goede ski schoen?

Ik kan de salomon x wave 8.0 van een vriend overkopen… nu wilde ik vragen: kent iemand deze schoen of heeft iemand er ervaringen mee? zo ja is het een goede schoen?

Hoi Piet, ik ken dit model niet echt. Kan alleen maar vertellen dat een gebruikte skischoen kopen helemaal niet aan te raden is. Het zou een ontzettend toeval zijn dat de schoen aan jouw voet zit zoals bij jouw vriend. Elke voet is uniek. Wat ik voornamelijk een probleem vind is dat deze schoen reeds gevormd zal zijn naar de voeten van de verkoper waardoor ze niet optimaal aan jouw voeten gaan aanpassen. En is het wel de exacte schoenmaat …

Sluit me volledig bij sven aan.
De schoen is het belangrijkste onderdeel van je uitrusting!

Ken de schoen niet, maar ben het ermee eens dat je schoen een heel belangrijk onderdeel van je uitrusting is. Zou zelf geen 2e hands schoen kopen. Maar waarom pas je ze niet en probeer je een uurtje indoor? Dat vindt die vriend van je vast wel goed toch? Doe iig geen concessie omdat de prijs aantrekkelijk zou zijn. Een schoen moet perfect zitten, anders kost het je je skiplezier!

mama on a mission in the snow

Een schoen die gemaakt is van de mooiste materialen en overal als uitstekend wordt beoordeeld, maar helaas niet matcht met je voeten en onderbenen, is gewoon een slechte schoen voor die persoon.

Ik neem toch aan dat Piet deze schoenen gepast heeft en dat ze dus goed matchen met zijn voeten. Hij zal toch geen schoenen willen kopen die beroerd zitten. Gewoon goed passen dus, moet je ook met nieuwe schoenen. Er zijn veel mensen heel tevreden met hun 2e hands schoenen of huurschoenen, is volgens mij niets mis mee als ze maar goed passen en verder geen mankementen hebben.

Ik heb schoenen van mijn oom overgenomen, die zitten als gegoten en voldoen voor mij nog steeds (5jaar geleden) Naar mijn mening kan het dus wel!

Seriously snow addicted family!

De X-wave is een zeer goede schoen. Ik heb zelf de X-wave 10 gehad. Ik was hier zeer tevreden over.

Niet doen. Zoals hierboven al gezegt. Goede schoen maar skischoenen koop je nooit tweedehands. Altijd nieuw. Overjarige modellen zijn vaan voor een heel leuk bedrag te koop.

Ik heb 3 jaar geleden mijn Atomic schoenen gekocht van 399 voor 150 euro!!

bedankt voor alle reacties:)

Heb vandaag de salomon mission 5 ( 2012 ) gekocht.
Zit heel comfortabel en aangezien ik voor de eerste keer op wintersport vind ik dit een prima schoen die bij mij past…

jullie reacties en/of extra info over deze schoen is altijd welkom :)!!!

Ik heb de Mission 5 van 2009-2010 gehad en mijn grootste probleem ermee was dan de hiel niet gelockt was, d.w.z. dat de schacht van de schoen, die om je been heen zit, enigszins rechtop stond en mijn been niet naar voren drukte. Ik kon daardoor gewoon niet in de juiste skihouding komen en scheendruk produceren. ik heb daardoor echt twee jaar geen goede houding gehad.

Nu heb ik een schoen waarvan de schacht wel naar voren staat en mijn skihouding is voor het eerst een beetje acceptabel.

De Mission 5 verhinderde mij dus echt een goede houding aan te nemen. Dit is door een skileraar ook echt bevestigd.

Comfortabel is ie echter wel, dus ik hoop voor je dat je er een goede après-skischoen van kan maken.

Plaats een reactie