Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Qua algemene kwaliteit is dat niet zo jammer ;-) De kwaliteit van de schoenen lag bij BD ver onder de kwaliteit van de rest van hun materiaal, dus in dat opzicht begrijp ik het wel dat ze ermee zijn gestopt.

Rogier op 20 apr 2018 13:55

Dat zou kunnen. Ik heb er op dit moment nog geen slechte ervaringen mee gehad behalve dan met het loop mechaniek van mijn oude factors (6 jaar oud) waar speling in kwam te zitten.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex 6 jaar oud, hoeveel weken is dat, en hoeveel HM omhoog? ;-) Een paar van mijn vrienden worden gesponsord door BD en zij zijn er niet rouwig om dat ze met schoenen stoppen iig.
Maar het belangrijkste van een schoen is dat ie goed zit, dus als dit schoenen zijn die jou goed zitten. Dan is het jammer dat ze stoppen idd.

Click. Click. Peace

@Gaston jazekers wordt de vaste variant hier ook gebruikt. Yep, racers, zie mijn profiel😉

mama on a mission in the snow

@Alex 6 jaar oud, hoeveel weken is dat, en hoeveel HM omhoog?

Rogier op 20 apr 2018 14:45

Dat is met alles meegerekend 30 weken en geen hoogtemeters, want Ik tour met BD Quadrants.

BTW, Ik heb ze idd alleen voor de pasvorm en als ik op een ander merk overstap is dat helemaal niet erg. Dat zal waarschijnlijk op korte termijn zijn, want er is na mijn ongelukje van vorig jaar wel iets gebeurt met mijn linkervoet waardoor de schoen toch anders aanvoelt.

*bericht bewerkt door Alex op 20 apr 2018 19:46

When life gets too complicated.... SKI

@Piefke : onder het motto “Één beeld zegt meer dan duizend woorden”

null

De zwarte stelschroef om de hoogte van de steun in te stellen raakt de zijkant van de ski’s als de steunen op hun laagste punt ingesteld staan.
Swix heeft op hetzelfde type steunen een rond model stelschroef in gebruik die dit probleem niet hebben. Van Toko vind ik niet meteen foto’s van hun vergelijkbaar model, wat me doet vermoeden dat ze in hetzelfde bedje ziek zijn…

Het is een detail, maar dat maakt het verschil tussen goed en perfect.

De rede dat ik de vraag stelde over de schoenen is omdat dit, in mijn ogen, het belangrijkste item is van je ski uitrusting. Aangezien @DrPhil veel op de latten staat, mits hij blijft staan natuurlijk😁, was ik hier benieuwd naar en kan me vinden in zijn uitleg👍
Ook bewijst het geval van de salomons dat het toch echt een moeilijk iets is om een goede schoen rond de voetjes te hebben en dus zelfs de winkel waar hij vandaan komt moeite heeft, ervanuit gaande dat dit voor Phil de juiste schoen is.
Ook de uitleg van @Alex, welke dezelfde is in zijn geval, bewijst dat het kan als je weet wat je nodig hebt maar ook meteen netjes erbij vermeld dat als hij nu over moet naar een ander merk dat het hele pascircus weer van voren af aan begint😃👍

LA NORMA😍☃️

Opmerkelijk genoeg had ik van de (te) hoge wreef bij de Salomons in de winkel helemaal geen last. Pas bij het skiën.

*bericht bewerkt door moderator op 21 apr 2018 12:35

Opmerkelijk genoeg had ik van de (te) hoge wreef bij de Salomons in de winkel helemaal geen last. Pas bij het skiën.

*bericht bewerkt door moderator op 21 apr 2018 12:35

Mijn veels te groot geworden BD toerbroek verkocht en daarom een opvolger gekocht: Sweet Protection Outlaw pant

null

null

*bericht bewerkt door Alex op 21 apr 2018 14:48

When life gets too complicated.... SKI

De rede dat ik de vraag stelde over de schoenen is omdat dit, in mijn ogen, het belangrijkste item is van je ski uitrusting. Aangezien @DrPhil veel op de latten staat, mits hij blijft staan natuurlijk😁, was ik hier benieuwd naar en kan me vinden in zijn uitleg👍
Ook bewijst het geval van de salomons dat het toch echt een moeilijk iets is om een goede schoen rond de voetjes te hebben en dus zelfs de winkel waar hij vandaan komt moeite heeft, ervanuit gaande dat dit voor Phil de juiste schoen is.
Ook de uitleg van @Alex, welke dezelfde is in zijn geval, bewijst dat het kan als je weet wat je nodig hebt maar ook meteen netjes erbij vermeld dat als hij nu over moet naar een ander merk dat het hele pascircus weer van voren af aan begint😃👍

