Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

@evr66

Is dat een marter-verjaag-machientje?😁

dan58 op 23 apr 2020 20:43

als je er genoeg spanning op zet wel.

Nee hoor, koppeling tacx aan pc

Edwin van Riel

Niet zo sexy, maar Carbon skistokken bij Daka besteld voor mij en mijn vriendin. Flinke korting, 50%.
Stockli stok kleurpassend bij mijn ski ;-)

Pfff, zin om wat te kopen, maar kan niks verzinnen. Afgelopen jaar nieuwe ski’s gekocht, heb goede schoenen, bril, helm etc etc…Iemand nog nuttige of kansloze tips?!

Jochemgerrits op 21 apr 2020 20:27

Een snowboard 😁 😁 😁

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

De Dynastar Speedzone 10 TI toch maar aangeschaft.
Beviel afgelopen winter goed toen in hem had gehuurd. Hopelijk bevallen ze nog een paar jaar als eerste aanschaf.

null

Let's go ski!

null

Nu ik toch bezig ben, meteen maar even een paar nieuwe Atomic Hawx Prime 130 S in rood/zwart op de kop getikt. Voelt een stuk sportiever aan dan mijn tien jaar oude Salomon Energyzer 90, die ik destijds bovendien een stuk te groot heb gekocht. Het scheelt twee mondopointmaten…

Quick op 23 apr 2020 21:53

Dat gaat een groot verschil maken in je skibeleving @Quick!

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Met dank aan Duijvenstein

null

Met dank aan Duijvenstein

Vriesa op 1 mei 2020 11:57

Dat was een mooie prijs voor deze set ski’s idd👍

Gelukkig waren ze alleen in 168 zodat ik mijn vrouw niet lief hoefde aan te kijken😁☃️

LA NORMA😍☃️

@Piefke Zij mag jou lief aankijken als je haar die set cadeau doet toch?

*bericht bewerkt door Bennie op 01 mei 2020 15:13

null

Als we dan toch niet mogen spelen in de sneeuw… op deze manier de conditie onderhouden 🤗

@Piefke Zij mag jou lief aankijken als je haar die set cadeau doet toch?

Bennie op 1 mei 2020 14:49

Hahah, had al gezegd dat ze voor de SL moest gaan maar zelf dacht ze daar anders over🤷‍♂️🥶

LA NORMA😍☃️

Ik hoop het @Shane. Wel licht drukpunt op mijn wreef, dat misschien nog maar laten fixen

Mr. Slow

Ik hoop het @Shane. Wel licht drukpunt op mijn wreef, dat misschien nog maar laten fixen

Quick op 1 mei 2020 20:21

Oven op 100 graden (hete lucht als je het hebt). Schoen 10 minuutjes erin en dan aantrekken met extra padding (bijvoorbeeld een sok) op je wreef en extra strak vastzetten @Quick. Is voor kleine knelpunten meestal genoeg.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik hoop het @Shane. Wel licht drukpunt op mijn wreef, dat misschien nog maar laten fixen

Quick op 1 mei 2020 20:21

of gewoon even langs de shop waar je ze gekocht hebt, is zo opgelost.

Edwin van Riel

Ik kreeg het idee dat ze niet via een winkel gekocht waren @Evr66 vandaar mijn opmerking. Anders kun je inderdaad gewoon even terug natuurlijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zou zo maar kunnen. Precies de reden dat ik schoenen echt altijd in een goede winkel koop en nooit online ;)

Edwin van Riel

Met dank aan Duijvestein nu voor Eur 65

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/f0750866fec1d926ab1bba50...

Edwin van Riel

Ik hoop het @Shane. Wel licht drukpunt op mijn wreef, dat misschien nog maar laten fixen

Quick op 1 mei 2020 20:21

Oven op 100 graden (hete lucht als je het hebt). Schoen 10 minuutjes erin en dan aantrekken met extra padding (bijvoorbeeld een sok) op je wreef en extra strak vastzetten @Quick. Is voor kleine knelpunten meestal genoeg.

Shane op 2 mei 2020 00:43

Hmm ik kan het eens proberen, maar weet niet of ik me er comfortabel bij voel om op die manier te ‘pionieren’. Hoewel de schoenen wel geschikt zijn voor verwarmen als ik het goed heb. Normaliter zou ik naar de winkel gaan maar het was een mooie aanbieding online en verder zitten ze heerlijk.

