Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Klinkt als een uitstekende deal!

Mr. Slow

Zeker een mooie prijs. En voor zover ik nu kan zien, voor 2020 ongewijzigd. Veel plezier!

null

Tegen het eind van de laatste wintersportweek dit jaar dacht ik het is tijd voor nieuwe ski’s.
Na 6 jaar op de Enduro LX800 geskied te hebben maar eens gaan rondneuzen op het forum.
Mede dankzij de goede reviews van @Sheila en @DrPhil heb ik vorige week deze Salomon XDR80ti getest in Zoetermeer.
Bij de eerste afdaling merkte ik het al: wat een fijne ski! Korte of lange bochten, carven, rutschen. Het kan allemaal zonder problemen. Ook al waren de Enduro’s niet de top van die lijn destijds waren ze toch behoorlijk zwaarder dan deze.
Vandaag opgehaald. 40% korting met 10% extra kassakorting. Het extra waxbeurtje kon ik op wachten en kreeg ik nog kado.
Goede service noem ik dat.

Matthieu op 15 jun 2019 14:23

Veel plezier van je nieuwe set Matthieu! Ga je ongetwijfeld veel fijne ski kilometers mee maken.

Deze beauties kon ik echt niet laten liggen met die bizarre kortingen…
2018-2019 Blizzard Rustler 10, 180 cm (102 mm onder de voet).

null

Deze beauties kon ik echt niet laten liggen met die bizarre kortingen…
2018-2019 Blizzard Rustler 10, 180 cm (102 mm onder de voet).

null

GiGi op 24 jun 2019 17:51

Mooie ski! een goede toer/om alles mee te doen ski ook… als je tenminste afdalingsgerichte toerski zoekt

Click. Click. Peace

Ja dat was het plan. Ik weet nog niet welke binding ik erop wil. Ik denk de Fritschi Tecton 12…

Deze beauties kon ik echt niet laten liggen met die bizarre kortingen…
2018-2019 Blizzard Rustler 10, 180 cm (102 mm onder de voet).

null

GiGi op 24 jun 2019 17:51

Mooie latten. Lijkt qua specs en volgens reviews op de Automatic 102 😎

When life gets too complicated.... SKI

Ze zijn iets veelzijdiger dan de Automatics. Maar ze skiën even makkelijk weet ik.

De Tectons zijn ook besteld. Sport Bittl (sport-bittl.com) heeft een leuke kortingscode voor 20% extra korting (ook op reeds afgeprijsde artikelen): “outlet2019”.

Yup, Bittl gaat goed, hele nette prijzen ook momenteel. Leveren vandaag mijn trainingslatjes af als het goed is (na wat probeerseltjes vorig weekend wederom gekozen voor de rossi st ti, gewoon omdat ze zo lekker zijn)

Edwin van Riel

Yup, Bittl gaat goed, hele nette prijzen ook momenteel. Leveren vandaag mijn trainingslatjes af als het goed is (na wat probeerseltjes vorig weekend wederom gekozen voor de rossi st ti, gewoon omdat ze zo lekker zijn)

evr66 op 25 jun 2019 09:03

Ski je dan op dezelfde latjes als je dochter? Ze heeft niet jouw postuur denk ik. Zegt dat dan meer over haar of over jou als skiër? ;)

Tsja, je hebt mij zien skiën, dus je kunt de gok wel wagen hahaha. Laat ik zeggen dat er wel enig verschil is in techniek ;). Inderdaad, allebei dezelfde ski’s dus. Heb nu wel de variant met iets zwaardere binding genomen. Enige alternatief waar ik naar keek, was niet te combineren met mijn boots en had geen zin om die te vervangen of er ook nog een setje schoenen bij te kopen.

Eigenlijk blij dat de toenmalige (blinde, alleen op basis van reviews) gok zo goed (voor mij) was, dat ik toch weer voor dezelfde kies na wat andere latten geprobeerd te hebben.

Edwin van Riel

Reviews en vergelijkingen kunnen wel degelijk helpen inderdaad. Ze zijn echter niet heilig.

Klopt, als je er wat meer van gezien hebt leer je ook de reviewer wel een beetje “kennen” en dus ook zijn/haar oordeel beetje afzetten tegen de eigen voorkeuren.

Edwin van Riel

Waar een “ski probeer dag” niet goed voor is: mijn portemonnee.
https://images.app.goo.gl/pypkuxCMuroz9Lvt7

Onderweg vanuit Duitsland.

Nice! Lekker pittig. Als een pasta Arrabiata…

Maar het gevaar van testen is dat je nieuwe ski's wil. Ik ken het 🙈

*bericht bewerkt door GiGi op 25 jun 2019 19:36

Zo is dat @GiGi
Daarom ga ik maar niet naar any boat Show.

De bindingen zijn binnen. En ik heb ook maar meteen wat kaarten gekocht…

null
null

Is dat om te skitoeren?

Mr. Slow

Die bindingen wel ja. Die kaarten ook voor wandelen en ‘gewoon’ (lift access) freeriden.

Dank je wel voor de reacties. Ik zal er mij eens in verdiepen voor het nieuwe skiseizoen eraan komt. Voorlopig heb ik nog wel wat tijd (jammer genoeg want ik heb het nu al zo’n beetje gehad met die warmte - Ooooh wat verlang ik nu naar een sneeuwbui :p

Nieuw horloge:

null

Click. Click. Peace

Nieuw horloge:

Kan je er ook op zien hoe laat het is? :p

Bla, bla, bla.

Nieuw horloge:

Kan je er ook op zien hoe laat het is? :p

bartvwg op 4 jul 2019 14:43

Nee daar heb ik mijn telefoon voor :-)

Click. Click. Peace

Een nieuwe auto aangeschaft en geen zin meer om de ski’s in de auto te vervoeren. Vandaar een dakkoffer gekocht (zoals al vaker gezegd, ook handig om je schoonmoeder in te vervoeren 😜).

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4f2867c4153b9ede340d24b2...

Langzaam maar zeker alles weer in de hoogste staat van paraatheid aan het brengen voor komende winter 😃⛷

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 04 jul 2019 16:12

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nieuw horloge:

Kan je er ook op zien hoe laat het is? :p

bartvwg op 4 jul 2019 14:43

Nee daar heb ik mijn telefoon voor :-)

Rogier op 4 jul 2019 14:55

😁😁😁

Bla, bla, bla.

Nieuw horloge:

null

Rogier op 4 jul 2019 14:23

de 5 of de 5+?

When life gets too complicated.... SKI

De 5. Geen kaart op horloge nodig en al die extra’s vond ik het (vele) extra geld ook niet waard! Wel vond ik het zuurstof in bloed deel van de 5x+ wel een leuke gadget maar ook dat veel te duur als enige optie die mij echt interesseerde! Een horloge van 1000 euro gaat mij wat tever ;-)

Click. Click. Peace

Een nieuwe auto aangeschaft en geen zin meer om de ski’s in de auto te vervoeren. Vandaar een dakkoffer gekocht (zoals al vaker gezegd, ook handig om je schoonmoeder in te vervoeren 😜).

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4f2867c4153b9ede340d24b2...

Langzaam maar zeker alles weer in de hoogste staat van paraatheid aan het brengen voor komende winter 😃⛷

Jeffvdv op 4 jul 2019 16:10

Die lijkt verdomt veel op de Thule die wij hebben, hoeveel liter is die? Wij zijn voor de 500L gegaan, ruim genoeg voor 2 boards, 1 paar skies, 1 paar skischoenen en 1 paar snowboardboots plus nog enkele tassen. En dan in de kofferbak hadden wij nog een kinderwagen!

@Marijnt Dat zou goed kunnen, het is eigenlijk de thule dynamic L. Volvo heeft gewoon thule koffers met de Volvo merknaam erop. Bij Volvo heet hij de space design 520…

De inhoud is 430 liter en de maximale lengte voor ski’s die erin passen is 205 cm. 5-7 paar ski’s zouden erin moeten passen of 3-5 snowboards.

Goed om te horen dat er zoveel in past, dat was voor ons de reden om voor de grote variant te gaan. (En omdat de kofferbak ruimte tegen valt in door de batterijen die erin liggen 😬)

Het wordt tijd om het eens uit proberen haha.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie