Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Overigens heeft de S-Max geen rocker. Als ik hem plat naast de F18 leg, heeft hij meer contact met de sneeuw. En nog best veel ook (meer dan ik in elk geval had verwacht). Dus bij (licht) kanten ook. 165 lijkt dus korter, maar is dat feitelijk niet of nauwelijks.

Korte of lange bochten skien kun je indoor, mits de ski's zich daarvoor lenen, leuk afwisselen, maar heb je bij lastige sneeuwomstandigheden toch moeilijker in de hand, lijkt me zo. Dan speelt de lengte van de ski toch ook een duidelijke rol? Ik had 2 weken terug in Trois Vallees, los van mijn fysieke problemen, het idee dat ik wel 2 of 3 paar verschillende ski's had mee moeten nemen.

Hen48

Ja, voor losse sneeuw en sneeuwhopen (zoals jij had) is een korte ski idd niet zo geschikt. Maar daarvoor ga ik de Kore 93 kopen (hoewel ik stiekem nog twijfel over de XDR 80 - wat een fijne ski vind ik dat).

@DrPhil @Hulst @Gigi @bartvwg

Ik denk toch dat dit te kort door de bocht is.(wat @bartvwg zegt)

Niet alléén met wat je graag DOET maar ook wat je KAN ! Door enerzijds KUNDE (kennis) en anderzijds FYSIEKE mogelijkheden.
+
Ik denk ook ( maar wie ben ik) dat hoe groter je bent dat je dan sneller een kortere ski kan skiën dan wanneer je kleiner bent.🤔
Ik bedoel : voor iemand van 190cm kan 15 cm korter makkelijker dan iemand van bijv. 170cm.

*bericht bewerkt door dan58 op 14 feb 2019 12:07

Born to run. B.S.

@DrPhil @Hulst @Gigi @bartvwg

Ik denk toch dat dit te kort door de bocht is.(wat @bartvwg zegt)

Niet alléén met wat je graag DOET maar ook wat je KAN ! Door enerzijds KUNDE (kennis) en anderzijds FYSIEKE mogelijkheden.
+
Ik denk ook ( maar wie ben ik) dat hoe groter je bent dat je dan sneller een kortere ski kan skiën dan wanneer je kleiner bent.🤔
Ik bedoel : voor iemand van 190cm kan 15 cm korter makkelijker dan iemand van bijv. 170cm.

dan58 op 14 feb 2019 12:01

Daar zou best wel eens wat in kunnen zitten. Ik ski met 175 cm skies (GS) van 185 cm. Ook gewoon omdat ik dat prettig vind maar mogelijk ook omdat ik dat gewend ben, of beter gezegd, mijn techniek (hoe gebrekkig ook) past bij deze lengte. Ik ga niet in discussie over optimale lengte want mogelijk bestaat die niet.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ben toch enigszins in verwarring. "Hoe groter je bent hoe sneller je een kortere ski kunt skien"@dan58.
Dikwijls wordt geadviseerd een ski op lichaamslengte te nemen. Is e.e.a. niet in tegenspraak met elkaar?.

Hen48

Ik heb even een nieuw topic aangemaakt. Want dit topic gaat over nieuwe gear.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/93ac38e8ad3e2df845503368...

Dakine Heli 20l. Speciaal gekocht om mijn ski’s aan te kunnen hangen. En nog een voordeel: door de geïsoleerde sleeve voor de Camelbak kan ik het percentage Jägermeister verlagen tot ca 50%.

Loopt dat wat zo ski's aan een rugzak? 🤔@DrPhil

Bla, bla, bla.

Dat is voor mij ook een gok. Het valt me op dat hij vrijwel geen heupband heeft. Dat is wel een nadeel.
Wel is hij breed en daardoor ultraplat (leeg dan). Dat vind ik een groot voordeel in de lift.
Het kan zijn dat ik de heupband van een oude rugzak overzet, als ik die kan vastzetten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 feb 2019 17:26

Dat is voor mij ook een gok. Het valt me op dat hij vrijwel geen heupband heeft. Dat is wel een nadeel.
Wel is hij breed en daardoor ultraplat (leeg dan). Dat vind ik een groot voordeel in de lift.
Het kan zijn dat ik de heupband van een oude rugzak overzet, als ik die kan vastzetten.

DrPhil op 14 feb 2019 17:19

met de ski's aan de rugzak in de lift stappen, is geen evidentie denk ik.
Al kan dat na 50% Jägermeister wel best meevallen ;-)
enjoy !

Ik zal een verslag schrijven als ik hem heb gebruikt.

Ik zal een verslag schrijven als ik hem heb gebruikt.

DrPhil op 14 feb 2019 17:32

Genoteerd! 👍

Bla, bla, bla.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/11bc5e9ee09e1b9ac87e4b9f...

Toch gekozen voor de fischer Progressor F19!
Bedankt voor alle hulp.

@DrPhil. Ski's aan een rugzak, waar is dat voor nodig? Ski's klik je toch aan je schoenen.

Hen48

Maar @hulst, stel je komt een lieftallige jongedame tegen die je met haar ski’s ziet worstelen en die nauwelijks nog kan lopen. Wat doe je dan? (Behalve eerst kijken of ze blond is). Juist, haar flink veel Jägermeister geven uit de drinkzak. En daarna draag je haar ski’s natuurlijk naar haar appartement. Niet iedereen komt zijn vrouw tegen bij een sktour op 3 kilometer hoogte 😍.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 feb 2019 11:28

@DrPhil. Meestal zie je pas wat voor vlees je in de kuip hebt, nadat de helm is verwijderd en …dan is het te laat. Maar dat is uiteraard ook wederzijds.

Hen48

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/93ac38e8ad3e2df845503368...

Dakine Heli 20l. Speciaal gekocht om mijn ski’s aan te kunnen hangen. En nog een voordeel: door de geïsoleerde sleeve voor de Camelbak kan ik het percentage Jägermeister verlagen tot ca 50%.

DrPhil op 14 feb 2019 17:08

Ik heb altijd zo veel respect voor de mensen die sterk drinken op de piste!..

Het is al laat, he, @sneeuwkabouter 😜

Daarvoor wilt ie het juist verdunnen tot 50% ;-)

50 procent jagermeester is ook sterk ;) en nog steeds zo super stoer!

Dat ligt eraan hoeveel je er in doet.
Maar ik zie dat zelfs nuchter het kwartje niet valt 😜

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 feb 2019 19:31

Alvast een nieuwe skibroek gescoord voor komend seizoen. Het wintersport koopjes seizoen is weer begonnen haha. Spyder bormio gtx met primaloft isolatiemateriaal, mijn oude was inmiddels wel aan vervanging toe…

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/9cc7213c47e93b8e64fea190...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv Knap en goed materiaal! Doet me er aan denken dat ik volgende week ook eens op koopjesjacht moet. Na de krokusvakantie gooien ze de skispullen toch in de solden. :)

Bla, bla, bla.

@bartvwg Dat klopt helemaal, deze kon ik nu al met 50% korting op de kop tikken. De komende weken zijn goede weken om skikelding met een flinke korting te kunnen scoren 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

deze kon ik nu al met 50% korting op de kop tikken.
@Jeffvdv Waar ergens?

Bla, bla, bla.

Kellersport met premium korting en kortingscode 😃 Skihut.nl, SkiWebShop en Duijvenstein hebben nu ook al spyder in de aanbieding, maar nog geen 50% dat duurt nog even

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik was het zat om steeds mijn polsbandjes om te wisselen 😎

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/42141c0d3206475bdc2690a0...

When life gets too complicated.... SKI

null

Gisteren in de Bijenkorf liep ik even langs de skispullen. 50% korting op alle hestra handschoenen, Falke skisokken en termo kleding. Ik kon het niet laten liggen.

Ik had al de heli gloves, dus heb nu nog een mooi setje voor de wat warmere dagen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/7b68b9857ae01c4ce1d5d3f1...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/3c91b2f92e504ebbbabf6de2...

Moet je die Hestra’s eigenlijk voor de eerste keer al behandelen met was, of pas na eerste gebruik?

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie