Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Afgelopen week een wax set gekocht en ik twijfelde lang over klemmen omdat ik niet goed wist waar ik die op moest zetten…

Heb uiteindelijk een Worx WX051 gekocht, met lijmklemmen zodat ik de skis makkelijk vast kan zetten… werkt ideaal! Heb vrijdag de 1e set in de wax gezet en zaterdag de 2e… valt me niks tegen…

Nu nog bedenken of ik zelf ga slijpen of niet…

null
null

De broek had ik al eens gepost, maar nu klaar voor gebruik(moet ook wel want er valt nu natte sneeuw):

  • active insulation jack (OR Ascendant)
    -active insulation 3/4 broek (Backcountry Wolverine Cirque)
    -extra beren 🐻 ;-)
    -Ski jack en helm had ze nog
    -Haglofs GTX shell broek had hele wijde pijpen onderaan (zoals de meeste ski broeken). Rits er op laten zetten, nu past hij perfect over haar toerski/ijsklimschoenen en over laarzen. Zo komt de broek op de fiets niet in de ketting, en bij het ijsklimmen haakt ze er niet met stijgijzers in.

null

null

null

null

Netjes @slim +100 voor de beren 😉

Edwin van Riel

@Slim Ready for action!

null

Een thermometer voor aan je rugzak. Gaat tot min 20.

Een thermometer voor aan je rugzak. Gaat tot min 20.

DrPhil op 30 okt 2020 17:43

Blijf je dan binnen als het koud is? 🤔

*bericht bewerkt door bartvwg op 30 okt 2020 17:51

Bla, bla, bla.

Nee, ik leg hem op mijn voorhoofd om te kijken of ik Corona heb. Een oorthermometer aan je rugzak hangen staat zo gek.

Oef. Ik dacht al dat je iets nutteloos had gekocht. 🤓

Bla, bla, bla.

Voor inwendig gebruik kan natuurlijk ook. Hij is waterdicht. Dan kun je op je Garmin horloge je lichaamstemperatuur monitoren. Zoals je ziet dus allerminst nutteloos.

Mooie broek @Slim fit zeker

Bam, freetour setup voor dagen dat de downhill belangrijker is dan de uphill (vrijwel altijd dus)
En jah, het is geen lichte setup, maar goed te doen en niet zo zwaar als een verschrikkelijke full frame binding.
Rechterski = tourmode
Linkerski = skimode

null

Freeride = Life

Hee, @Arnie777, dat is geen toch geen BAM, maar een Cast ;–)

https://freeskier.com/product-reviews/heres-an-in-depth-look…

*bericht bewerkt door Slim op 30 okt 2020 20:47

Freeride flimpje van het afgelopen seizoen in St Anton am Arlberg! Voor de poederfanaten onder ons, maar 1 klein stukje piste te zien ;)

https://youtu.be/C1O_d6619hs

Arnie777 op 15 jun 2020 13:32

Volgens mij zag ik het setje latjes hier al voorbij komen? Kan mij vergissen natuurlijk @Arnie777

@slim klopt, het is de freetour upgrade van CAST touring.
@ninormaal je hebt gelijk, alleen zat er toen nog geen cast binding op, maar normale look pivot bindingen ;)

Freeride = Life

@slim druk net op je link. Geen idee dat BAM ook een merk was XD. Het was meer een uitdrukking van ‘zo eindelijk, nu heb ik em’, alleen dan de korte versie.

Freeride = Life

@slim druk net op je link. Geen idee dat BAM ook een merk was XD. Het was meer een uitdrukking van ‘zo eindelijk, nu heb ik em’, alleen dan de korte versie.

Arnie777 op 30 okt 2020 16:28

Haha, dat dacht ik wel, ik vond het wel een grappig toeval.
IOvergines heb ik nog steeds niet gehoord of die Bam Pindung nu eigenlijk op de markt is. Ze roepen al jaren “volgend seizoen”

@slim wat een slimme oplossing om daar een rits op te laten zetten! 👍🏼👌🏼

-Haglofs GTX shell broek had hele wijde pijpen onderaan (zoals de meeste ski broeken). Rits er op laten zetten, nu past hij perfect over haar toerski/ijsklimschoenen en over laarzen. Zo komt de broek op de fiets niet in de ketting, en bij het ijsklimmen haakt ze er niet met stijgijzers in.

null

null

null

null

Slim op 22 okt 2020 23:29
mama on a mission in the snow

@slim jazeker zijn ze te koop. €500 heb je ze binnen! Helaas maar 1 stijghulp dus toch liever de CAST!
https://www.sport65.de/Onlineshop/Wintersports/Ski-bindings/…

*bericht bewerkt door Arnie777 op 30 okt 2020 23:19

Freeride = Life

Die rits is zeker een slimme oplossing, maar is dat nog waterdicht? Op de naden?
Vroeger had je ook gamaschen voor skiën. Dat waren ook ideale dingen. Tegenwoordig bijna alleen nog voor wandelen te vinden.

