Achter de schermen bij sneeuwloze Candide Thovex Audi reclame

Jullie herinneren vast de Audi reclame van Candide Thovex nog wel, die reclame zonder sneeuw… Hier een blik achter de schermen

https://www.facebook.com/CandideThovex/videos/10154104618258…

En hier het resultaat:

https://youtu.be/FMqADdsVmwQ

*bericht bewerkt door Rogier op 20 jan 2017 11:59

Click. Click. Peace

Goed dat automerken ons al beginnen voorbereiden op de toekomst mede gecreëerd door verbrandingsmotoren ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Candide Thovex = HELD

Born to Ride

Ik heb altijd gedacht dat deze film zo fake was al iets. Trucage of weet ik veel hoe ze het doen. Maar blijkbaar niet dus ! Respect Candide ⛷⛷⛷???

Schiheil ⛷🏂🎿

Nieuwe commercial audi quattro en candide:

https://youtu.be/NHrwcQQ38bA

better to be off piste, then to be pisted off

Sorry, dubbelpost, had de vorige van rogier niet gezien

*bericht bewerkt door Wim7 op 22 jan 2018 20:35

better to be off piste, then to be pisted off

Eindelijk een leuke auto commercial! Vette beelden!

Zo’n ski kun je na zo’n afdaling wel bij het grof vuil zetten denk ik zo…

Bergen + Sneeuw = ❤

Haha, blijven geloven in sprookjes.
Ik stel voor dat jullie zelf eens met skis proberen te draaien op gras.
De hele clip is natuurlijk een heel mooi staaltje van CGI en de “behind the scenes” is een marketingstunt op zich.

Glide on!

@vivace of dit nep is kan ik niet beoordelen. Maar ik heb @rogier wel eens een filmpje zien delen van gasten die over gras skieden en zelfs over een rotswand knalden. Dus volgens mij moet het toch echt kunnen. Maar natuurlijk niet voor “gewone” wintersporters 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

Beste CGI die ik ooit gezien heb 😀

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sommige zaken kunnen natuurlijk wel, de zandheuvels bij voorbeeld (lijkt een beetje op skieën in Landgraaf ;-) ), maar op gras mag je toch doen wat je wil, met normale skis ga je daar niet vlot op kunnen sturen.
Met speciale gras-skis (met wieltjes dus), is er weer vanalles mogelijk:

Ook het op water “planeren” met skis alsof je op een golfsurfplank staat is totaal fysisch onmogelijk volgens mij, de skis hebben gewoonweg te weinig oppervlakte en drijfvermogen om de kracht van de golf terug om te zetten in voorwaarste snelheid die je boven kan houden.

Heel veel CGI dus

Glide on!

Ik trek mijn woorden gedeeltelijk terug: de gasten in onderstaand filmpje gaan zeker niet het budget gehad hebben om CGI toe te passen.
Het gaat wel allemaal niet zo heel vlot als in het audi-filmpje, maar totaal onmogelijk om op gras te skieën is het dus niet.

Glide on!

Ik trek mijn woorden gedeeltelijk terug: de gasten in onderstaand filmpje gaan zeker niet het budget gehad hebben om CGI toe te passen.
Het gaat wel allemaal niet zo heel vlot als in het audi-filmpje, maar totaal onmogelijk om op gras te skieën is het dus niet.

Vivace op 22 jan 2018 23:58

Wat voor wax zouden ze hebben gebruikt en in welke hoek zijn de skies geslepen? Gisteren heel topic over gelezen (waar ik geen snars van snapte).

Op nat gras is serieus behoorlijk goed te skiën… Heel goed nat houden… Weet ik uit eigen ervaring.

