Skigebied op terugweg vanuit Italie

Wij willen as zaterdag na een weekje Italië nog ergens in Oostenrijk, enigszins op de route, nog een dagje skieen en overnachten in München om zondag verder te reizen. Wie heeft tips?

  • dus enigszins op de route vanuit de Dolomieten naar NL
  • makkelijk parkeren
  • leuk skigebied voor 1 dag met genoeg rode en zwarte pistes

Ik zou gewoon een dag langer in Italië blijven… ;)

Eerlijk gezegd weet ik ook zo niet een gebied ‘op de route’ die aan jouw eisen voldoet.

Kronplatz, Oh wait… Sankt Anton im Arlberg? Dan dus niet via München naar huis (wat sowieso om is)

Als je niet via Munchen rijdt maar vanaf innsbruck naar Reutte dan kom je nog genoeg skigebieden tegen. Berwang misschien?

Wilder Kaiser zit op de route naar München en je hoeft ook niet een heel dal door zoal bv in het Zillertal.

Skigebied Bergeralm (met de plaatsjes Gries en Steinach am Brenner ) ligt echt tegen de Brennerpas aan. Scheelt 's morgens met rijden ?

*bericht bewerkt door winterwonderland op 25 jan 2017 20:27

Aequilater Nubila

Ik volg even! Ik zit ook nog te kijken om volgende week na ons bezoekje aan Sextner Dolomieten / Kronplatz een tussen stop te maken en daarna te overnachten nabij Innsbruck. Wilde eerst naar Axamer Lizum maar daar is nog niet veel open. Toch iets verder doorrijden naar Seefeld? *Edit; gaat zich ook om het feit dat we even in een skigebied willen zijn waar het wel volledig wit is :P

*bericht bewerkt door Rene op 25 jan 2017 22:07

Flachau, aan de A10

Zou één van de kleinere gebieden in het noorden pakken waar je normaal gesproken niet zo snel voor een week of een lang weekend zou komen, voor één dag heb je al die honderden kilometers toch niet nodig. Een blik op de kaart van wintersportgebieden hier op de site geeft genoeg mogelijkheden denk ik. Ben zelf nog niet in Oostenrijk wezen skiën dus heb helaas geen geheimtipp voor je.

Mr. Slow

Als je via vorarlberg gaat dan heb je geen last van München en heb je een relatief korte rit terug. Dan Kun je denken aan Mellau, Warth, Schoppernau.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Brauneck lijkt mij altijd heel erg leuk voor een dag. Echt een schitterend gebied: http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=52876&p=…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Axamer Lizum?

Lijkt me voor een dagje wel te doen en overwegend rood en geen probleem qua parkeren. Zelf nog niet geweest.

De kleinere skigebiedje van de Achensee is voor een dagje mischien wel erg leuk en het is een hele mooie ongeving.
Achenkirch hefet 27 km pistes, Maurach 11 en Pertusau 12.
Reith in Alpbachtal ligt ook nog wel redelijk op je route en is een stuk groter (Alpbachtal-Wildschönau met 145 km pistes.)

Axamer Lizum heeft nog niet echt veel pistes op helaas :( Dat had ook mijn voorkeur gehad. Ik denk dat we nu gaan stoppen bij Ratschings. 2 uur aanrijden vanaf Sextner Dolomieten en 1 uur doorrijden naar Inssbruck. Ideaal voor ons in ieder geval.

Plaats een reactie