Leuk setje op de kop kunnen tikken 👌🏻

null

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 31 okt 2020 09:33

null

Nieuwe jas en bijpassende zwarte broek gehaald. Nu maar hopen dat de 2 geplande trips door kunnen gaan🤞

Edit. Ik zie dat foto’s gedraaid geplaatst worden… ???

*bericht bewerkt door winterwonderland op 31 okt 2020 20:53

Aequilater Nubila

null

Nieuwe jas en bijpassende zwarte broek gehaald. Nu maar hopen dat de 2 geplande trips door kunnen gaan🤞

Edit. Ik zie dat foto’s gedraaid geplaatst worden… ???

winterwonderland op 31 okt 2020 20:50

Ik heb het vermoeden dat eerdaags er hele leuke aanbiedingen worden gedaan. Alles in de uitverkoop omdat hele collecties niet worden afgenomen. Dat de foto is gedraaid is superdroog.

@slim](/profiel/slim) wat een slimme oplossing om daar een rits op te laten zetten! 👍🏼👌🏼 § Skimams op 30 okt 2020 17:09

Eerlijk gezegd, niet zelf bedacht. Veel broeken hebben al zo’n rits, deze toevallig niet.

Die rits is zeker een slimme oplossing, maar is dat nog waterdicht? Op de naden?
Vroeger had je ook gamaschen voor skiën. Dat waren ook ideale dingen. Tegenwoordig bijna alleen nog voor wandelen te vinden.

DrPhil op 30 okt 2020 18:35

Ik heb best veel gamaschen, zouden ook gebruikt kunnen worden. Maar het is veel fijner als het gewoon in een keer kan, zonder gehannes. Zeker als ze ‘s ochtend vroeg naar school gaat.

Er is geen naad, de rits is gewoon op de stof genaaid. De gaatjes van de stiksels laten wel water door. Ik zou het kunnen laten tapen (het fijne is dat de kleermaakster hier in Duluth vroeger voor een lokaal motorkleding merk werkte, dus ze kan ook naden tapen).
Maar, voorlopig niet nodig (het is 2 laags GTX, dus dan moet de voering open, wordt wat meer werk). Het zijn maar een paar minuscule gaatjes, aan de buiten-zijkant van haar been. De meeste zitten ook buiten de skischoen/laars, dus alleen de bovenste paar cm zouden eventueel een klein beetje water binnen kunnen laten. Als het een zeil broek was zou ik er sneller toe geneigd zijn iets aan te doen.

Die rits is zeker een slimme oplossing, maar is dat nog waterdicht? Op de naden?
Vroeger had je ook gamaschen voor skiën. Dat waren ook ideale dingen. Tegenwoordig bijna alleen nog voor wandelen te vinden.

DrPhil op 30 okt 2020 18:35

Ik heb best veel gamaschen, zouden ook gebruikt kunnen worden. Maar het is veel fijner als het gewoon in een keer kan, zonder gehannes. Zeker als ze ‘s ochtend vroeg naar school gaat.

Er is geen naad, de rits is gewoon op de stof genaaid. De gaatjes van de stiksels laten wel water door. Ik zou het kunnen laten tapen (het fijne is dat de kleermaakster hier in Duluth vroeger voor een lokaal motorkleding merk werkte, dus ze kan ook naden tapen).
Maar, voorlopig niet nodig (het is 2 laags GTX, dus dan moet de voering open, wordt wat meer werk). Het zijn maar een paar minuscule gaatjes, aan de buiten-zijkant van haar been. De meeste zitten ook buiten de skischoen/laars, dus alleen de bovenste paar cm zouden eventueel een klein beetje water binnen kunnen laten. Als het een zeil broek was zou ik er sneller toe geneigd zijn iets aan te doen.

Slim op 02 nov 2020 14:35

of heel dun laagje seam-grip

Click. Click. Peace

null
Zo, die is nauwkeurig!

null
Zo, die is nauwkeurig!

DrPhil op 03 nov 2020 13:04

Had ook niet anders verwacht.
Maar heb je dit ding nou als leuk hebbedingetje of heeft het nog enig doel dat je hier mee rond gaat lopen?

Übung macht den meister!!!

Nog niet gekocht maar sta op het punt deze te bestellen.

null

Click. Click. Peace

Dat ziet er enorm chique uit @Rogier !
Wat is dat voor Scarpa boot juist? Lijkt wel carbon.

Het is o zo hard genieten.

De nieuwe F1 toch?

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie