Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Afgelopen zaterdag, na nog een laatste rondje testen in Zoetermeer, de knoop doorgehakt en een nieuw Burton Custom X met Step-on bindingen en Ion schoenen aangeschaft.

null

null

Ik reed al jaren Custom X. In november heb ik op een testavond in Zoetermeer diverse boards getest. De winnaar van die avond was de Jones Aviator. Helaas stonden Burton en K2 er toen niet, dus afgelopen zaterdag de K2 Joydriver en Burton Custom X getest en ook nog een paar runs op de Aviator. Het is toch weer een Custom X geworden. Dit keer met Step-on bindingen. Ik hoop dat dit de ideale combinatie is om mijn skiënde vrienden bij te houden, hoewel dat met de oude Custom X met K2 Cinch bindingen al helemaal goed was.

*bericht bewerkt door sterko op 20 dec 2018 22:54

Annoying skiers since 2003

Zeer slicke setup Sterko, ik ben jaloers.

Gewonnen bij de Ladies Night van Skicentrum Heemskerk: Fischer My RC Pro 110 Vacuum Full Fit. Wat een heerlijke schoen!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/3a2f9d389650b59a5a77de1b...

mama on a mission in the snow

De toer-Armada’s schuiven door naar mijn zoontje en voor mezelf een ander setje aangeschafd om dit seizoen door te komen. Eerst eens even afwachten wat de ervaringen met de Shift-bindingen gaat zijn alvorens over te stappen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/2a2a8eeaac1158d4a9aa9b0c...

mama on a mission in the snow

Gewonnen bij de Ladies Night van Skicentrum Heemskerk: Fischer My RC Pro 110 Vacuum Full Fit. Wat een heerlijke schoen!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/3a2f9d389650b59a5a77de1b...

Skimams op 21 dec 2018 11:06

Nice win! Heeft mijn vriendin ook sinds 3 maanden. Wel iets minder roze sluitingen (mintgroen) :D

Tijd voor een uitpakparty?!

@Gaston ik was aan nieuwe schoenen toe dus hardstikke blij toen bleek dat ik het winnende lootje had. Een heerlijke schoen!

mama on a mission in the snow

De toer-Armada’s schuiven door naar mijn zoontje en voor mezelf een ander setje aangeschafd om dit seizoen door te komen. Eerst eens even afwachten wat de ervaringen met de Shift-bindingen gaat zijn alvorens over te stappen.

Skimams op 21 dec 2018 11:09

Wat voor setje heb je gescoord?

PS. Wat zou voor jou de reden zijn om de Shift binding aan te schaffen? Ik ga bij mijn volgende setje gewoon voor een G3 ION of G3 Zed, of misschien wel gewoon een Dynafit Speedturn. Ik ben een rustige/ terughoudende skiër en heb daarom niet perse behoefte aan een alpine voorbak.

When life gets too complicated.... SKI

@Skimams, ik zou willen dat ik ook zo was opgegroeid!! Veel plezier samen met je zoontje omhoog lopen!
@Alex Ik denk de Salomon QST die in de foto van Skimams staat.

Freeride = Life

Ik denk de Salomon QST die in de foto van Skimams staat.

Arnie777 op 21 dec 2018 18:34

Scherp 😎

*bericht bewerkt door Alex op 21 dec 2018 19:46

When life gets too complicated.... SKI

@Alex idd wat @Arnie777 zei. De Salomon vd foto. Ex-rental die ik compleet met vellen en stokken voor zeer weinig kon scoren.
Nu eerst sparen om volgend seizoen over te stappen naar puntjes op een Augment toerski. Ik neig naar de alpine voorbak ivm mijn fysieke toestand. En ik ben geen rustige skier😁Hebben we het eerdaags wel eens over 😉

mama on a mission in the snow

[quote]@Skimams, ik zou willen dat ik ook zo was opgegroeid!! Veel plezier samen met je zoontje omhoog lopen!
[mention=“1022”]
Dank je! Dochterlief wil helaas (nog?) niet, die wil eigenlijk alleen reuzenslalom skiën🙈

mama on a mission in the snow

Hebben we het eerdaags wel eens over 😉

Skimams op 21 dec 2018 20:43

Daar houd ik je aan 😜

When life gets too complicated.... SKI

Gisteren nieuwe schoenen laten aanmeten:
Fischer RC4 Curv 130 Vacuum Ful Fitt, erg mooie schoen, en als ze doen wat ze beloven gaan ze een hoop plezier geven.
Nog 5 weken wachten tot ze aan de bak mogen!

null

*bericht bewerkt door Joost7 op 29 dec 2018 10:08

@Joost7 nadat de schoen helemaal is afgekoeld moet je de schroefjes waarmee de buckels vastzitten mogelijk nog even goed aandraaien. Tijdens het verwarmen kan de loctite los komen en de schroefjes ook. Zo ben ik een buckels verloren. Makkelijk vervangen, maar toch.

