Alleen op wintersport.

Goeiedag,

Ik ben van plan om dit jaar voor het eerst alleen op wintersport te gaan!
S’morgens les en s’middags km’s maken en werken aan m’n techniek.
Ik ben niet een enorm ervaren skiër, maar red me goed op blauw en rood.
Ben dan ook zeker niet van plan om off piste te gaan.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen en tips van mensen die al een keer helemaal alleen zijn gaan skiën.

Mijn voorkeur gaat uit naar ski gebied Zell Am See.

Alvast bedankt!

Er is hier al een topic over. Ik ga over 2 wkn weer een keer weekje alleen naar Hinterglemm. Mijn tips:

  • Neem hotel met hp, zodat je s avonds niet op zoek hoeft naar tafeltje.
  • Spreek met hotel af dat je je elke avond na skien ff meldt, stel dat er op de piste iets gebeurd is
  • plan je pauzes op piste voor of na drukte. Zeker bij selfservice restaurants is t met vol dienblad soms lastig vrije plek te vinden.
  • Zoek hotel uit, dat redelijke tarieven hanteert voor fatsoenlijke 1p kamer en je in restaurant ook niet wegstopt.
  • Gewoon genieten

Succes.

*bericht bewerkt door rmgb op 21 jan 2017 20:57

Deze week voor het eerst alleen op wintersport geweest. Kan nu zeggen mijn leukste ervaring ooit. Ben lang opzoek geweest naar groepjes etc. Nu de knoop doorgehakt en gewoon gegaan. Ik kan je aanraden om hotel cir in wolkenstein eens te bekijken. Dit hotel ligt boven op de berg een beetje afgelegen. Ik dacht ik wil skien en apresski etc. hoef ik niet. Eten fantastisch, maar wat het allerbest is van dit hotel is de eigenaar echt een super gast. Hij neemt alle gasten mee op ski tochten door het gebied en laat je alle mooie plekjes zien. Lekker door skien de hele dag en hij weet ook de goede plekjes voor de lunch. Ik ga zeker snel weer terug wat een prachtige plek. Mede ook de pistes. 15 km afdalingen blauwe pistes echt niet normaal

Aanvliegen op verona of venice vandaar kan je voor 40 euro een bus pakken of auto huren.

Succes.

Ik zou het gewoon doen, je weet dan in ieder geval voor de toekomst of het je bevalt of niet !
Ik ben inmiddels een aantal keren een paar dagen alleen op wintersport geweest en voor een paar dagen vind ik het best te doen.

Mijn ervaringen/ tips:
Tijdens het skien heb ik er geen problemen mee, je werkt aan je techniek, maakt een leuke toertocht en geniet je lekker van de uitzichten. In de lift kun je contact maken met anderen en maak je misschien gezamelijk nog een afdaling als het zo uitkomt.

Het meest vervelende vind ik om 's avonds alleen te gaan eten, als je dat doet zorg dan voor een boek of smartphone waarmee je wat afleiding hebt.
Als ik alleen ga dan eet ik tegen woordig meestal aan het einde van de dag op de piste zodat ik 's avonds niet persé nog naar een restaurant moet en tussen de gezinnen moet gaan zitten.
Ook zorg ik dat ik zelf nog wat chips, drinken of iets dergelijks meeneem en zorg ik dat ik een accomodatie heb met televisie en gratis WIFI/WLAN (dit is vaak standaard maar niet altijd, let hier dus op).
Ik boek dus ook nooit meer op basis van halfpension maar eerder een kamer met ontbijt of appartement en zorg dan zelf voor het ontbijt.

Gewoon doen en uitproberen, je hebt niets te verliezen en je bent hierna in ieder geval een ervaring rijker.

Ik n groep trok ik ook geregeld mn eigen plan en dat deed mij jaren geleden ooit eens besluiten alleen te gaan. Top ervaring. Ik schuw “alleen dineren” ook niet, dus dat was n makkelijke. Ik ga 8tm12feb ook weer alleen (en mocht iemand - liefste vrouw tussen 30-40jr <& hoger opgeleid - met humor?> mee willen; dan bij deze de oproep) en ga deze keer ook weer naar een hotel/pension, waarschijnlijk omg Brixental, maar ik boek pas daags vooraf (toch afwachtend welk gebied tzt evnt n flinke dump heeft gehad).

Alleen een week skiën/boarden vind ik minstens zo leuk als met vrienden. Zoals @rmgb zegt, neem hotel obv half pension. Geen stress over je avondeten en je zult heel snel aanspraak hebben met je medegasten. De tip die Henk geeft over Italië…doen! Tenzij je van excessieve apres-ski houdt dan toch richting Oostenrijk.

*bericht bewerkt door HN65 op 21 jan 2017 22:19

Gewoon doen
Ik ben zelf ook jaren alleen gegaan
Ooit met een vriendin op wintersport willen gaan, zij bleef maar uitstellen en ging uiteindelijk niet meer mee
Mijn week stond vast op het werk en kon niet meer verzet worden
Geen kamer meer te krijgen voor 1 persoon (was in de kerstvakantie)
Noodgedwongen thuis gebleven, vriendschap was ook gelijk over
Daarna jaren alleen gegaan, toen met de leden va de skiclub
Nu voor het derde jaar met SWG (zitskiën), vrijdag vertrek ik weer naar Italië

Plaats een reactie