Van Flaine naar Morillon en terug

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hallo,
Wij gaan met krokus voor het eerst naar Flaine en verblijven in Hameau. Mijn echtgenote wil na enkele jaren inactiviteit (valpartij en schrik) terug de skies aanbinden en een start op de groene piste Marvel (Morillon) lijkt ons ideaal.

Mijn vraag: Hoe geraken we zonder kleerscheuren op deze piste zonder al te veel moeilijk (doorsteek) passages vanuit flaine? Zijn er andere pistes die jullie als heel gemakkelijk kunnen omschrijven.

Sportieve groeten, Vincent

Hallo,

Om vanuit Flaine naar Morillon te gaan moet je heel wat pistes doen. Dus “starten” op de Marvel is niet echt van toepassing. Ook met de auto is dit een hele rit.
In Flaine zijn ook een paar groene en de blauwe zijn zeker goed te doen.
Om het weer oppakken van het skiën een goede start te geven, zou ik zorgen dat je echtgenote nog een beetje traint vooraf (als ze dat al niet doet). Daarnaast zou ik gewoon de eerste ochtend een paar uur privé les voor haar boeken bij de skischool om er weer in te komen en de puntjes op de techniek te zetten en zo een goede start te maken. Twee to drie uur kan behoorlijk wat effect hebben. Het kost natuurlijk wel wat maar het verhoogt wel de kans op een geslaagde herstart en een leuke week.
Je kan bij de ESF om een engelstalige leraar/lerares vragen.

Succes!

Elk skigebied heeft beginners pistes en Flaine ook. Eerste beginnerspiste met rollende band om weer naar boven te gaan. Daarna een met sleeplift en zo ga je elke keer weer een stapje verder. Weet zeker dag het helemaal goed gaat komen. Desnoods eerst wat privéles om wat zelfvertrouwen te krijgen en daarna in een groepsles verder gaan.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Hallo,

Om vanuit Flaine naar Morillon te gaan moet je heel wat pistes doen.

Marko2 op 15 jan 2017 14:32

Hoe kom je daar nou bij?! Je pakt de Grand Vans lift omhoog vanuit Flaine, klein stukje piste Dolomie omlaag en vervolgens meteen weer de Corbalanche lift naar de Tete de Saix. Vanaf dat punt kun je in 1x naar Morillon skiën… Prachtige pistes aan die kant. Om vanuit Morillon 1100 terug te komen in Flaine heb je 3 liften nodig (Sairon, Lanche en Vernant) en dan pak je de mooie blauwe Tourmaline piste terug naar Flaine…

Volgende week zaterdag mogen wij weer. Heb er gruwelijk veel zin in met de sneeuw die voorspeld wordt voor volgende week… :D

Ter illustratie: dit is de piste Sairon naar Morillon 1100. Lekker brede blauw racebaan, dwars door de bossen…

(destijds in 2011 nog zonder helm, tegenwoordig gelukkig met)… ;)

Je komt er trouwens idd relatief snel vanuit de Grand Vans lift. De terugweg duurde voor ons gevoel toch heel lang door die 3 liften.
Vond die Marvel allesbehalve speciaal, vooral ook te danken aan de vele bruine plekken die ik daar tegenkwam. Serieus wat krassen op mijn board door deze run. Zou alleen daarnaar toe gaan als er genoeg sneeuw ligt.

Je kan in Flaine zelf ook genoeg makkelijke blauwe pistes vinden vooral aan de rechterkant bij de Aup de Veran. De Méphisto is een echte aanrader.

Terug duurt langer, want die Lanche lift was (in 2011) heel erg traag. Weet niet of dat nog zo is, maar zal wel als die nog niet vernieuwd is… :p

De lanche is nog steeds traag! Vanuit Morillon kan je beter de grote lift omhoog, dan de marmottes blauw richting les Carroz en dan de tete des saix omhoog. Kom je weer bovenaan uit, leukere route en sneller!

Dank voor de tip. Over 1,5 week even proberen… :)

Thx allemaal. Morgen vertrekken we en ik heb genoeg tips om te starten?

Enjoy! Laat wat sneeuw voor mij liggen… ;)

Zal ik doen Harm!

Plaats een reactie