Sowieso is dat een slimme tip GiGi.

Kan nooit kwaad om je schoenen ook op dit vlak eens goed na te lopen.

Hoe doen jouw schoenen het nu bij jou qua pasvorm na een jaar
@GiGi. Zijn ze al iets losser gaan zitten door bijvoorbeeld speling op de binnenschoen?

*bericht bewerkt door Gaston op 29 dec 2018 23:18

Tijd voor een uitpakparty?!

Ze zitten nog steeds als gegoten.

Deze winter helemaal los gegaan, met als excuus dat ik ‘t spul veel gebruik hier in Noorwegen =) Bedankt voor alle tips!!

  • Peak Performance 2l GTX gravity skibroek: een warme waterdichte broek helpt echt.
  • Poc Obex Spin
  • Oakley Line Miner XM. De bril online bestelt nadat een verkoper deze en de Flight Deck XM aan binnenkant had opgemeten (oa hoogte in t midden) en de LM echt een stuk kleiner bleek. Niet optimaal maar geen mogelijkheid om te proberen…
  • nog meer op de gok, na oa tips van @GiGi: Rossignols Hero Elite ST. Wat een ski! Ragt door en over alles wat ik eigenlijk minder vind (ijs en hopen sneeuw). Moet er wel iets harder voor werken ivg met mijn 6jr oude Volkl Sols.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/303cb5877499e8776b1fa30f...

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/ba975a26aa92722bcebb2347...

*bericht bewerkt door DeiNorge op 30 dec 2018 13:37

@Joost7 nadat de schoen helemaal is afgekoeld moet je de schroefjes waarmee de buckels vastzitten mogelijk nog even goed aandraaien. Tijdens het verwarmen kan de loctite los komen en de schroefjes ook. Zo ben ik een buckels verloren. Makkelijk vervangen, maar toch.

GiGi op 29 dec 2018 18:30

Thx voor de tip @GiGi, heb ze gisteren gelijk aangedraaid, en er zat in sommige inderdaad wat speling.
zal de tools mee nemen, zodat ik ze ter plekke nog eens kan nalopen!.
Gisteren avond de schoenen nog even aangehad nadat ze uitgehard zijn, ze zitten als gegoten!

null

null

Deze fijne 686 GLCR Hydra Jacket komt naar mij toe komende week.

Bergen + Sneeuw = ❤

null

Eider Shaper Jacket. Eind vorig seizoen gekocht, nog niet getest.
null

Völkl Pro Mt. Rainier Pants, vorige week op de kop getikt. Binnen een maand testen.

Veel plezier allemaal!

Het is o zo hard genieten.

In de kerstvakantie even bij Burnside in Deventer langs geweest voor wat nieuwe spelerij… 😎

null
null

Fijne schoentjes die 32. Heb zelf wel voor de boa gekozen, hou niet van veters.

Nieuwe Head Kore 93W, (seizoen 2019/2020) nadat mn oude Kore’s vorig jaar na een week skien kapot waren (staalkantproblemen).

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/99f7e3c170822a7a9c94071c...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/312758d1e54575ba5011864b...

*bericht bewerkt door ieniemienie op 11 jan 2019 17:20

2019/2020, hoe kom je daaraan?
De 2018-2019 is volgens mij nauwelijks uitgeleverd. Ze zijn wel te vinden, maar niet breed gezaaid. Volgens Sport Conrad werden ze maar mondjesmaat uitgeleverd. Nog steeds problemen?

Is het 2019-2020 model ongewijzigd, afgezien van de print?

Garantiegeval van vorig jaar, de Kore 93 van dit seizoen moeilijk leverbaar inderdaad, te veel vraag, dus daarom de ski van komend seizoen gekregen.

Ski is na 2017-2018 aangepast ivm problemen met de staalkanten bij de tail.

De ski is hetzelfde als de 2017-2018 serie en overigens ook hetzelfde als de unisexmodellen, alleen een andere print voor dames. Komt overigens ook een dames versie van de Kore 99, wat bij de Kore 93 mintgroen is, is bij de Kore 99 roze.

*bericht bewerkt door ieniemienie op 11 jan 2019 19:28

Thx, goed om te weten. Veel plezier!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/4a37ed71854302198c5dba12...

Telt dit ook als gear? ;-) weliswaar niet in woonkamer, maar slaapkamer is ook een mooie plek!

Nieuw boardje… 🤗🤗🤗🤗
Jones Ultra Mountain Twin

null

@Jochemgerrits Gaaf he, die kaarten ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier, ja, dat is echt te gek!! Google maps in het echt, ik mis alleen het inzoomen. Soms is een vergrootglas wel nodig ;-)

Plaats een reactie