reden we weer voor dat sneeuwbuitje uit. Het was koud, de hele rit bleef het tussen -5 en -10. Maar tot aan Gerlos verder geen drup neerslag gehad en droge schone wegen.

Gute nacht!
We hadden nog niet eerder in de naar de Alpen gereden maar dat ging verrassend en boven verwachting goed. We zijn best gesteld op een goede nachtrust, dus overdag rijden heeft de voorkeur. We hadden nu echter alle tijd van de wereld en deden rustig aan, gingen regelmatig even stoppen en goede muziek helpt je goed op weg. De wegen waren leeg. Op de A31 passeerde ik over 80km slechts drie (vracht)auto’s.

null

(Mooie zonsopkomst)

Slipgevaar
Rondom München waren de wegen iets slechter met her en der verraderlijke gladheid vooral op op- en afritten. Voor onze ogen een aanrijding zien gebeuren en direct daarna eenzijdige slippartij die ook maar net goed afliep - allen reden ze trouwens veel te hard. Advies bij dit weer, rij toch rustig, hou je aan de advies snelheid. Het waren vooral Nederlanders die te hard reden.

Lange tocht voor de terugkeerders
Na München werd het vooral druk aan de andere kant van de snelweg. Hebben een grote ketting botsing en aanrijdingen gezien, waarvan ze redelijk wat oponthoud hebben ze gehad. En dan werd er later op de dag ook nog ijzel voorspeld in het Ruhr gebied! Ik hoop dat iedereen heelhuids thuis zal komen.

null

(Oostenrijks Grens)

Sneeuwkettingen? Niet nodig!
Wij konden intussen zonder sneeuwkettingen de Gerlospas over. Die was mooi schoon geveegd. En het hotel had zelfs een plekje in de parkeergarage én onze kamer was al vrij. Hoera! Het was inmiddels 13:00 uur. Snel de koffers naar boven, bijkomen en daarna even het dorp in voor lunch.

null

(Heerlijk uitzicht hotel kamer)

Milchbar
Eerst waren we bang in een sfeerloos leeg hotel restaurant uit te komen, maar toen zag Eva een barretje stampvol met mensen: we waren aanbeland in de Milchbar. Er was nog één tafeltje vrij voor twee. Een lekkere hamburger er frankfurter besteld. En natuurlijk het Zillertaler biertje. Heerlijk was die!

Sneeuw, sneeuw, sneeuw
Inmiddels was het geleidelijk aan wat harder gaan sneeuwen. Dat belooft wat de komende dagen. Waar de webcams begin vorige week nog groen waren met witte stroken, herkende ik dat niet meer terug. We zaten we nu in een winter wonder landschap. De daken en bomen zijn bedekt met een dikke laag sneeuw en ook op de lokale wegen groeit de sneeuwlaag.

null

null

(Sneeuw in Gerlos)

De hagelnieuwe Dorfbahn draaide op volle toeren. Dat ziet er heel netjes uit met een grote parkeergarage erbij. Ook de pistes, zover te zien, liggen er goed bij. We hebben zo veel zin, dat we even twijfelden, toch nu al de berg op? Maar gezien ons lichamelijk gestel met veel te weinig slaap, gaan we toch pas morgen naar boven. We gaan terug naar het hotel, even bijslapen en dan straks aanschuiven in het restaurant. We hebben halfpension geboekt en de gerechten van het menu zagen er lekker uit!

Morgen een nieuwe update van onze eerste dag op de piste. Vannacht en morgen blijft het sneeuwen, dus morgen poeder rijden. En zal ook even posten hoe mijn nieuwe snowboard bevallen is, zie daarvoor het draadje “nieuw snowboard, twijfel tussen camber en hybrid” ?

Tsuss und grusse aus Gerlos!

*In dit reisverslag noem mijn vriendin Eva, maar dat is niet haar echte naam.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 16:57

Bergen + Sneeuw = ❤

Hij heet eigelijk Piet.

Veel plezier !!!

May the ski force be with you !!

@cjahulskamp hahaha! ?

*bericht bewerkt door Nelis op 07 jan 2017 18:57

Bergen + Sneeuw = ❤

zonder foto geloven wij je niet ???

Vanaf 4 februari zit ik ook een week in Gerlos. Ga dit topic vast volgen.
In welk hotel verblijf je?

Herkenbare situatie!! Vorig jaar in Gerlos geweest toen in maart. Wij kwamen aan in een groen dal, echter werden we de ochtend na aankomst wakker in een winterwonderland het sneeuwen heeft toen 3 dagen aangehouden. Fantastische pistes leverde dat op en mooie diep winterse plaatjes. Wij zijn op een dag dat het zicht echt heel slecht was smiddags een wandeling langs de rivier gaan maken. Zeker een aanrader! Veel plezier daar!!!

Je weet niet wat je niet weet.

Ik ga zeker meevolgen. Wij gaan over 3 weken naar Konigsleiten en het ziet er allemaal heel goed uit in heel het Zillertal gebied!
En morgen word het voor je heerlijk poederrijden, enjoy!

Ziet er veelbelovend uit. Have fun along the way…maar dat komt daar vast goed.

@robbert-010 bedankt voor de tip!

Bergen + Sneeuw = ❤

Hoewel ik niet naar Gerlos ga, maar naar Sölden, ga ik deze thread zeker volgen! Keep 'm coming.

Heerlijk!
Ben hier zowel in de winter als in de zomer geweest en blijft mooi.

Vertrek zelf aankomende vrijdag naar Val Thorens, even een uitstapje naar Frankrijk dit jaar.

Zondag 8 Januari 2017

Nadat we gisteren een lekkere avondmaaltijd hebben gehad met een grote weizen bier hebben we de hele goede nacht diep geslapen. Vandaag de eerste snowboard dag! Het heeft de hele nacht gesneeuwd en als we uit het raam kijken komt het nog steeds met dikke vlokken naar beneden. Ik denk dat er zeker 20 cm erbij is gevallen. Vanwege het matige weer gaan we vandaag rustig aan doen. Lekker ontbijten, nog even de bindingen goed afstellen, alle spullen bij elkaar pakken en dan hop de skibus in.

null

Wit, wit, sneeuw, sneeuw!
Wat geniet ik van de sneeuw. Overal is het magisch wit. De bomen, daken en auto’s zitten bedolven onder de verse poeder! Alle hoteleigenaren zitten op kleine sneeuwschuivers om de parkeerplaatsen en toegangswegen een beetje begaanbaar te houden. De wegen in het dorp zijn ook behoorlijk dik besneeuwd.

null

Nieuwe snowboard test!
We besluiten met de bus naar de Isskogelbahn te gaan. Vandaar pakken we de 32 blauw om in te komen. We hebben allebei nieuwe snowboards, dus toch even spannend hoe het aan zal voelen. Hebben we de juiste keuze gemaakt? Na twee bochten kijken we allebei blij. Heerlijk is het! De verse sneeuw helpt ook mee. Op de plekken waar geen bulten sneeuw liggen, zweef je over verse poeder naar beneden. Vederlicht! We doen de piste nog een keertje. En nog eens! Dat gaat allemaal prima. We zijn blij met onze snowboards! Ook het zicht is beter dan verwacht.

null

null

(Poeder! - waar is mijn snowboard?!)

Nog niet naar Zell
De verbinding naar Zell am Ziller is ondanks eerder aankondigingen nog dicht. Hij lijkt al wel geprept, maar de lift om je ernaar toe te brengen is gesloten.

We gaan de zwarte dalafdaling richting Königsleiten doen. Dit was door de dikke bulten verse sneeuw stevig ploeteren. Dus even tijd maken voor een pitstop bij de Prölleralm. Leuk sfeervol hutje (dank voor de tip wintersporters.nl) met goede Apfelstrudel!

null

Kaarsrechte piste
We vervolgen de route naar Königsleiten. Eerst nog een lekker laatste stuk van die zwarte piste. Eindelijk een plek waar we goed vaart kunnen maken. Er zijn geen bulten en is mooi overzichtelijk. Helaas erg kort want we zijn binnen een minuut al bij de lift. Snel naar boven waar we de rode 39 pakken. Die ligt er ook redelijk goed bij. Het is een lange rechte afdaling parallel aan de lift. Je kunt als je wil over honderden meters bijna in een rechte lijn maar beneden. Als die van de week vers geprept is… . dan is het daar echt heerlijk knallen! We doen die nog een keertje en daarna willen we graag naar Königsleiten.

null

(Het is rustig op de pistes - Dit is de rode 39)

Geen kip voor ons in de Larmachalm
Helaas blijkt boven aangekomen een deel van de pistes gesloten en hangt ook de lift die je terug naar Gerlos moet brengen stil. Daar gaat ons plan om kippetjes te eten in de Larmachalm. Daar kunnen we nog wel heen, maar dan moeten we met de bus naar Gerlos terug. We besluiten dan toch maar de dalafdaling terug naar Gerlos te doen, ook omdat het weer ondertussen een stuk slechter geworden. Er staat een stevige wind op deze kant van de berg en de sneeuw is verandert van zachte vlokken in een soort hagel/vlokjes ijs. Ook de pistes hebben hier meer ijsplaten. Brrrrrr.

null

(Bescherming van gezicht is wel nodig)

Schnitzeltime!
We stoppen bij de Ubrella bar voor lunch, maar vinden het een beetje ongezellige tent. Je kunt daar vast wel lekker drankjes drinken, zeker als de zon schijnt! Maar lekker zitten voor lunch, dan hebben we toch de voorkeur voor een hut. We nemen de aansluiting naar Gerlos en gaan lunchen in de Latschenalm. Dat is stukken beter. Een zelfbedieningsrestaurant, met Oostenrijkse gerechten op de kaart als Schnitzel, curryworst en germknödel. Prima eten, simpel maar goed.

null

Na het verorberen van de dikke schnitzel kakken we helemaal in. We zijn blijkbaar toch nog niet helemaal fit. We besluiten de rode dalafdaling 31 naar Gerlos te nemen en houden het dan voor gezien. Ons hoofd zegt, veel te vroeg! Maar de benen zeggen, het is wel goed zo na al die bulten op de piste! Het is dan 14:30 uur.

We rusten de rest van de middag goed uit, zodat we morgen vol energie met de eerste lift naar boven kunnen. Als het goed is, is het weer dan ook een stuk beter. Zonder sneeuw, maar vers geprept pistes met een dun laagje poeder. Fijn vooruitzicht. Tot morgen!

null

(Samenvatting van de dag)

null

(Mijn snowboard)

Oja en wat betreft mijn bevindingen van mijn nieuwe snowboard. Dat is een Jones Mountain Twin (2017) met Union Force bindingen. Wat een top ding. Hij deed het super door de poeder, maar ook op wat hardere pistes reageert ie snel en soepel. Redelijke flex maar niet teveel. En door de rocker tips kun je echt soepeltjes indraaien en over de sneeuw zweven. Ik ben er super blij mee! Ik had op voorhand de stance wat kleiner gezet dan aanbevolen door Jones (heb korte benen). Maar ga die vandaag toch weer terugzetten op aanbevolen stand. Dan sta ik iets breder uit elkaar, is iets fijner boarden denk ik. Een dikke aanbeveling krijgt dit board.

Bergen + Sneeuw = ❤

bedankt voor de update, zoiets lees ik wel graag!.. nog maar 2 weken voor mij, kan niet wachten!!

Oja ik heb een Jones Explorer gekocht! Geen Mountain Twin ?

Bergen + Sneeuw = ❤

Mooie update! maar veel bulten op de pistes, met zoveel poeder?

@sidinic ja idd, veel bulten. Wel mooi boarden hoor. Her en der een sprongetje of blazen door de poeder. Soms wat pittig. Heeft ook zijn charme! ?

Bergen + Sneeuw = ❤

Super leuke blog. Leest lekker weg. Leuk de reviews over de pistes en de eet tentjes(Schnitzel ziet er super uit). Hoop dat je wat informatie kan vergaren waarom de verbinding tussen Gerlos en Zell im ziller nog steeds dicht is na zoveel sneeuw. Ga zelf over een maand die kant op dus alle bevindingen en tips zijn welkom.

null

Jaaaaaa! ☀️☀️☀️ Hele dag knallen vandaag! Tot vanavond!

*bericht bewerkt door Nelis op 09 jan 2017 07:58

Bergen + Sneeuw = ❤

Oh wat heerlijk! Have fun!

Leuk eerste deel van je verslag! geniet van deze mooie dag!
Ondanks dat de piste nu weer strak geprepareerd is moet je, je toch wel voorbereiden op buckles later op de dag.
@mark M wat betreft de verbinding tussen Gerlos en Zell, ik weet niet hoe het met de wind is aldaar, maar vaak is deze lift dicht vanwege harde wind. Daarnaast zit je niet graag in die lift bij een temp van -10.

Je weet niet wat je niet weet.

null

Jaaaaaa! ☀️☀️☀️ Hele dag knallen vandaag! Tot vanavond!

Nelis op 9 jan 2017 07:56

Veel plezier vandaag. Kreeg net een foto door van een maatje van mij die vanmiddag terug rijdt naar Nederland, maar nog even snel wat pistes ging pakken. Zag er prachtig uit…

Maandag 9 januari 2017

Vanochtend wordt ik om half acht wakker. Ik kijk meteen even uit het raam. Ik zie blauwe lucht! Ik zet even de tv op het Zillertal kanaal voor de webcam beelden. Vers geprepte corduroy pistes glanzen in de ochtendzon. Mijn vriendin kijkt mee en we zijn meteen klaarwakker! Snel ontbijten, omkleden en met de eerste skibus naar de lift.

null

(De webcam)

We stappen in het centrum uit en lopen naar de nieuwe Dorfbahn. Het ruikt er nog nieuw, naar net gelegde vloerbedekking en verf. Op de begane grond staan drie liften klaar om enthousiaste skiërs naar de derde etage te brengen, waar je in de gondel kunt stappen. We nemen plaats op de verwarmde bankjes (gelukkig niet te heet afgesteld) en vergapen ons aan de mooie vergezichten. Langzaam klimt de zon boven de bergen uit om uit te stralen over het skigebied.

null

(Dorfbahn)

Boven op de top aangekomen zien we dat de verbinding naar Zell ook wordt klaargemaakt en straks open is. Volgens mij voor het eerst dit seizoen! Maar daar kunnen we nog niet heen, dus we slaan eerst rechtsaf richting Gerlos en nemen de heerlijk brede blauwe piste 32. Goddelijk snowboarden is het. Je zoeft over de piste. De sneeuw is zacht en niet ijzig opgevroren ofzo. Omdat we een van de eersten zijn kunnen we mooie sporen trekken over de sneeuw. We zoeven naar de stoeltjeslift en doen deze nog een keer. Daarna gaan we naar de top van de Isskogel met de Stoanmandl lift, Deze is in de tussentijd open gegaan en vormt nu de verbinding naar Zell. De zon is nu al lekker fel en iedereen staat bovenaan de lift foto’s te nemen van het fenomenale uitzicht. De wind heeft de sneeuw mooi geëgaliseerd, een mooie zee van wit glinsterende poedersneeuw.

null

null

(Lift naar Zell)

Hoewel Zell am Ziller aanlokkelijk lijkt, besluiten we vandaag op tourtocht naar Krimml te gaan. Dus we gaan helemaal van de top via de blauw 34/32 en zwart 36 naar het dal. We zoeven over corduroy naar beneden. De zwarte piste gaat een stuk eenvoudiger dan gisteren zonder al die bulten sneeuw. Ook een stuk sneller.

We stappen over in de Fussalm lift en zien van daaruit de rode piste 39 liggen. Die hadden we gisteren ook al gedaan en leek ons toen mooi geprept fantastisch. En je raad het al… dat was ie ook! Je kon bijna in een rechte lijn naar beneden knallen. We doen em nog een keertje omdat ie zo lekker was, om daarna met de gondel de Konigsleitenspitze te gaan.

null

(Uitzicht op Gerlos)

Vandaag is hier nu wel alles open - logisch met dit mooie weer. Helaas liggen de pistes in Königsleiten er iets minder mooi bij dan in Gerlos. De brede rode pistes zijn al veranderd in bultige sneeuw. Maar nog wel prima te doen. Ook is het hier drukker dan in Gerlos (ligt aan het tijdstip natuurlijk, het is al 10:30uur) al merk je daar door de breedte van de pistes niet veel van. We gaan in een rap tempo naar de oranje gondels van de Gipfelbahn en dan knallen we meteen door naar het dalstation Gerlospass via rood 52b en 52c. Op dit stuk is het erg rustig en heel stil. Soms hoor je alleen maar het suizen van je board over de sneeuw. Deze pistes zijn duidelijk minder massaal gebruikt. Er is naast deze rode piste ook een blauw pad dat slingerend naar de Gerlospas loopt, maar die leek ons een beetje te vlak.

null

(Uitzicht op Gerlosplatte)

We kunnen de oversteek maken naar het gebied Hochkrimml-Gerlosplatte met de Plattenkofel Express. We hoeven net als al de hele dag, nergens in de rij te staan. Je board gewoon recht op de poortjes af en kan direct instappen. We vinden dit stuk echt een leuk gebied. Het is er rustig, de pistes zijn mooi strak en de blauwe afdalingen 71/72/73 zijn super. Die doen we wel drie keer. We besluiten dat het dan toch wel tijd is om een hutje op te zoeken. We houden niet van de massale restaurants, dus de panoramaalm laten we even links liggen. Na wat bestuderen van de kaart, gokken we dat de Duxer Stadl vast een leuk hutje is. Via een verbindingspad kun je naar de andere kant van de berg en boarden we zo op de hut af. Het is idd een mooie hut met fantastisch uitzicht op de besneeuwde bergen. Die kun je goed bekijken door de ramen rondom de hut. We eten een goede curry worst en Tiroler Grostl.

null

We houden een goed uur pauze. Dan gaan we weer op de terugweg. Het is even zoeken maar ontdekken dan toch een bordje Gerlos en via de Duxer 6-er bubbel kunnen we de oversteek maken. Het gebied heeft mooie rustige pistes die goed zijn geprept. Het is overzichtelijk en lijkt me uitstekend voor als je wat jongere kinderen hebt. Zeker als je een appartement of huisje aan de piste kan bemachtigen (of betalen?) ?

We zijn aardig moe en boarden rustig terug naar Königsleiten. Om weer naar Gerlos te komen loopt er een verbindingspad 53a van de Sonnenwandkopf lift naar de Gipfelbahn. Die is niet gemaakt voor snowboarders, loopt omhoog of is supervlak. Daar heb je echt ski’s met stokken voor nodig. We doen dus nog een extra piste en met de hele trage tweezits stoeltjes Mitterleger komen we op piste naar Gipfelbahn.

Net als we de piste 39 willen pakken naar Gerlos gaat het met mis met Eva. Ze hapt per ongeluk in de bultige piste en klapt achterover op de harde sneeuw. Vol op haar stuitje gevallen. Ik check snel of alles ok is. Alles kan nog bewogen worden, maar de spieren en rug zijn pijnlijk. We moeten rustig aan doen. Als een beginner gaan we naar beneden.

Eenmaal in Gerlos neemt ze de gondel naar beneden, terwijl ik nog een keer naar boven ga voor de blauw/rode dal afdaling. De pistes zijn echt stukken beter dan in Königsleiten. Weinig tot geen bulten, goede sneeuw, ondanks de drukte.

null

null

(Dalafdaling)

We sluiten de dag af met wat drankjes in de Cin Cin in het centrum. Een super Nederlandse apres ski tent, maar wel gezellig.

null

Morgen hopen dat de spierpijn van Eva meevalt. En dat het maar weer zo mooi zonnig mag zijn!

*bericht bewerkt door Nelis op 09 jan 2017 23:11

Bergen + Sneeuw = ❤

Leuk verslag weer, dank!
En sterkte voor Piet ;-)

Leuk verslag!
Helaas ga ik pas eind van de maand naar Gerlos.

Beterschap aan Eva!!

