Hotel geraakt door lawine, Abruzzen.

Na de hevige sneeuwval in de Abruzzen die samenging met een zware aardbeving is een grote lawine losgekomen over een hotel nabij Gran Sasso in midden Italië. Zeker 25 mensen worden vermist.

Volgens de BBC is de lawine losgekomen vanwege de aardbeving.

Een van de reddingswerkers heeft gemeld dat er veel doden zijn. Zo’n dertig mensen bevonden zich in het hotel.

Bron: http://www.ledauphine.com/france-monde/2017/01/19/une-avalan…

Click. Click. Peace

Voor ons, vakantiegangers, ligt er niet zomaar teveel sneeuw, maar mensen in de Abruzzen kunnen het witte goedje wel vervloeken…
Dus in tegenstelling tot de quote onderaan je berichten bestaat er dus wel iets als “teveel sneeuw” @ Rogier…
Zeker in combinatie met de aardbeving(en) is dit een groot drama voor die regio, veel sterkte voor de mensen daar.
Hier is het land al in rep en roer na een paar uur stroomstoring in/rond Amsterdam, en na enkele centimeters sneeuw of wat ijzel; kun je nagaan wat er zou gebeuren als Nederland door zulk weer werd getroffen…

Heel erg! Italië wordt de laatste tijd veel geraakt door natuurgeweld. Doet me pijn om te zien.
Om een idee te krijgen hoeveel sneeuw er in de Abruzzen gevallen is:

null

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Hier het beeld dat @Thomas wilde plaatsen

null

Click. Click. Peace

Foto’s die ik van daar zie vind ik toch wel vrij ernstig betreft sneeuw.

Zou om onderstaand hotel gaan:

null

null

Not all who wander are lost

Ambulance kan er nog niet komen, hoor ik net, ligt 5mtr sneeuw in de weg :/
Italië is wel erg de dupe de laatste tijd…

Dit is ook wel ondenkbaar veel sneeuw in erg korte tijd.

null

null

null

Not all who wander are lost

De beelden van/in het hotel doen denken aan Galtür 1999 :(.

null

Click. Click. Peace

Afschuwelijk. Mijn gedachtrn gaan uit naar de slachtoffers en hun familie. Dit wil je echt niet meemaken…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

null

https://youtu.be/s88ev-R50lg

Die weg naar dat hotel…wat een berg sneeuw

*bericht bewerkt door Edwin. op 19 jan 2017 14:24

Not all who wander are lost

3 doden geborgen

Not all who wander are lost

je zou bijna denken dat het teveel sneeuw is :P @Rogier ;)

null

*bericht bewerkt door Edwin. op 19 jan 2017 22:16

Not all who wander are lost

In Italië hebben reddingswerkers zes mensen levend gevonden in het hotel in Farindola dat woensdagavond werd bedolven onder een lawine. Dat melden Italiaanse mediea

Not all who wander are lost

@Edwin. Dat is goed nieuws zeg! Heb je een bron?

Click. Click. Peace

http://nos.nl/artikel/2153940-overlevenden-gevonden-in-hotel…

Rogier op 20 jan 2017 12:04

Die inderdaad

Not all who wander are lost

*bericht bewerkt door franksplinter op 20 jan 2017 12:18

De beelden van/in het hotel doen denken aan Galtür 1999 :(.

77steve op 19 jan 2017 11:20

dat vergeet ik nooit, wij waren in de buurt, en zagen steeds helicopters over komen, maar wisten niet wat er gebeurt was. Tot ik boven in een stoeltjeslift ( bereik) een vriendin belde, en huilend aan de telefoon kreeg, omdat ze ons niet bereiken kon. Destijds had niet iedereen eenmobiel, snel naar beneden geskiet, en mobiel op terras doorgeven, zodat iedereen een familielid gerust kon stellen
die maand wel een leuke telefoon rekening, maar dat is op zo’n moment zooo onbelangrijk

*bericht bewerkt door marie-louise op 20 jan 2017 13:14

Nee het blijken 8 personen te zijn o.a. 2 kinderen.
Hopelijk vinden ze de anderen allemaal ook nog levend.
Vreselijk voor de wachtende families

*bericht bewerkt door Wintergast op 20 jan 2017 13:05

Respect voor de reddingswerkers.
Al meer dan 30 uur ploeteren en graven in bonken sneeuw en puin, waarschijnlijk alleen maar trieste momenten te verwachten en dan dit verheugend nieuws.
Kan mij voorstellen dat je geen vermoeidheid meer voelt na zo’n moment.
De blijdschap van de reddingswerker.

null

Even wat foto’s en info om een beeld te schetsen:

Er zijn plaatsen die in 4 dagen tijd tot 5 meter sneeuw ontvangen hebben. Er is wel iets weggedooid maar de harde wind heeft ook voor flinke sneeuwduinen gezorgd.

En dan daarbovenop nog die aardbevingen.

Hieronder een serie foto’s van Prati Di Tivo, genomen door een lokale skileraar. Spreekt voor zich dat er van skiën geen enkele sprake kan zijn, hij is nu meer reddingswerker.

Het dorp is dagen onbereikbaar geweest, men trof er mensen aan ingesneeuwd in hun onderkomener vooral gebrek aan medicatie.
Gelukkig inmiddels dus weer bereikbaar gemaakt.

Nu wil het er elk jaar wel sneeuwen, soms ook flink, maar deze situatie is wel heel bijzonder.

Ik zag ook beelden van een ondergesneeuwd amfitheater in Lecce bv.
Die stad bezocht ik anderhalf jaar geleden nog 's nachts omdat het overdag 42 graden was in de schaduw.
Bizar.

null
null
null
null
null
null
null

Wat een beelden indrukwekkend.

Click. Click. Peace

Nog wat beeld

null
null
null
null

En om mooi te eindigen: beeld van een gered jongetje vandaag uit het door de lawine getroffen hotel:

null
null

Er zijn weer 3 personen levend onder het puin vandaan gehaald: http://www.ledauphine.com/france-monde/2017/01/21/hotel-ense…

Click. Click. Peace

Er zijn weer 3 personen levend onder het puin vandaan gehaald: http://www.ledauphine.com/france-monde/2017/01/21/hotel-ense…

Rogier op 21 jan 2017 10:42

@Rogier

In Nederland (o.a. Radio nieuws) word melding gemaakt van 4 personen die vannacht zijn gered. Ook schijnen reddingswerkers nog steeds stemmen te horen waardoor hoop op meer overlevenden stijgt.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie