Nieuwe handschoenen!

Goedemiddag allemaal,

Dit seizoen ben ik voor het eerst sinds de laatste 3/4 jaar mijn ski materiaal weer nieuw aan het kopen. Inmiddels ben ik al een heel eind op weg echter moet ik nog goede handschoenen.

Net als zoveel in de wondere wereld van wintersport is er ook in deze categorie ene ‘‘overkill’’ aan aanbod. Dik, dun, stijf, flexibel, leer, nylon (of iets onbekends voor mij als leek).
Nu vroeg ik me af of jullie nog types of merken als advies hebben uitgaande van mijn volgende eisen pakket:

  • Materiaal maakt me niet uit
  • Uiteraard water dicht
  • Soepel
  • Niet ‘‘dik aanvoelend’’
  • Het liefst met een band voor om de pols
  • Ondanks dat ik weet dat kwaliteit geld kost is mijn budget max. € 60-€ 70

Misschien een rare vraag maar wellicht heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type handschoen oid.

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Bart1990 op 10 jan 2017 16:03

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Ik zeg Hestra. Als je dit op deze site ff zoekt kom je een paar topics tegen.
Voldoet aan al je wensen. Wel prijzig maar geweldige handschoenen.

Ik zeg Hestra. Als je dit op deze site ff zoekt kom je een paar topics tegen.
Voldoet aan al je wensen. Wel prijzig maar geweldige handschoenen.

Annie-s op 10 jan 2017 16:00

Bedankt voor je reactie Annie-s, maar dit is geen prijskaartje waar ik naar opzoek ben;) Zal mijn eisenpakket even aanpassen in de topic.

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Eenmaal Hestra, altijd Hestra.

In the long run ook goedkoper want ze gaan echt eindeloos mee. Wel goed invetten.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Het roepen van Hestra is een beetje een automatisme geworden op dit forum…
Terwijl er genoeg andere prima handschoenen zijn.
Ik heb zelf nu handschoenen van Millet (ca € 50). Bevallen goed. Voldoen aan je eisenlijstje Maar daarvoor allerlei soorten gehad. De gemeenschappelijke ontbrekende eigenschap is een terugvindfunctie. Meestal ben ik toe aan nieuwe handschoenen als een ervan ergens in een cabinelift, skibus, parkeerplaats, bushalte, apresskitent of restaurant is blijven liggen… Zelfs Hestra heeft geen terugvindfunctie…

Slijtvaste handpalm is wel handig ivm staalkanten.

Zoeken op handschoenen met Goretex/GTX, al is dat natuurlijk niet heilig. Die bandjes voor om je pols kun je ook los kopen, Hestra ;) heeft ze bijvoorbeeld in het assortiment. Of je gaat voor The North Face Montana handschoenen, of wanten.Zit enigszins in jouw budget, paar biertjes minder en je bent er al

North face montana zijn echt fijne handschoenen!

Ziener, niet te duur wel goed.

Gore-tex al dan niet in combinatie met leer vind ik de beste optie. Bijv. Dakine heeft nog weleens aanbiedingen waarmee het ook binnen je budget gaat vallen. Kijk eens op dakine-shop.de

Ook blue tomato heeft nog weleens interessante handschoenen van vorig seizoen in de aanbieding, van meerdere merken.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 10 jan 2017 23:43

Ik weet niet zeker of ze aan je criterium Niet ‘‘dik aanvoelend’’ vallen en je zal los een polsband moeten kopen maar ik ben al een paar jaar zeer tevreden over mijn Venitex http://shop.snowshepherd.co.uk/Venitex-Leather-Gloves-size-8… handschoenen.

Kinco http://shop.snowshepherd.co.uk/epages/es122028.sf/en_GB/?Obj… heb ik ook goede verhalen over gehoord

Die Kinco handschoenen heb ik, maar tot nu toe alleen op de fiets gebruikt. Heb ook de wanten versie. Zien er wel erg mooi afgewerkt uit en zijn op de fiets warm genoeg, ook bij -10!

Ik heb altijd problemen gehad (nat van zweet of blauw van de kou) met mijn handen met “cheape” handschoenen.
Totdat ik een aantal jaar geleden een paar dakine handschoenen aan heb geschaft met gore-tex. Sindsdien alle problemen verholpen. Getest bij temperaturen van +10 (alleen de binnenhandschoenen) tot -20 (handschoen incl. binnenhandschoen).

Dit jaar was ik toe aan mijn 2e paar, deze keer de want-variant. “Dakine Titan Want”, binnen handschoenen ingebrepen.
Voldoet aan al je eisen en past exact binnen je budget. (via dakine-online.nl 10% korting op je eerste aankoop daar en gratis verzending.)

Bedankt voor alle tips ik ga meteen kijken!

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Heeft iemand ervaring met de wed’ze free 800 van Decathlon? Ik zoek nog een paar snowboardhandschoenen.

Ik ben al jaren erg blij met mijn dunne Spyder Facer Conduct handschoenen. Wil nooit geen andere meer.
Ze zijn bovendien lekker geprijsd ;)

Ik ben al jaren erg blij met mijn dunne Spyder Facer Conduct handschoenen. Wil nooit geen andere meer.
Ze zijn bovendien lekker geprijsd ;)

Jst81 op 11 jan 2017 16:02

Nee dat is voor mij niks. Ik kom nog wel eens buiten de piste (en val daar ook wel eens) Dan moeten de handschoenen wel goed aangesnoerd kunnen op de mouwen van je jas. Anders zitten ze vol sneeuw.

Ik ga in principe niet off piste… Dus voor mij geen probleem ;)

Ze kunnen behoorlijk strak aangesnoerd worden, maar missen de lengte bij de pols. Dat is wat ik persoonlijk heerlijk vind. Ik heb, in tegenstelling tot alle vrouwen die ik ken, altijd te warme handen. Alleen deze handschoenen zorgen ervoor dat ze comfortabel warm blijven. Ik heb heel wat merken en materialen geprobeerd.

Plaats een reactie