140 km skipas val thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Bij elke toeroperator krijg je een skipas van 140km rondom Val Thorens. Wij gaan voor de 2e keer op wintersport en willen naar Val Thorens en die 600km zal wel veel te veel zijn, zonde van het geld dus. Maar helaas kan ik nergens PRECIES vinden wat die 140km nou in houdt. Ja wel aantal blauwe/rode en zwarte pistes maar niet echt een kaart waarvan we nou gebruik kunnen maken. Ook staat op de ene site 4 sleepliften, op de andere weer 9.
Iemand ervaring met deze skipas van 140 en is die voldoende voor boarders die voor de 2e keer gaan, wel redelijk naar benede komen maar niet volleerd zijn.

Alleen Val Thorens is groot genoeg voor de tweede keer. En ook geschikt voor boarders. Je hoeft zeker geen sleepliften te pakken.
Als je op de site van Les Menuires kijkt kun je ook doorklikken naar de kaart van Val Thorens.

Volgens mij is die 140 km piste vallee des belleville (Val Thorens en Les Menuires) Ben vorig jaar in Les Menuires geweest met skipas voor les 3 vallees, maar uiteindelijk bijna alleen in Val Thorens en Les Menuires geskied, zeker groot genoeg voor de meer dan beginnende skier

Nee die 140 km is alleen het gebied van val thorens (en orelle). Kijk dus uit en ga niet over de boulevard naar les menuires. Daar is je skipas niet geldig!

Val Thorens is groot genoeg als je maar voor de tweede keer gaat. Er zijn pistes zat waar je een tijdje zoet mee bent. Natuurlijk is het prettig om eens een dagje kilometers te vreten tot Courchevel of La Tania maar laat dat de pret niet drukken. We zijn jaren in Les Menuires geweest en gaan nu naar La Tania om die kant van 3V eens uitgebreid te exploreren

In onderstaande link vind je het toegestane gebied met Val Thorens-pas. De 140 km is inderdaad zeker genoeg als je de tweede keer gaat. Mocht je toch eens naar de andere dalen willen dan kun je je pas bv voor een dag uitbreiden naar Trois Vallees pas. Ik raad ook Het gebiedje Orelle aan, daar kun je ook komen met Val Thorens-pas.

http://www.sevabel.com/IMG/pdf/belleville.pdf

Zit Les Menuires nu wel of niet in de skipas van Val Thorens?
Maarten (2-1-09) zegt van niet, terwijl Frank (21-10-09 middels het kaartje) aangeeft dat Les Menuires en dus ook Saint Martin de Belleville er wel bijhoort. Inderdaad staat ook Orelle op bedoelde kaart.
Wij gaan de 12e maart voor de 1e keer naar VT en ik ben nieuwsgierig wat nu waar is en wat niet.

Als het echt warm word (vorstgrens boven 2200/2500 m), kan je best de skipas ‘Belleville’ nemen. Dit is voor 300 km pistes en incl Val Thorens!

Klopt het dat je met deze pas van 140 km zeer weinig zwarte afdalingen hebt?

Ik ben 1 maal Paradiski en 3 maal Alp’d Huez geweest en ik vraag me af of dit gebied dan niet te weinig uitdaging biedt.

De mogelijkheid om de pas uit te breiden klinkt wel goed!

Inmiddels al besloten om een skipas te nemen voor het hele gebied. Dan hebben we iedere dag de mogelijkheid om het gebied te verkennen.

Ben hier nu zo’n 5 keer geweest en mijn ervaring is dat de meeste ‘gemiddelde’ skieers (vooral gezinnen met kinderen) het Val Thorens gebied niet of nauwelijks uit komen. Per dag upgraden is volgens mij het meest interessant tenzij je elke dag lange tochten wilt maken. Heen-en-weer naar Courcevel 1650 kost je bijna een hele dag als je de lunch en het aan elkaar puzzelen van de pistes/liften meerekent.

Volgens mij heb je meerdere skipascombinaties. Je kunt ze bijna zelf samenstellen.

Je hebt sowieso een aparte skipas voor elke plaats in 3V. Dus bijvoorbeeld Valtho/Orelle. Ik weet bijna zeker dat ik ooit een skipas Valtho (Orelle) en Les Menuires heb gehad. Die was meer dan genoeg. Uiteraard heb je ook een pas voor het hele gebied. Maar zoals hier eerder gemeld. Voor tochtjes heb je als intermediate snowboarder/skiër zeker wel een dag nodig om het gebied te doorkruisen.

Valtho biedt meer dan genoeg uitdagende pistes (ook voor de gevorderde boarder/skiër). Anders een dagpasje Les Menuires er bij.

Ik als kilometervreter ben toen ik voor de 4e keer ging snowboarden toch voor de grote pas gegaan en heb het me niet beklaagd!

Maar max 45 min pauze smiddags nooit funpark bezoeken gewoon pistes knallen en dan is het goed anders imo de moeite niet :) tenzij je voor 1 of 2 dagen upgrade.

ps : snowboarder hier

in 2009 in valtho geweest en gewoon de pas voor het hele gebied gedaan, hebben 3 van de 7 dagen lange tochten gemaakt waarvan 1 dag een heel groot gedeelte van de piste @ courchevel gedaan.
wat japser ook zegt, neem gewoon geen lange pauze en eet desnoods in de lift dan kan je heerlijk dagen hebben :D

Is het al bijna januari?

The St Martin and les Menuires pass opens up 160km (100 miles) of trails served by more than 40 lifts and costs about 30% less per week than the 3 Vallées ticket. For a bigger area and access to the altitude slopes the Belleville Valley only pass still offers more skiing than most resorts in the world, 300km (187 miles) of trails between Saint Martin all the way up to Val Thorens, served by 75 lifts. However it’s only about 5% cheaper than the 3 Vallées pass (600km/350 miles of trails) and once you hold that you don’t actually have to ski in the 3 Vallées at all - for a small additional daily fee day up to six days, after which its free to 3 Vallées ticket holders, you can use your ticket in the Espace Killy (Val d’Isère and Tignes) or the ski areas of La Plagne, Les Arcs, Les Saisies or Pralognan all on the Savoie Olympic Pass (the world’s biggest, with 1500km / 937 miles of trails served by 600 lifts, although not all linked together).

Valtho is groot genoeg voor een tweedekeergangers, daal alleen niet met die 140km-pas te ver af, dan kom je niet meer omhoog. Het grote station bij de ‘Valtho strip’ moet je hebben, niet verder.

Ohja, en kijk uit waar je gaat eten of je eten haalt… die Britse tentjes zijn echt te ranzig, afgelopen seizoen 9 van de 14 van ons hadden serieuze voedselvergiftiging!

Wij zijn nu 4 keer in Valtho geweest. In principe is Valtho/Orelle genoeg, maar wij vinden variatie leuk en het skigebied richting Meribel is zo anders als dat van VT. Daarom hebben wij ieder jaar een volledige pas genomen. En als je graag tochten (ook kleinere) wilt maken, dan is dit gebied ideaal. Super mooie brede pistes en goed geprepareerd. Mijn favoriete gebied, hoewel wij nu voor het tweede jaar achter elkaar naar Oostenrijk gaan, omdat we nu kleine kinderen hebben en dat toch leuker is voor die kleintjes. Over een paar jaar willen we wel weer naar VT.

Als je tochten wilt maken dan is het aan te raden om gewoon de 3 Vallées pas te nemen. Dan kun je pas echte tochten maken naar La Tania, de Courchevels, Meribel, Mottaret, Les Menuires, La Masse, St. Martin, de Orellekant en dan heb ik bijna alle dorpen/delen wel gehad.

Volgens mij scheelt het bij de meeste reisorganisaties maar een paar tientjes pp om je pas te upgraden (waar wij geboekt hebben ongeveer 30 euro). Wat mij betreft zeker niet om lang over na te denken maar gewoon te doen.

januari dit jaar in Val Thorens geweest. scheelde inderdaad maar iets van 3 tientjes. dus gewoon pas gepakt voor het hele gebied. en dat is zeker de 3 tientjes waard. kun je tenminste wat langere tochten maken.
en je staat ook nooit met het probleem dat je niet meer omhoog kunt als je onbedoeld de verkeerde afdaling neemt.

Toch nog even een dubbel check:

Als ik deze kaart bekijk vraag ik me af hoe het zit.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/troisvallees/kaarten…

We gaan eind maart voor een tweede keer naar Val Thorens en hebben dan niet een pas voor het hele gebied genomen. Klopt het dat het skigebied Val Thorens alles binnen de groene lijn is? Of kun je niet afdalen tot Les Menuires?

het is het de groene cirkel - blauwe. Dus enkel rond VT :-)

Wij zijn vanaf de eerste keer het hele gebied doorgetrokken. En toen waren we nog ‘gemiddelde’ skiers. Een beetje skier haalt Val Thorens - Meribel - Courchevel en terug makkelijk op een dag. Kun je nog lunchen ook. Het hoeft natuurlijk niet, maar leuk(er) is het wel. Als je je de meerkosten kunt veroorloven raad ik de grote pas absoluut aan.

iemand enig idee wat een dagpas voor het hele gebied kost als je die ter plekke koopt?

Wij hebben alleen VT pas maar willen misschien wel 1 of 2 dagen een dagtocht door het hele gebied maken…

Anoniem, had je met gemak zelf kunnen vinden, maar goed: een dagkaart kost je €47,-

Stel je hebt een Valtho/Orelle pas en je koopt twee keer een 3V dagpas je beter gelijk een 3V pas voor de hele week kunt kopen:)

Of je haalt een Vallee de Belleville pas. Dat is Les Menuires, Valtho (met Orelle) en Saint Martin de Belleville.

Heel vaak in de mei week geweest, dan is de rest al dicht. Maar die 140km VT-Orelle is meer als genoeg !!!
Als snowboarder houd ik toch al wat minder van ‘tochtjes’ maken. Als een piste erg lekker is wil je hem meteen nog een keer doen (en nog eens (en nog eens)) ;-)
Daarbij heb je ook nog ongelofelijk veel offpiste ruimte. Welleens dagen dat je maar 2 pistes neemt en de rest van de dag ernaast doorbrengt. Zeker voor snowboarders erg lekker.

dagpas, uitbreiden, etc. waarom moeilijk doen als je voor € 55,00 meer een pas voor 3V hebt. Een gemiddelde vakantie in Valtho voor een week kost al gauw 700 - 1000 euro. Dan kan die 55 er toch ook nog wel af? Hoef je er ook niet meer over na te denken en weet je zeker dat je altijd terug kunt als je per ongelijk een verkeerd deel van het gebied in skied.
ps. Met 3V kun je ook de mont valllon op, mooie route

Wij gaan eind maart naar Les Menuires. Nu was het via onze reisorganisatie (Neckermann) niet mogelijk om een Vallee de Belleville pas te nemen. Gezien het late tijdstip en de huidige weersvoorspellingen hebben we uiteindelijk toch maar voor een 3V pas gekozen (was slechts 47,- meer). De enige andere optie was namelijk alleen Les Menuires/ Saint Martin de Belleville en dan loop je volgens mij de hoogste pistes mis. Klopt dat?!

Ik heb in 2010 precies hetzelfde gedaan. Ik ben de week voor Pasen geweest. Ik vond de sneeuw in Les Menuires aardig slecht worden aan het einde van de week. In Val Thorens daarentegen zoveel beter. Zelfs in het dorp.

Plaats een reactie