ziek

@Betsie, Cinnarizine is een antihistamincum. Er zijn verschillende van die produkten met een andere naam, maar de bestandsdelen komen overeen.

Voor betsie
Voor de vakantie heeft mijn man van de huisarts cetirizine gekregen. Kosten voor 10 pilletjes 2,20. Hij is niet ziek geweest. Het is moeilijk in te schatten of dat door de pillen kwam want aan het begin van de derde dag ben ik raar gevallen, heb beide kruisbanden en een zijband in mijn knie afgescheurd. Ik lees er verschillende verhalen over maar ik hoop dat ik volgend jaar weer kan skien.

dit is minder leuk bericht dat je zo vervelend gevallen bent. maar wel goed bericht dat je man niet ziek is geweest. hij is de eerste 2 dagen dus niet misselijk geweest en dus fijn kunnen skien. ja, of dat de dagen erna ook zo geweest zou zijn, is natuurlijk niet te zeggen, omdat jij gevallen was. maar ik vind die 2 dagen al een geweldig resultaat. ik ga het eens opzoeken en mijn huisarts voorleggen.
maar ik wens jou, ria natuurlijk heel veel beterschap toe en ik hoop dat je zeker weer zover kunt revalideren dat je volgend jaar, SAMEN met je man weer op de ski’s staat.
bedankt voor je bercihtje, ik ga er achteraan en je hoort van me.

mijn man was s morgens als hij opstond wel wat misselijk maar hij nam dan het pilletje bij het ontbijt en de misselijkheid verdween. Ik neem aan dat het net zo iets is al wagenziektepilletjes maar deze leken echt te helpen. Ik zou zeggen; probeer het eens.

hoi Ria
ik ben de medicijnen gaan opzoeken wat de werking is, maar cetirizine wordt gebruikt als anti-allergie middel. Klopt dit ook?? en dit help dan ook bij bewegingsziekte??
Ik ga binnenkort dit met de huisarts besprken, want het ski seizoen komt er weer aan. En ik wil echt eens een hele week gaan skien!!

Ik ben absoluut geen dokter maar aan de klachten te lezen lijkt het wel of je man moeite heeft voldoende zuurstof uit de lucht te halen, en dan denk ik of iets mis met zijn longen/longblaasjes, kleine bloedsomloop of hart of iets in die geest. Maar nogmaals ben geen dokter.

@Betsie, ga eens kijken naar de Epley Maneuvre, misschien kun je dit voor de vakantie al uitvoeren.
En een anti-allergie (anti-histaminicum) kun je zowel voor wagen/zeeziekte innemen als voor duizeligheid. Misschien verwijs brief voor de KNO arts vragen?
@Martijn Als hij longproblemen zou hebben uit dat zich op een andere manier en moet hij dat thuis ook hebben. Evenzo hart problemen, dus maak jullie daar niet druk om.

Betsie 28-08-12
Ik heb Epley Maneuvre opgezocht. Had er nog nooit van gehoord. lijkt me wel wat in te zitten. Maar dit kan ik denk ik niet alleen oefenen. Hierbij heb ik denk ik wel een fysiotherapeut bij nodig? want het is mijns inziens niet verstandig om hiermee te gaan expermiteren, wel? iIk ga het zekr met de huisarts bespreken. bedankt voor je info.
Betsie

over 2,5 week gaan we weer. Heeft er iemand nog een goeie tip?? Ik ga tpoch weer primatour proberen en heb de huisarts gevraagd voor domperidom zetpillen voor eventuele misselijkheid. Weet anders niet goed wat ik ermee aan moet. Zorgen dat ik me goed voorbereid en uitgerust ben en rustig aan doe de eerste dag zeker. Is er alweer iemand teruggekomen die ervaringen wil delen over zijn/haar misselijkheid tijdens het skien??

Zelf heb ik ook snel last van evenwichtsorganen. Vroeger werd ik op de veerboot al misselijk terwijl we nog aan de wal lagen. Na mijn 16e is het beter geworden. Wat ik in het donker nog wel heb is als ik een stap verkeerd zet doordat ik bijv. de hoogte verkeerd inschat, ik vervolgens compleet misselijk ben. Dit heb ik ook in een white-out tijdens het skien. Je kunt je nergens meer op orienteren en soms denk je dat je vooruit glijd terwijl je achteruit gaat. Wat evt. kan helpen zijn brillen die het contrast verhogen waardoor je wel diepte kunt blijven zien en je wat kunt orienteren. Wel grappig trouwens dat ik nu misselijk wordt alleen al omdat ik er over nadenk. Daarnaast is het bij mij altijd zo dat ik er meer last van heb als ik moe ben. Dus wellicht de eerste dag even rustig aan doen.
Succes en veel plezier.

Plaats een reactie