met bril?

Er zullen vast heeeeeel veel mensen zijn hier met een bril.
Hoe doen jullie dat??

Ik loop elk jaar zo te klooien met mijn bril…
Tegenwoordig zijn het natuurlijk wat grotere monturen, dan vroeger…

Moet ik een helm kopen met vizier? zodat ik gewoon mijn bril er onder kan dragen? En wat is dan een goedkope maar toch redelijke optie?
Of moet ik een speciale skibril kopen waar die dan in past? En wordt dat dan niet heel breed/lomp?

Ik hoor graag jullie ervaringen!!

Ik heb sinds vorig jaar een helm met vizier ?
En daar ben ik heel blij mee, mijn gewone bril beslaat niet meer
Daarvoor losse skibril voor brildragers, toen had ik wel altijd een beslagen bril

He Niekniek,

Ja, ik neig daar ook naar toe denk ik.
Mag ik vragen welke je hebt gekozen en waarom?

Groetjes!

Daglenzen gebruiken ? Is dat een optie ?
Anders zijn er wat skibrillen waarin je een geslepen inzetbrilletje in kan zetten .(adidas? )

Nee, lenzen zijn geen optie. Al eens geprobeerd, maar werkt echt niet bij mij.

Die andere optie zal ik eens bekijken.

Adidas met inzetglazen.

One life. Live it.

lenzen zijn bij mij ook geen optie

ik ski met een uvex helm en goggle. De uvex goggle is speciaal breder voor brildragers. Geen last van aandamping, je moet alleen oppassen dat je montuur niet te breed komt.

Ondertussen ook gesproken met mensen met ervaring met de helm/vizier combinatie. Blijkbaar is dat ondertussen beter op punt gekomen… vroeger had je al gauw last van wat tocht langs onder het vizier.

Ogen laten laseren een optie!

Ik heb ook de Adidas ID2 Pro goggle met een inzetbrilletje op sterkte. Werkt perfect voor mij. Niet goedkoop, maar dat is een helm met vizier ook niet. EN je lijkt dan op een piloot die zijn straaljager kwijt is… ;)

Een helm met vizier past niet altijd bij brildragers. Maar er is tegenwoordig genoeg keuze in zgn. OTG goggles. Over The Glasses dus. Mijn vrouw heeft er onlangs een, mooie Bollé aangeschaft, pas prima. Zijn speciaal gemaakt en met uitsparingen voor de pootjes van de bril. Goggle lijkt ook iets groter dan normaal.
Ga naar een goede wintersportzaak en laat je goed voorlichten. Pas zowel helmen met vizier als OTG goggles en maak dan je keuze.

Piste riderrrrr

He Niekniek,

Ja, ik neig daar ook naar toe denk ik.
Mag ik vragen welke je hebt gekozen en waarom?

Groetjes!

skieen1415 op 25 jan 2017 11:09

Ik heb een Mango helm met vizier
Die zat gewoon het lekkerste
Heb wel meerdere gepast, maar pakte steeds terug naar deze helm

Ik heb een Smith IO/X en daar kan je bril onder, dus de skibril is OTG = over the glasses. Als je daarop zoekt ga je wel wat vinden.

Overigens is het ook wat waard als je de lens van je skibril kunt verwisselen. Ik heb drie verschillende: eentje voor felle zon, eentje voor white out en eentje die meekleurt bij meer UV-licht.

Plaats een reactie