Mooie deal @evr66!

Mr. Slow

Ik zou er sowieso eerst lekker mee gaan skiën @Quick. Dan weet je pas of het een probleem is en je liners zullen door het skiën ook meer ruimte gaan krijgen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat was ook mijn eerste gedachte. Helaas duurt het nog een poosje tot het nieuwe seizoen begint. Toch bedankt voor de tips!

Mr. Slow

Nadat mijn snowboard gejat was, en helaas geen tips hier op het forum ;-) het volgende setje aangeschaft.

null

Nieuwe bindingen, Union Stratas. Hiervoor had ik Union Force ook zeer tevreden over.

null

Mijn signatures sticker kan natuurlijk niet ontbreken

null

Samen met de Lib Tech Box Knife maakt dit complete setje

null

En zo zal die hangen totdat er weer wat sneeuw gezien kan worden …

Waah op 20 apr 2020 21:50

Moet ook nog eens gaan kijken voor nieuwe skies, nadat ze in Flachau verdwenen.

CJAHulskamp op 23 apr 2020 14:46

Hoezo, waren ze je beu ? 🤣🤣

Er kon nog wel wat bij…

null

Voor mezelf een set 2020 Rossignol Soul HD7's (180cm) met Salomon STH2 WTR16's)
Voor m'n vrouw een bijpassende 2020 Rossignol Soul HD7W (156cm) waar nog Marker Squire 11's op gaan.

null

Dit was voor mij de perfecte combo om mee te nemen richting Japan, zodat we daar geen tijd verliezen met lokaal ski's zoeken aangezien we vanaf nu over grotere afstanden gaan rondtrekken.

*bericht bewerkt door FORZAM op 11 mei 2020 15:37

Mooi @FORZAM! Heb je nog andere hobby’s? ;)

Aftellen maar!

Mooi @FORZAM! Heb je nog andere hobby's? ;)

Matthieu op 11 mei 2020 19:59

Spijtig genoeg wel, en ook die nemen een hoop ruimte in :)

*bericht bewerkt door FORZAM op 11 mei 2020 20:15

Ik kwam erachter dat deze toch ook best handig is in de onderhoudscollectie 😁 Voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken bij van den Berg surf in Hoorn.

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/14028d6fd2df4a2bbbd86819...

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 22 mei 2020 13:39

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Forzam Wat was er mis met die Scott Punisher? Had het in Japan toch ook best redelijk gedaan?

Freeride = Life

@Forzam Wat was er mis met die Scott Punisher? Had het in Japan toch ook best redelijk gedaan?

Arnie777 op 22 mei 2020 16:13

@Arnie777 De 5cm extra lengte zorgen ervoor dat ze buiten de toegelaten bagage afmetingen vallen…
Al de bijkomende kosten voor de 6 vluchten die we nemen zijn duurder dan een paar nieuwe ski’s…

En eerlijk gezegd: Die Punishers zijn nog gewoon nieuw en nooit gebruikt. (Binnen Europa neem ik eigenlijk nooit een “one ski that does it all” mee, en ik heb dus geen idee hoe ze eigenlijk skiën.
De Souls had ik in Japan zelf al 2x gehuurd, en goed meegevallen.

Ik vrees dat ik de Punishers eigenlijk best eens te koop aan moet bieden, want dat ze hier anders binnen 10 jaar nog nieuw en ongebruikt liggen…

Niet nieuw, wel lekker

null

Edwin van Riel

Niet nieuw, wel lekker

null

evr66 op 23 mei 2020 15:49

Nice ! (Al heb ik het ding vandaag wel vervloekt, met een GPS die alleen in staat leek kasseien en tegenwind te vinden…

Moest hier ook een Dam op bft5-6 recht tegen omhoog. Viel nog niet mee, terug ging dan wel weer lekker 😂😂

Edwin van Riel

null

Dan toch eindelijk een pieper gekocht; kreeg er een sonde en schep bij.

Nu investeren in wat diepgaandere kennis over veiligheid.

In mijn jeugd veel buiten de piste geweest tot dat het tot mij doordrong dat dat echt gevaarlijk is. Daarna jaren op de piste gebleven omdat ik geen veiligheid bij me had. Geen veiligheid gekocht omdat ik toch niet meer off-piste ging. Nu de knoop doorgehakt… yeahh

Wil nu wel graag naar de sneeuw

Plaats een reactie