Advies ski's

Ik, man, 189, 78kg met goede tot zeer goede techniek en veel ervaring, tempo hoog en als de drukte het toelaat zeer hoog. Ski nu in mijn 2e skileven (tussendoor ook nog ruim 20 jaar snowboarden) ca. 6 jaar op Atomic Blackeye Ti in 1.74 Ga ook graag off. piste en met deze ski’s gaat ook dat prima. Verder slush, hopen en bulten alles gaat verder wel goed tot zeer goed.

Op hoge snelheid gaan ze echter wel flink klapperen en grip kan ook wel beter.

Vorige week kort op een stel blizzard src in 1.65m staan. De agressieve kantengrip was echt een openbaring. Ging als een dolle ook op steiler eis volle grip.

Ze voelden alleen wel erg kort. Idee dat ik kon struikelen en over hobbels knal je ook niet lekker. Zoek het daarom liever wat langer. Wil wel nog normaal aan einde dag in slush uit de voeten kunnen of op een drukke en afgeskiede dalafdaling even met korte bochten de rand kunnen pakken. Daarnaast natuurlijk voor hoge snelheden op de ochtendpiste/autobahn.

Kortom: veeeeel grip, rust maar nog wel enigszins gebruiksvriendelijk en een klein beetje moeten werken in korte bochten is geen probleem.

De atomics houd ik voor verse sneeuw en tzt vervangen door nog wat breders.

Wie heeft tips/advies voor geschikte ski’s?

Poe Poe… Man 189 cm 78 kg veel ervaring. Op ski’s van 1.65 cm.
Dat noem je kort door de bocht.

haha @Hooykaas.
@Indepoeder je verhaal lezende kan ik me voorstellen dat je kijkt naar een consumenten reuzenslalom ski (die geeft veeeeel grip, rust en is inderdaad iets harder werken in korte bochten). Exact wat je wil dus. Elk merk heeft wel zo’n ski. Hier een lijstje van heftig/lastig te skiën naar relaxt (in mijn ervaring):

  • Blizzard WRC Racing (WC Piston plate - stijf, veel rebound, kost veel kracht, kan niet langzaam)
  • Völkl Racetiger Speelwall GS UVO (energiek, veel rebound, vraagt controle en goede techniek, skiet anders met je weg)
  • Fischer RC4 Worldcup RC (sportief, niet vergevingsgezind, minder wild dan de Völkl)
  • Atomic Redster Doubledeck 3.0 GS (stijf, energiek, maar wel met wat tip rocker, doet het pas op hoge snelheid)
  • Head Worldcup Rebels i.Speed (gedempt, stabie, tikje log, vraagt input, maar geeft dan ook veel terug)
  • Blizzard WRC (stabiel, vrij vergevingsgezind, tikkeltje speels, wat meer vergevingsgezind op slechte pistes)
  • Rossignol Hero Elite LT TI (smooth, grip, stabiel, vergevingsgezind, voor echte sportievelingen wat mat, iets minder rebound, doet het ook op lagere snelheden goed)

Hier wat reviews: https://www.wintersport.nl/forum/topic/207943

*bericht bewerkt door GiGi op 25 jan 2017 12:36

1.65 is doodnormaal voor een SL.

Ik zou vooral eens kijken naar een GS. Zelf vind ik de Völkl racetiger GS uvo de fijnste GS op dit moment. Gewoon in 1.85 nemen (1.90 is er namelijk niet en zo’n ski neem je doorgaans op lichaamslengte).

Bedankt voor de bijdrage. Ik ga volgende trip eens kijken of ik wat van genoemde ski’s kan huren/proberen. Ben na de ervaring met de blizzard src wel benieuwd naar de wrc.

En inderdaad 1.65 kort maar niet gek voor slalom ski. De src is er in Max. 1.70. Vriend van me (zelfde postuur) had ze gehuurd.

Plaats een reactie