Sneeuwkettingen te klein?

Hallo allemaal,

Inmiddels komt voor mij ook de skivakantie dichterbij! Zin in! De reis zal gaan naar Warth/Schrocken. begin februari. Ik las dat hier sneeuwkettingen nog wel eens mogelijk zouden kunnen zijn. Hoewel de weersverwachting geen ladingen sneeuw laat zien, leek het me toch verstandig om een setje sneeuwkettingen te regelen,

Volgens de verpakking kan de sneeuwketting om de bandmaat (185/65-R15). Nu heb ik eens geprobeerd de ketting om de band te leggen:

null

Het valt mij op dat de rode ketting niet door de tweede rode hulphaak past. Is dit normaal en een kwestie van 50m rijden en dan aanspannen?
De sneeuwketting is ook geschikt voor bijv. 185-13, 185 / 80-13 (veel kleinere maat), dus ik kan mij voorstellen dat de lengte van de rode ketting voor de kleinere maten wel lang genoeg is.

Misschien een hele basisvraag, maar veiligheid is het belangrijkste…

Bedankt!!

*bericht bewerkt door Gebruikersnaam op 21 jan 2017 13:22

Ziet er prima uit toch?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ziet er inderdaad goed uit, hij lijkt niet heel strak te zitten. Even 10 meter rijden opnieuw aanspannen en dan past ie zeker door de ‘hulphaak’.

Click. Click. Peace

Ik zie niets geks inderdaad. Wat bedoel je juist met de tweede rode hulphaak? Er zit toch maar 1 rode geleider op? Je ketting lijkt mooi recht op het loopvlak te zitten. Maar na 100 meter een x aantrekken kan geen kwaad hoewel het niet nodig is meestal

Dank voor de reacties!

Met de rode hulphaak bedoel ik:

null

Op het moment lijkt de rode ketting te kort om door deze haak te gaan.

Denk dat rijden en aanspannen het zal oplossen:).

Ik kan mij niet voorstellen dat de rode spanketting door dat rondje moet, die kan al die kracht nooit aan toch?

daar moet die niet doorheen, als het goed is kan je die zelfs eraf halen. Hoe je ze hebt is prima!!

Dat is wel de bedoeling dit ‘rondje’ hoeft maar heel weinig kracht aan te kunnen. Het is de snelspanner die deze kracht opvangt dit ‘rondje’ zorgt voornamelijk voor de goede richting van de ketting.

Click. Click. Peace

Denk als je bij het omleggen de hele ketting een beetje omhoog trekt, je al een heel eind bent. De spanketting moet wel door dat rondje kunnen.

Dus…na de rode “rail of haak” eerst de rode ketting door het oog halen en dan inhaken?

Precies! Ik heb dezelfde en zo hoort het

Plaats een reactie