Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/767a91dab677fb29bfd5330e...

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/daa7076e5d4d94f709643bc4...

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/5e40937d150100fc4befa206...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/d0a5dc0a1e5062ae1276aa5c...

Via Ali deze skibril gekocht voor 19€. Eens proberen hoe deze verhoud tov een duurdere versie. Is het niks heb ik toch mooi een reserve en een mooie stevige Case.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 23 okt 2019 16:22

May the ski force be with you !!

@cjahulskamp: ben best benieuwd, een betaalbare spare is nooit weg.

Edwin van Riel

@CJAHulskamp Maar komen die glazen via Ali ook door westerse testen heen. Dat wil zeggen zijn ze echt UV-werend. Als ze dat niet zijn dan zijn ze heel erg gevaarlijk voor je ogen. Want door donkerder glas worden je pupillen groter en zonder UV-filter branden je ogen dan sneller kapot. In Europa kun je gelukkig bijna geen brillen meer kopen zonder UV-filter maar ia internet kan dat, en dat kan dus heel gevaarlijk zijn. En hoe splinteren deze glazen bij een ongeluk? Maw ik zou het niet aandurven…

Als je goedkope brillen wilt kan dat in Europa ook veilig bij de Decat, de Perry’s en de Aldi’s…

Click. Click. Peace

@CJAHulskamp Maar komen die glazen via Ali ook door westerse testen heen. Dat wil zeggen zijn ze echt UV-werend. Als ze dat niet zijn dan zijn ze heel erg gevaarlijk voor je ogen. Want door donkerder glas worden je pupillen groter en zonder UV-filter branden je ogen dan sneller kapot. In Europa kun je gelukkig bijna geen brillen meer kopen zonder UV-filter maar ia internet kan dat, en dat kan dus heel gevaarlijk zijn. En hoe splinteren deze glazen bij een ongeluk? Maw ik zou het niet aandurven…

Als je goedkope brillen wilt kan dat in Europa ook veilig bij de Decat, de Perry’s en de Aldi’s…

Rogier op 23 okt 2019 17:03

Bedankt voor je uitleg

May the ski force be with you !!

€19,- voor een case is niet slecht @CJAHulskamp🥶

LA NORMA😍☃️

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/71d0cb6f5d49335642479925...

Vandaag een nieuwe helm gekocht!
Dacht er vorig jaar al aan een nieuwe te kopen, vond de helm die ik had nooit echt comfortabel zitten (en niet mooi staan)
Deze zit superlekker (en staat iets beter 😉)

❄️

€19,- voor een case is niet slecht @CJAHulskamp🥶

Piefke op 23 okt 2019 18:17

Alleen daarvoor zou ik het deze bril kopen. Echt stevig en mijn Oakley past er perfect in.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Maar komen die glazen via Ali ook door westerse testen heen. Dat wil zeggen zijn ze echt UV-werend. Als ze dat niet zijn dan zijn ze heel erg gevaarlijk voor je ogen. Want door donkerder glas worden je pupillen groter en zonder UV-filter branden je ogen dan sneller kapot. In Europa kun je gelukkig bijna geen brillen meer kopen zonder UV-filter maar ia internet kan dat, en dat kan dus heel gevaarlijk zijn. En hoe splinteren deze glazen bij een ongeluk? Maw ik zou het niet aandurven…

Als je goedkope brillen wilt kan dat in Europa ook veilig bij de Decat, de Perry's en de Aldi's…

Rogier op 23 okt 2019 17:03

Hoe kun je zien of een bril wel een goed UV filter heeft? Ik neem in dit voorbeeld namelijk aan dat de brillen van bijvoorbeeld Decathlon, Perry, Aldi enz… ook uit china komen.
Heb zelf afgelopen zomer een sportbril via Alie gekocht en daarbij staat wel vermeld dat deze een UV filter heeft.

null

null

null

null

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 23 okt 2019 22:41

Übung macht den meister!!!

Het probleem is natuurlijk niet dat ze uit China komen. In China kunnen ze heel mooi spul maken, het probleem is dat het niet door Europese instanties getest hoeft te worden. En dat moet décathlon bijvoorbeeld wel, en alle andere bedrijven die echt in Europa verkopen. Ali houdt zich daar niet altijd helemaal aan. Hetzelfde geldt voor wat er op staat. Je weet het gewoon niet. Wie weet is het prima wie weet niet. Grote kans dat het goed is, maar met mijn ogen neem ik het risico niet…

Click. Click. Peace

Tasje gescoord

null

Edwin van Riel

Het probleem is natuurlijk niet dat ze uit China komen. In China kunnen ze heel mooi spul maken, het probleem is dat het niet door Europese instanties getest hoeft te worden. En dat moet décathlon bijvoorbeeld wel, en alle andere bedrijven die echt in Europa verkopen. Ali houdt zich daar niet altijd helemaal aan. Hetzelfde geldt voor wat er op staat. Je weet het gewoon niet. Wie weet is het prima wie weet niet. Grote kans dat het goed is, maar met mijn ogen neem ik het risico niet…

Rogier op 23 okt 2019 23:07

Weet jij misschien of ze de producten dan in China al testen of hier bij binnenkomst in Europa?

Übung macht den meister!!!