Hakuna Matata

Dinsdag 10 januari 2017

Het belooft weer een mooie zonnige dag te worden. Dus we staan weer vroeg op, gaan ontbijten en met de eerste bus naar de gondel. Eva heeft na haar val van gisteren flinke spier en wat rugpijn, maar kan alles nog aardig bewegen. We hopen er maar het beste van. We blijven daarom vandaag in eerste instantie lekker rondhangen in Gerlos. Als de pistes net zo lekker waren als gisteren…

null

null

We nemen weer de Dorfbahn en doen de brede blauwe piste om in te komen. Hij ligt er weer fantastisch bij in het mooie zonnige witte landschap. Met uitzicht op het Zillertal zoeven we over de goed geprepte corduroy pistes naar beneden. Met Eva gaat het beter dan verwacht. Gaat niet zo snel als gisterenochtend, maar we komen goed beneden, en het boarden is nog leuk! We blijven in de stralende zon heen en weer zoeven over de blauwe pistes. Pakken nog even de lift naar de top van de Isskogel. Ook doe ik de slalom en snelheidstest. Leuk is dat hier ook een filmpje van wordt gemaakt die je met de code op je skipas terug kan kijken.

null

Seppi’s

We nemen een vroege pauze bij het nu nog rustige seppi’s en voelen de zon lekker op ons gezicht. De temperatuur is inmiddels gestegen van -12 naar -2. Het is ook vandaag behoorlijk rustig op de pistes, duidelijk dat geen enkel land deze week schoolvakanties heeft.

null

null

(Wachtrij voor de slalom)

We doen de dalafdaling rood 31 naar de Dorfbahn. Deze is ook in uitstekende conditie en kun je ook mooi overheen knallen. We doen die nog een paar keer voor we gaan lunchen in de Röslalm. Een mooi charmant Oostenrijks restaurant met veel houten panelen en oude ski’s tegen de wand. Er staat een grote haard/stenen kachel - lekker als het sneeuwt om je daar op te warmen. En er is een groot zonneterras. De bediening is snel en het eten en drinken prima. Ik neem spareribs, Eva een grote schnitzel.

null

null

Na de lunch gaat het helaas weer mis. Twee snowboarders zitten Eva in de weg en ze valt hup zo weer op haar stuitje. Nu is het wel gedaan met de pret. Ze komt met de nodige pijn beneden, maar het snowboarden voor vandaag kan ze vergeten. Ik breng haar naar het hotel en ga dan zelf naar boven voor nog drie runs van boven naar beneden. Condities blijven prima, op drukke plekken ontstaan wat bultjes en op de paden wat platen ijs.

null

(Piet)

null

(Wandeling langs de rivier)

Om half vier zoek ik Eva weer op, en maken we nog even een wandelingetje langs de rivier en drinken we een lekker biertje in de Milchbar. Met bitterballen. Omdat het zo’n Nederlands dorp is en toch een warme snack wil bij je biertje.

null

null

Samenvatting van de dag:

null

Bergen + Sneeuw = ❤

Leuk om te lezen, wanneer ga je de verbinding naar Zell nemen? Beterschap voor ‘‘eva’’.

@Mark-M

Leuk om te lezen, wanneer ga je de verbinding naar Zell nemen? Beterschap voor ‘‘eva’’.

Mark M op 10 jan 2017 19:47

Bedankt! Als het een beetje lukt gaan we morgen, en anders donderdag!

Bergen + Sneeuw = ❤

Nogmaals wat vind ik het fijn om je verslag te lezen! Lekker de pistekaart erbij en dan ik zo meevolgen waar je het over hebt ?. En wat vervelend voor Eva, vaak is het ook iets van zelfvertrouwen terug te winnen. Anders ga je onbewust slechter boarden en dan komen net die foutjes. In ieder geval beterschap!

Wat kijk ik er naar uit om over 2 weken zelf daar te staan…

Woensdag 11 januari 2017

Het sneeuwt als we naar buiten kijken. Zachte poedervlokjes hebben een dun laagje over het landschap uitgestrooid. Eva heeft helaas nog erg veel pijn en we twijfelen of ze wel moet gaan snowboarden. Ik kijk erg teleurgesteld dus ze gaat het toch maar proberen. We blijven in Gerlos en hopen dat het straks wat opklaart. Als we naar buiten stappen glij ik bijna uit. Is ook zo! Oppassen, het kan glad zijn!

We nemen weer de skibus naar de Dorfbahn. Deze stopt in het centrum, vanaf daar is het een klein eindje lopen naar de gondel. Als je daar nou niet van houdt (ski schoenen) blijf dan gewoon nog een paar minuten zitten in de bus en stap dan uit bij eindpunt Isskogelbahn. Daar stap je bijna letterlijk van de bus in de gondel.

null

null

We pakken weer 32 blauw om te testen hoe het gaat. Met mij gaat het prima. Met Eva gaat het redelijk. We doen deze twee keer. De piste is goed geprept en het dunne laagje verse poeder zorgt voor fijn snowboarden!

Maar Eva moet dan toch even stoppen om bij te komen. We drinken wat in het Arena Center. Een groot zelfbedieningsrestaurant direct naast de oefenpiste. Je hebt hier leuk uitzicht op de klasjes. Allemaal kleine en grote hummeltjes skiën achter de skileraar aan, of doen een poging daartoe. Als je niet kunt of wilt skieen. De gondel Isskogelbahn komt uit op dit restaurant / oefenpiste, dus ook de niet skiërs kunnen hier komen kijken. We warmen een beetje op en zien dat het gestopt is met sneeuwen. Her en der probeert de zon door de wolken te komen.

null

(Zon!)

We doen een nieuwe poging en pakken weer dalafdaling 31 tot aan de Isskogelbahn. Deze ligt er weer picobello bij. Goed geprept en niet bultig. De sneeuw is redelijk hard maar niet ijzig. De zon breekt steeds meer door en we gaan weer naar boven met de Isskogelbahn en de Enenfeld Express en dan weer met 32 blauw. Ik ontdek een klein zijspoortje naast de piste waar gisteren een pistebully een pad had gemaakt. Daar ligt nu allemaal verse poeder op. Ik zweef eroverheen! Eva gaat alvast zitten voor de lunchpauze in het Arena Center, ik doe nog één dalafdaling.

null

De lunch in Arena Center is prima maar niet het beste uit het gebied. De prijzen zijn wel wat lager. Het is rond 12 uur dus relatief druk. Gelukkig hebben de skiklassen een aparte kinder restaurant beneden waar ze allemaal eten.

null

Na de lunch splitsen we op. Eva gaat lekker boarden op blauw 32. Ik pak de 31/31a naar de Dorfbahn. Deze dalafdaling vind ik minder fijn als die naar de Isskogelbahn. Hij is minder breed, op sommige plekken wat stijler en ook de sneeuw is ijziger. Hier is het erg rustig. Ik neem plaats op de verwarmde bankjes van de gondel (gelukkig weer niet te heet afgesteld) en geniet van de zon die op de bergen schijnt en van de mooie wit besneeuwde daken in het dorp.

null

(Bijna alle pistes open)

null

Ik zoek Eva zoals afgesproken weer op de blauwe piste 32. Maar ze is nergens te bekennen. Ze blijkt per ongeluk de rood/zwart 33 te hebben genomen naar het dal. Ik ga wat trucjes proberen op de blauwe 32 tot ze boven is en dan doen we die rood/zwart 33 nog een keer. Het is een leuke piste. Uiteraard aardig stijl, maar je kunt lekker naar beneden en hij is breed genoeg.

null

(De zwarte 33)

In het dal aangekomen gaat eva alvast een drankje drinken, ik pak nog een keer de gondel - het voelt nog iets te vroeg om te stoppen. Ik neem de piste 31a. Die is op plaatsen erg ijzig en druk. Ik vond het maar niks. Als je vlak voor de Dorfbahn op de splitsing linksaf slaat, dan kom je in het centrum op de oefenweide uit.

null

(Rechts Dorfbahn Gerlos)

We drinken in de rustige Milchbar nog een lekkere borrel en gaan daarna naar de Cin Cin voor jagermeister en biertjes. Elke woensdag is de fameuze Rob Ronalds er live aan het optreden! Blijft hét feestcafe van het dorp. Het was weer een prachtig dag! Morgen gaan we (bij goed weer) naar Zell am Ziller!

Samenvatting van de dag:

null

*bericht bewerkt door Nelis op 11 jan 2017 17:14

Bergen + Sneeuw = ❤

leuk verslag en vooral hele mooie plaatjes

Wat ik noem met de neus in de tiefschnee vallen… een feest van herkenning deze plaatjes… alleen hadden wij in het verleden niet altijd zulke mooie omstandigheden… jullie hebben het getroffen! Veel plezier!

HarleySnowball

Plaats een reactie