Click. Click. Peace

Ah dacht je echt serieus dat het niet echt was @Vivace. Candide doet ook op sneeuw heel veel dingen die voor een normale sterveling absoluut onmogelijk zijn hoor ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Er zitten altijd wel wat special effects in zijn filmpjes, maar dat zijn zelden de skitechnische clips…

Heel toevallig heb ik hem pas live zien skiën in Montgenevre. En echt serieus, in één oogoplsga wist ik dat hij het was. Ik heb verder nog NOOIT iemand zo absurd goed op ski’s zien staan. En ik heb al heel wat pro-skiërs live zien skiën…

Click. Click. Peace

Ouwe fanboy @Rogier :)

  • edit Het minste dat je had kunnen doen was de kleine man Candide noemen ;) Van Harte, mooi man een zoon!

*bericht bewerkt door Shane op 23 jan 2018 15:45

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee die watershots geloof ik weinig van. En zeker niet met zo’n mellow gangetje. Op Big Waves met tow in zou het denk ik wel kunnen.

Ik onderschrijf dat die gast echt niet normaal is.

Na analyse moet ik toegeven dat alle zaken uit zijn filmpje mogelijk zijn (soms wel met met creatief camerawerk).

rood gesteente + stof - moet kunnen (voor hem)
skiën tussen de beelden in Mount Khan (Mongolië) - mogelijk (is een relatief nieuw bouwwerk en dus is er geen bescherming van cultuurgoederen nodig)
vulkanische as - zeker mogelijk
grashelling - mogelijk
hoog gras / mais - op zich niet mogelijk wat dit zou veel te hard remmen, maar je ziet hem niet echt skiën op deze ondergrond (hij zal wel op een geprepareerd pad skiën). In de making off zie je hoe het echt gaat als je het hoge gras induikt (doet me trouwens terugdenken aan een eigen ervaring door eens door slecht contrast op hogere snelheid een bocht van een skipiste te missen en bijgevolg frontaal een berm met 70 cm zachte diepsneeuw in te duiken)
chinese muur - mogelijk om rechtdoor te skiën (maar de stukken waar je hem effectief op de stenen ziet skiën zijn waarschijnlijk ofwel opgenomen met speciale skis zonder staalkanten (geen vonken) ofwel op een replica-stuk, de Chinesen hebben waarschijnlijk minder graag beschadigingen aan hun werelderfgoed)
zandsteen - mogelijk
oerwoud - moeilijker, maar niet onmogelijk (goede voorbereiding nodig om alle dikkere takken en wortels eerst weg te ruimen)
sahara - perfect mogelijk (zonder tricks waarschijnlijk ook door de normale stervelingen onder ons)
glijden over water - perfect mogelijk (je kan dat ook soms zelf doen in sommige funparks in Frankrijk), wel “chapeau” voor de jumps en draaiingen die hij hierbij maakt zonder te zinken
golf-skiën - volgens mij op zichzelf niet mogelijk, maar mits een paar trucks (tow in door jetski en dan 1 move doen voordat je zinkt) kan je wel een filmpje maken

Zou hem wel eens echt aan het werk willen zien.
Het coolste dat ik tot nu toe in het echt heb kunnen zien was een trainingssessie van de pro’s ter voorbereiding van de Winter X games in 2012 (Tignes, langs TSD Lanches). Normaal gezien probeer ik tijdens een skidag niet te veel pauzes te nemen, maar daarvoor bleef je zonder problemen een uurtje zitten “gapen”.
cfr filmpje van tijdens dit event

Glide on!

@Vivace een golf afskien kan wel degelijk. Ik weet dat er (grote) golven zijn bedwongen op waterskies. En als waterskies voldoende float geven bij een steile golf moet dat met een setje brede poederbakken ook wel lukken.

Born to Ride

klopt, de tow-in met de jetski zorgt voor de initiële snelheid.
De mini-golven waar Candice op skiet lijken me echter te klein om de vaart erin te kunnen houden.

Als golf-surfboard zul je in zo’n omstandigheden ook (bijna) nooit iemand met een shortboard zien.

Maar zoals gezegd: Candice zal zeker op deze golf geskied hebben (maar ik vermoed niet voor lang)

Glide on!

Plaats een reactie