Piefke op 21 apr 2018 07:26

Heb mijn nieuwe hardboots ook online gekocht zonder te passen. Nou heb ik de keus uit maar 3 paar. 1 is de doorontwikkeling van wat ik al had maar die zat niet zo lekker. 1 van zo’n 600 euro en 1 van 900euro+. Dan is de keus niet zo moeilijk. En wat blijkt, die van 600euro zitten nog prima ook. Stukken beter dan m’n oude. Misschien ooit nog eens een ander zooltje erin maar zelf die er origineel in zit is al beter dan ik gewend ben bij ski/snowboard schoenen. Heb al een superfeet zooltje getest maar die gaf minder steun dan het origineel.

Übung macht den meister!!!

Heb mijn nieuwe hardboots ook online gekocht zonder te passen. Nou heb ik de keus uit maar 3 paar. 1 is de doorontwikkeling van wat ik al had maar die zat niet zo lekker. 1 van zo’n 600 euro en 1 van 900euro+. Dan is de keus niet zo moeilijk. En wat blijkt, die van 600euro zitten nog prima ook. Stukken beter dan m’n oude. Misschien ooit nog eens een ander zooltje erin maar zelf die er origineel in zit is al beter dan ik gewend ben bij ski/snowboard schoenen. Heb al een superfeet zooltje getest maar die gaf minder steun dan het origineel.

RFKANGOO op 21 apr 2018 15:09

Maar - eerlijk is eerlijk - je hebt voor de maat wel andere hardbots gepast, skischoenen in dit geval. Samen met de mannen van Duijvesetin uitgevogeld welk merk en welke shell-shape het meest te vergelijken is/was met je hardboots. Dus zonder de optie om de daadwerkelijke schoen echt te passen wel zo goed mogelijk dat proberen te benaderen.

@Piefke : onder het motto “Één beeld zegt meer dan duizend woorden”

!undefined

De zwarte stelschroef om de hoogte van de steun in te stellen raakt de zijkant van de ski’s als de steunen op hun laagste punt ingesteld staan.
Swix heeft op hetzelfde type steunen een rond model stelschroef in gebruik die dit probleem niet hebben. Van Toko vind ik niet meteen foto’s van hun vergelijkbaar model, wat me doet vermoeden dat ze in hetzelfde bedje ziek zijn…

Het is een detail, maar dat maakt het verschil tussen goed en perfect.

Morzel op 20 apr 2018 23:15

@Morzel
Toko heeft t ook goed geregeld, de moer is weliswaar ook gevleugeld maar raakt op een paar mm na de ski niet.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/628bb1e52569ced40b7ae609...

*bericht bewerkt door Gaston op 21 apr 2018 17:21

Tijd voor een uitpakparty?!

Heb mijn nieuwe hardboots ook online gekocht zonder te passen. Nou heb ik de keus uit maar 3 paar. 1 is de doorontwikkeling van wat ik al had maar die zat niet zo lekker. 1 van zo’n 600 euro en 1 van 900euro+. Dan is de keus niet zo moeilijk. En wat blijkt, die van 600euro zitten nog prima ook. Stukken beter dan m’n oude. Misschien ooit nog eens een ander zooltje erin maar zelf die er origineel in zit is al beter dan ik gewend ben bij ski/snowboard schoenen. Heb al een superfeet zooltje getest maar die gaf minder steun dan het origineel.

RFKANGOO op 21 apr 2018 15:09

Maar - eerlijk is eerlijk - je hebt voor de maat wel andere hardbots gepast, skischoenen in dit geval. Samen met de mannen van Duijvesetin uitgevogeld welk merk en welke shell-shape het meest te vergelijken is/was met je hardboots. Dus zonder de optie om de daadwerkelijke schoen echt te passen wel zo goed mogelijk dat proberen te benaderen.

GiGi op 21 apr 2018 15:20

Kijk dat bedoel ik nou, halve info geven @RFKANGOO en dan laten overkomen dat jij blind voor een bepaalde schoen bent gegaan. Ook het verhaal dat de standaard zool beter een betere ondersteuning geeft dan een Superfeet in jou geval zeggende geloof ik maar half. Bij bijv. Superfeet hebben ze verschillende types en moet je wel degene hebben die bij jou voet past, daarnaast heb je nog de op maat gemaakte zool.

*bericht bewerkt door Piefke op 22 apr 2018 07:45

LA NORMA😍☃️

Heb mijn nieuwe hardboots ook online gekocht zonder te passen. Nou heb ik de keus uit maar 3 paar. 1 is de doorontwikkeling van wat ik al had maar die zat niet zo lekker. 1 van zo’n 600 euro en 1 van 900euro+. Dan is de keus niet zo moeilijk. En wat blijkt, die van 600euro zitten nog prima ook. Stukken beter dan m’n oude. Misschien ooit nog eens een ander zooltje erin maar zelf die er origineel in zit is al beter dan ik gewend ben bij ski/snowboard schoenen. Heb al een superfeet zooltje getest maar die gaf minder steun dan het origineel.

RFKANGOO op 21 apr 2018 15:09

Maar - eerlijk is eerlijk - je hebt voor de maat wel andere hardbots gepast, skischoenen in dit geval. Samen met de mannen van Duijvesetin uitgevogeld welk merk en welke shell-shape het meest te vergelijken is/was met je hardboots. Dus zonder de optie om de daadwerkelijke schoen echt te passen wel zo goed mogelijk dat proberen te benaderen.

GiGi op 21 apr 2018 15:20

Kijk dat bedoel ik nou, halve info geven @RFKANGOO en dan laten overkomen dat jij blind voor een bepaalde schoen bent gegaan. Ook het verhaal dat de standaard zool beter een betere ondersteuning geeft dan een Superfeet in jou geval zeggende geloof ik maar half. Bij bijv. Superfeet hebben ze verschillende types en moet je wel degene hebben die bij jou voet past, daarnaast heb je nog de op maat gemaakte zool.

Piefke op 22 apr 2018 07:29

Ik heb enkel de skischoen gepast om een inzicht te krijgen welke maat schoen ik moest bestellen. Er is geen enkele skischoen die vergelijkbaar is met met deze hardboots.

Ook het verhaal dat de standaard zool beter een betere ondersteuning geeft dan een Superfeet in jou geval zeggende geloof ik maar half. Bij bijv. Superfeet hebben ze verschillende types en moet je wel degene hebben die bij jou voet past, daarnaast heb je nog de op maat gemaakte zool.

Piefke op 22 apr 2018 07:29

Je hebt van superfeet (bij duijvestein) grofweg 3 varianten. 1 is een zachte zool en dat wil ik niet. 2 is nagenoeg gelijk met wat er origineel in zit. En 3 biedt iets meer ondersteuning onder de voet maar doordat het hele zooltje iets dunner is dan origineel krijg ik weer andere klachten. Dus voor mij is het origineel beter dan wat superfeet (bij duijvestein)mij te bieden heeft.
En als je goed gelezen had wil ik nog eens een zooltje op maat laten maken.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO, oké dan, geen idee wat Duijvestein te bieden heeft kwa assortiment zooltjes maar het klinkt dat ze niet alles hebben van wat superfeet te bieden heeft.
En als ik lees: misschien ooit eens zooltjes, dan klinkt dat eerder als ze gaan niet komen.

LA NORMA😍☃️

@RFKANGOO
En als ik lees: misschien ooit eens zooltjes, dan klinkt dat eerder als ze gaan niet komen.

Piefke op 23 apr 2018 08:40

Bij mij klinkt dat als mocht ik ooit last krijgen van m’n voeten dan komen er andere zooltjes. Voorlopig niet dus. In mijn softboots heb ik wel baksel zitten.

Übung macht den meister!!!

