Warme skibroek met bretels (dames)

Beste dames (en heren),

Ik ben op zoek naar een nieuwe skibroek, aangezien mijn huidige geen bretels heeft, en ik het heel regelmatig koud heb in de lift.
Met een beetje wind heb ik koude bovenbenen en knieën, en ik zou graag wat ervaringen horen over skibroeken die jullie hebben.
Veel broeken die er leuk uitzien en niet heel duur zijn (€100 is zo’n beetje het budget) hebben geen bretels.

Nu ski ik in een broek van MountainPeak (scapino huismerk) op zich niks mis mee, behalve dat hij dus voor mij te koud is.

Ik hoor graag jullie ervaringen over bepaalde broeken :)

Zelf heb ik een beetje zitten kijken naar de Atomic W Cliffline 2L Pant Light (Duijvestein, nu in de outlet) maar ik kan niet goed inschatten of deze ook warm is.
Ook deze broek heb ik gevonden: https://www.skiwebshop.nl/dare2b-stand-for-4-way-stretch-ski…
Maar bij deze broek hetzelfde probleem, hoe schat ik in hoe warm zo’n broek is?

Met vriendelijke groet,
Daniëlle

*bericht bewerkt door xrosadanielle op 24 jan 2017 19:49

Spyder, zeer goed merk.

Spyder, zeer goed merk.

X4ier op 24 jan 2017 19:45

Maar niet heel budget-vriendelijk, meestal…

Ik wilde net zeggen, ik heb nog nooit een Spyder voor minder dan €100 gezien… haha.

Ik heb vorige week bij decathlon een lange onderbroek met marinowol gekocht
Hopelijk werkt dit ook tegen de kou
Volgende week uitproberen in Italië ?

@niekniek heb je dan een lange onderbroek aan en een thermobroek? Want ik heb altijd al een thermobroek eronderaan…

Ik heb gelukkig nooit koude benen en ski meestal met dunne softshell broeken van o.a. Salomon en Maier Sports. Op echt koude dagen draag ik er een thermo onderbroek onder van merinowol. Dat is echt heerlijk warm.
Heb ook dikkere, “gevoerde/gewatteerde” broeken van bijv Poivre Blanc en Sportalm (niet budgetvriendelijk) in de kast liggen, maar die draag ik liever niet. Ik vind het zelf niet lekker skiën, de broeken zijn te aanwezig, je voelt ze zitten.

Verder heb ik nog een budgetvriendelijke skibroek van Icepeak. Prima broek en prima prijs en heerlijk warm! Een aanrader voor iemand met een iets lager budget. Luhta heeft ook hele fijne broeken in het assortiment voor een leuke prijs.
Deze bijvoorbeeld: https://www.skiwebshop.nl/icepeak-kristen-skibroek-dames-roz…
https://www.skiwebshop.nl/lutha-sajatta-skibroek-dames-rood…

@Jst81 Bedankt voor de tips! Een dikkere thermobroek kan dan ook nog wel wat verschil maken denk ik…

@niekniek heb je dan een lange onderbroek aan en een thermobroek? Want ik heb altijd al een thermobroek eronderaan…

xrosadanielle op 24 jan 2017 20:15

Thermo onderbroek met marinowol
Deze heb ik nog niet gebruikt
Maar heb sinds vorig jaar een shirt met marinowol, echt heerlijk warm
Vandaar dat ik daar ook een broek mee wilde hebben
En ik heb ook last van koude benen en voeten
Ze moeten mijn echt even vasthouden als ik uit de zitski kom (kan bijna niet staan van de koude voeten en benen)

Ik vind bretellen dan weer vreselijk irritant als vrouw. Elke keer als je het toilet moet. Moet je jas uit, want anders krijg je je broek niet naar beneden…
Mijn bretellen liggen al lang terug in een donker hoekje van de kast.

Ik vind bretellen dan weer vreselijk irritant als vrouw. Elke keer als je het toilet moet. Moet je jas uit, want anders krijg je je broek niet naar beneden…
Mijn bretellen liggen al lang terug in een donker hoekje van de kast.

Goeleg op 24 jan 2017 22:55

Dit idd. Ik vervloek ze ook. En als de borek niet mooi aansluit bij de taille dan draag ik er liever een speciale riem op…

Kijk eens bij de anwb, daar zag ik ze in de reclame voor 50,-

*bericht bewerkt door Jobbert op 25 jan 2017 08:33

Mijn vriendin heeft een Icepeak broek met bretels, heel warm en zeer betaalbaar (in vergelijk met Peak P of Spyder). Ik heb zelf de mannelijke variant en draag hem nooit, veel te warm voor mij

Ik denk dat je broek vooral de wind niet tegenhoudt. Dat gaan een thermobroek niet oplossen helaas. Icepeak maakt inderdaad fijn spul, maar als je in de uitverkoop zoekt is er voor ongeveer 100euro een hoop te vinden van goede kwaliteit.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ikzelf heb broeken zowel van Falcon als van IcePeak. Ik draag hierbij een thermo/onderbroek onder. Vorige week waren wij in Alpe d`Huez. Min 20 en een snijdende wind. Totaal niet koud gehad! Deze broeken zijn onder de 100 euries. Succes!!

Ik kan je een skibroek van Gaastra aanraden. Deze zijn gevoerd met fleece. Heerlijk warm. Mijn broek heeft geen bretels helaas maar door de fleece is de broek wel warm genoeg en niet dik.

Op heel koude dagen doe ik er eventueel nog een thermobroek onder maar dat is eigenlijk niet nodig.

Ik heb goede ervaringen met Roxy en Tenson, Tenson is een wat dikkere broek en kan ook met bretels. Roxy is een wat dunnere broek met eventueel een thermolegging.

Bedankt voor alle reacties en tips! Ik ga eens op zoek naar de specifieke merken :)

Een week of drie geleden op de koopjeszolder van Schneider Outdoor in Den Bosch een mooie Mammut broek gekocht voor exact €100. Deze week getest bij -6 tot +3, niet koud gehad (en ik ben n koukleum). Maar wel altijd, al jaren, een merino broek eronder.

Als je een leuke aanbieding weet te vinden kun je dus mogelijk best iets beters/warmers kopen dan de Scapino broek.

falcon broek heb en icebreaker merino wollen broek. nog nooit koud gehad.

Plaats een reactie