Veel sneeuwval onderweg, tips?

Morgenavond vertrekken we richting Serfaus, eerst halverwege in Duitsland een overnachting en vrijdagochtend het laatste stukje. Het weer zit onderweg niet bepaald mee, veel zware sneeuwval en ijzel.
Auto is voorbereid met sneeuwkettingen en uiteraard winterbanden, verder ben ik gewend om in winterse omstandigheden cq sneeuw te rijden, dus dat komt ook wel goed.
Ik dacht om via Bregenz te rijden om de passen te vermijden. Verder vroeg ik me af of er nog dingen zijn qua route of tijden waar ik rekening mee kan houden? We vertrekken maandag avond weer naar huis, dus ik wil graag zoveel mogelijk op de piste ipv in de auto / file ;)!

  • Weersverwachting in de gaten houden
  • Verkeerssituatie in de gaten houden
  • Laag blijven
  • Je niet blind staren op afstanden, tijdstippen, snelheden, overnachtingsplaatsen etc.
  • Je zelf geen ander doel stellen dan veilig op je bestemming aan te komen
  • Overzichtskaart bij de hand hebben (inderdaad: Zo’n, door sommigen als ouderwets bestempeld, vel papier met gekleurde lijntjes erop)
Rob

Weten hoe je die sneeuwkettingen legt voor die bergpas naar Serfaus ;)

A winter without powder isn't a winter!

Neem iets mee om met je knieën op te zitten als je de kettingen moet omleggen. En handschoenen. Met bevroren handen gaat het zo lastig.

Rock

Dank voor jullie reacties.

Weten hoe je die sneeuwkettingen legt voor die bergpas naar Serfaus ;)

Joostw op 11 jan 2017 22:24

wordt die bergpas niet schoongehouden? Neem aan dat wij niet de enige zijn die omhoog moeten? :D

Neem iets mee om met je knieën op te zitten als je de kettingen moet omleggen. En handschoenen. Met bevroren handen gaat het zo lastig.

BoardSound op 11 jan 2017 22:29

handschoenen en lampje had ik al gelezen idd, goede tips.

Ik heb een deurmat in de auto liggen
Zit je niet in de sneeuw met kettingen omleggen

Dank voor jullie reacties.

Weten hoe je die sneeuwkettingen legt voor die bergpas naar Serfaus ;)

Joostw op 11 jan 2017 22:24

wordt die bergpas niet schoongehouden? Neem aan dat wij niet de enige zijn die omhoog moeten? :D

Saalbach2015 op 11 jan 2017 22:39

Ik denk dat die wel aardig schoon is aangezien er vele bussen omhoog rijden over het algemeen, maar als er zware sneeuwval is dan kan het zo zijn dat sneeuwkettingen verplicht zijn. Het is natuurlijk niet zo’n hele vlakke pas. Als het gortdroge sneeuw is net zoals afgelopen week dan blijft het ook nog aardig lang op de weg liggen weet ik uit eigen ervaring van afgelopen zondag en maandag op de A10…

A winter without powder isn't a winter!

Vaker tanken dan je gewoon bent.

Uiteindelijk viel de echte dump een dag later, dus zonder sneeuwkettingen het hele stuk kunnen rijden. Zelfs het laatste stuk naar t dorp was sneeuwvrij.

Theelichtjes + aansteker mee, blijft het lekker warm in de auto als je uren stilstaat

Kettingen uit de knoop halen, thuis ! Het leggen stelt weinig voor maar als ze in de knoop zitten verberg je dan maar…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Theelichtjes + aansteker mee, blijft het lekker warm in de auto als je uren stilstaat

Superskismurf op 15 jan 2017 01:09

Niet z’n goed idee ivm koolmonoxide vergiftigingen kan beter dekens led lampjes, extra eten, drinken meenemen. Altijd raam stukje openlaten staan ivm vergiftigen ook al is t -10

Plaats een reactie