Afscheid genomen van het blok (Vivoactive HR) aan mijn pols en iets stijlvollers aangeschaft 😎

null

When life gets too complicated.... SKI

Mooi!

Click. Click. Peace

Vanmiddag getest in Peer en goed bevonden.

null

Bedankt Gijs voor het advies. 😉
Overigens was heel de (goed geprepareerde) piste voor ons alleen. 😎

Bla, bla, bla.

Leuk die bijpassende stokken en schoenen…andere merken toch?

F18…👍🏻 Let op, geslepen op 87

Zo jammer dat ze niet in mijn auto passen in 1.74😢

Tijd voor een uitpakparty?!

Leuk die bijpassende stokken en schoenen…andere merken toch?

F18…👍🏻 Let op, geslepen op 87

Zo jammer dat ze niet in mijn auto passen in 1.74😢

Gaston op 26 mei 2018 08:06

Stokken van Leki (nieuw), schoenen van Head (oud).

Zetel 2/3e plat en de 174 past netjes in de clio. 😉

Bla, bla, bla.

Leuk die bijpassende stokken en schoenen…andere merken toch?

F18…👍🏻 Let op, geslepen op 87

Zo jammer dat ze niet in mijn auto passen in 1.74😢

Gaston op 26 mei 2018 08:06

Hoezo past niet? In mijn Lancia ypsilonnetje gingen vroeger ook ski’s van 1.83 in, moet jij wel een hele kleine auto hebben!

Anders ski’s op het dak?

Haha @Anna86

Het is een Twingo en vanaf achterklep gerekend komt de F18 (in 1.60m) van mn vriendin tot 10cm van de versnellingspook (2de versnelling).
De 1.74m past dus niet of je moet onveilige dingen gaan doen. Dak zou een optie kunnen zijn.

Clio is een maatje groter maar Ypsilon ook volgens mij.

Tijd voor een uitpakparty?!

Nieuwe Maier jas gescoord

null

Vorig jaar oktober getest en omdat ie zo leuk is en ik de goede aanbieding niet kon weerstaan:

null

Erg leuk voor erbij :)

*bericht bewerkt door Tiny-M op 22 jun 2018 23:12

Een dunne midlayer van Millet en een warme 3/4 thermobroek van Odlo. #zomerisvoorbereidenvoordewinter

null

null

Vorig jaar de volkl racetiger gs gekocht en is een fantastische ski maar een paar keer prachtige poeder gehad en besloten dat ik ook een ski nodig had die zowel op als naast de piste iets kon betekenen op dagen met sneeuw. Ben wel eens nieuwsgierig wat ik moet verwachten van het full rocker profiel van de ski.

Ben wel eens nieuwsgierig wat ik moet verwachten van het full rocker profiel van de ski.

Tjorven op 20 aug 2018 12:35

Blind gekocht? De Mantra is een polariserende ski, vooral vanwege die full rocker. De een vindt het geweldig, de ander vindt het echt helemaal niks. Er zit niet veel tussenin. En ze zijn niet te vergelijken met de Racetigers, op geen enkele manier eigenlijk (nou ja, het logo).
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ben wel eens nieuwsgierig wat ik moet verwachten van het full rocker profiel van de ski.

Tjorven op 20 aug 2018 12:35

Blind gekocht? De Mantra is een polariserende ski, vooral vanwege die full rocker. De een vindt het geweldig, de ander vindt het echt helemaal niks. Er zit niet veel tussenin. En ze zijn niet te vergelijken met de Racetigers, op geen enkele manier eigenlijk (nou ja, het logo).
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

GiGi op 20 aug 2018 12:39

Heel veel reviews van opgezocht en dat het niet te vergelijken is met de gs dat begrijk ik wel. Het was dan ook de bedoeling een ander type ski te kopen en de gs zal op de meeste dagen mijn eerste keuze blijven. Ik zocht vooral een ski die nog goed genoeg was op de piste om les mee te kunnen geven (meestal relatief laag niveau met reisorganisatie vanuit belgië) en in de namiddag bij sneeuwrijke dagen toch nog van de poeder te kunnen genieten.

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/d0422a4e1854624f28885707...
https://cdn.wintersport.nl/forum/22/4f39e5d0fc1637f1dbc7586e...

Plaats een reactie