@rfkangoo: heb ook zoiets gekocht voor op de fiets. Zou meekleurend zijn, daar merk je (vrijwel) niets van, dus heb bij de rest van de specs ook mijn vraagtekens. Een ding doet-ie perfect (en daar ging het om): de vliegen uit je ogen houden ;)

Edwin van Riel

Dankzij de goede adviezen van @GiGi en @elisabeth101 toch voor de Rustler 9 gegaan.
Eerste indrukken op de baan zijn al veelbelovend :-)

null

Het probleem is natuurlijk niet dat ze uit China komen. In China kunnen ze heel mooi spul maken, het probleem is dat het niet door Europese instanties getest hoeft te worden. En dat moet décathlon bijvoorbeeld wel, en alle andere bedrijven die echt in Europa verkopen. Ali houdt zich daar niet altijd helemaal aan. Hetzelfde geldt voor wat er op staat. Je weet het gewoon niet. Wie weet is het prima wie weet niet. Grote kans dat het goed is, maar met mijn ogen neem ik het risico niet…

Rogier op 23 okt 2019 23:07

Weet jij misschien of ze de producten dan in China al testen of hier bij binnenkomst in Europa?

RFKANGOO op 24 okt 2019 16:14

Spullen die door Europese zaken worden verkocht worden al getest / eisen aan gesteld voordat ze in productie komen. Namaak wat veel ali en whizz etc is worden helemaal niet/nooit getest…

Click. Click. Peace

Het probleem is natuurlijk niet dat ze uit China komen. In China kunnen ze heel mooi spul maken, het probleem is dat het niet door Europese instanties getest hoeft te worden. En dat moet décathlon bijvoorbeeld wel, en alle andere bedrijven die echt in Europa verkopen. Ali houdt zich daar niet altijd helemaal aan. Hetzelfde geldt voor wat er op staat. Je weet het gewoon niet. Wie weet is het prima wie weet niet. Grote kans dat het goed is, maar met mijn ogen neem ik het risico niet…

Rogier op 23 okt 2019 23:07

Weet jij misschien of ze de producten dan in China al testen of hier bij binnenkomst in Europa?

RFKANGOO op 24 okt 2019 16:14

Spullen die door Europese zaken worden verkocht worden al getest / eisen aan gesteld voordat ze in productie komen. Namaak wat veel ali en whizz etc is worden helemaal niet/nooit getest…

Rogier op 24 okt 2019 17:47

Ook namaak producten worden getest! Maar kunnen andere kwaliteits/eigenschappen specificaties hebben en kunnen een andere kwaliteit controle criteria hebben.

@Rogier zat me net te bedenken dat misschien mijn inzetglazen wel een uv filter hebben. Zal dat eens navragen. Dan is het probleem gelijk opgelost.

Übung macht den meister!!!

@pahlawan Namaak mag officieel niet verkocht worden. Op sites als Wish zie ik bijvoorbeeld Nep DJI drones / Nep Maxxis mtb banden. Deze spullen kunnen gewoon naar Nl gestuurd worden, en ik denk niet dat deze door enige europese test heen komen, alleen al niet omdat het gewoon niet mag… dus ik vraag me af of ze überhaupt getest worden.

Click. Click. Peace

@pahlawan Namaak mag officieel niet verkocht worden. Op sites als Wish zie ik bijvoorbeeld Nep DJI drones / Nep Maxxis mtb banden. Deze spullen kunnen gewoon naar Nl gestuurd worden, en ik denk niet dat deze door enige europese test heen komen, alleen al niet omdat het gewoon niet mag… dus ik vraag me af of ze überhaupt getest worden.

Rogier op 26 okt 2019 14:44

Namaak mag sowieso verkocht worden zolang er geen in reek wordt gemaakt op de intellectuele eigendommen.

Met de kwaliteitscontrole en product eisen doel ik op de controles vanuit de fabriek, want die zijn er bij alle producten.

Je doet een aanname dat niet originele producten ook direct betekent dat het slechte kwaliteit is. Dat kan zo zijn, maar het hoeft niet. Er zijn ook genoeg producten die van uitstekende kwaliteit zijn, maar niet getest volgens Europese normen, omdat de product zich bijvoorbeeld niet wil richten op de Europese markt.

Je mist het punt. Het gaat erom dat je niet weet welke goed zijn en welke schadelijk.
Voor de geïnteresseerden: art. 337 Sr bepaalt welke namaak verboden is.

Ik mis het punt juist niet. Het klopt dat het lastiger is om te weten wat de kwaliteit is. Maar dat betekent zeker niet dat je alleen rotzooi kan kopen in China…

Iemand toevallig ook nog nieuwe gear gekocht?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Iemand toevallig ook nog nieuwe gear gekocht?

Jeffvdv op 26 okt 2019 19:46

Dit weekend niet helaas. Wel iets binnen gekregen om in de Alpen te gaan testen binnenkort, maar dat moet daarna ook weer terug…

null

@Gigi Ben benieuwd, een voor mij onbekend merk. Net dus eerst maar even het e.e.a. over Renoun opgezocht. Grappig om ook deze categorieën (qua merk) te testen 👍🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ja ze maken nogal wat boude claims, hebben het over revolutionaire technologie e.d. Dus ook ik ben benieuwd.

Ja ze maken nogal wat boude claims, hebben het over revolutionaire technologie e.d. Dus ook ik ben benieuwd.

GiGi op 26 okt 2019 19:58

Waarschijnlijk ook nep. Toevallig Made in China 😂

May the ski force be with you !!

Nep zijn ze niet. Ik heb er toch echt op geskied net ;)

Nep zijn ze niet. Ik heb er toch echt op geskied net ;)

GiGi op 27 okt 2019 15:16

En ik heb ze gezien. 😊

Übung macht den meister!!!

Nep zijn ze niet. Ik heb er toch echt op geskied net ;)

GiGi op 27 okt 2019 15:16

En? Revolutionair? 🤔

Bla, bla, bla.

Ik heb nog geen verdict. Eerst in de bergen skiën.

Shit, niet op gelet, had ik de skirevolutie kunnen zien ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie