Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

null
Zo, die is nauwkeurig!

DrPhil op 03 nov 2020 13:04

Had ook niet anders verwacht.
Maar heb je dit ding nou als leuk hebbedingetje of heeft het nog enig doel dat je hier mee rond gaat lopen?

RFKANGOO op 03 nov 2020 14:41

Het is echt een dingetje van niks. De batterij neemt 80% in beslag.
Ik wil hem gaan gebruiken om de temperatuur te meten met wintersport, op de fiets en de watertemperatuur hier van de plas. De Garmins zijn niet echt betrouwbaar. Gewoon een hebbedingetje dus. Voor extreme kou misschien wel handig. Al gaat hij (officieel) maar tot -20.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 nov 2020 20:56

De nieuwe F1 toch?

Alex op 03 nov 2020 12:23

F1LT(“light”). Voor zover ik weet blijft de F1 ook nog op de markt.
Zou beter Alien RS HY(“heavy” ) kunnen heten, want het is meer verstevigde Alien RS dan lichtere F1. Maar ja, dat ligt qua marketing waarschijnlijk slechter ;-)

@Rogier , kende je deze knutsel gesp al? Om de enkel helemaal open te kunne gooiden, zonder met klittenband te hoeven klooien:

https://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/334615-S…

*bericht bewerkt door Slim op 04 nov 2020 21:24

Ja de nieuwe F1 light die inderdaad naast de F1 blijft bestaan.
@Slim zou een ‘Alien Ride’ marketing technisch niet beter werken. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Ik hou van licht maar ski oojk met grote ski’s.

Click. Click. Peace

Ja de nieuwe F1 light die inderdaad naast de F1 blijft bestaan.
@Slim zou een ‘Alien Ride’ marketing technisch niet beter werken. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Ik hou van licht maar ski oojk met grote ski’s.

Rogier op 05 nov 2020 02:28

Goed idee! Alien Ride, in plaats van Alien Heavy!
Daarom ben ik Bikefitter en geen marketing persoon ;-)
Die naam, F1 LT, voor “light” is voor mij sowieso verwarrend. Bij mtb’s betekent “LT” meestal “long travel”, dus meer afdalings-gericht”.

Qua schoen type met ski maat, snap ik wat je bedoelt.
Maar, aan de andere kant, jij zelf bent niet heel lang, noch heel zwaar toch? Dus dat spreekt er dan wel weer voor.

In deze review komt de tester tot de conclusie dat het toch beter blijft om eens stevigere schoen er bij te houden voor de grotere skis(>105mm) in dagelijks gebruik.https://www.wildsnow.com/27933/spawn-of-the-alien-and-f1-sc…

Goede test, maar amerikanen houden altijd wel van zwaar materiaal. :-) Ik ski al toerend 99% van de tijd met mijn 100 mm ski’s.

Ik ben verre van klein met mijn 1,86 cm, wel ben ik vrij licht met mijn 73 kilo. Al skiënd sloop ik wel veel schoenen en ski’s. Meestal doe ik een seizoen met een paar toerski schoenen.

Ik heb hier nog een freedoms, een paar F1, en een paar meastrales staan, dus opzich genoeg keuze…

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Click. Click. Peace

Omdat ik toch zo veel mogelijk buiten wil fietsen deze herfst/ winter wat gear aan mijn fiets outfit aangeschaft 😎

Assos Mille Intermediate evo 7 jacket (whats in a name 🥴)

null

Assos Skinfoil Winter evo 7
null

When life gets too complicated.... SKI

Mooi, die liggen ook al in mijn mandje bij assos, maar ja ik mag niet meer buiten fietsen.

Click. Click. Peace

Mooi, die liggen ook al in mijn mandje bij assos, maar ja ik mag niet meer buiten fietsen.

Rogier op 05 nov 2020 20:48

Dat is inderdaad minder. Dan komen wij nog goed weg met onze liberale premier 😎

When life gets too complicated.... SKI

Mooi, die liggen ook al in mijn mandje bij assos, maar ja ik mag niet meer buiten fietsen.

Rogier op 05 nov 2020 20:48

Ga je nou in elk topic lopen klagen dat je niet meer naar buiten mag? 😋

Übung macht den meister!!!

Goede test, maar amerikanen houden altijd wel van zwaar materiaal. :-) Ik ski al toerend 99% van de tijd met mijn 100 mm ski’s.

Ik ben verre van klein met mijn 1,86 cm, wel ben ik vrij licht met mijn 73 kilo. Al skiënd sloop ik wel veel schoenen en ski’s. Meestal doe ik een seizoen met een paar toerski schoenen.

Ik heb hier nog een freedoms, een paar F1, en een paar meastrales staan, dus opzich genoeg keuze…

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Rogier op 05 nov 2020 12:56

Aha, nee dat is toch eerder heel “gemiddeld” qua lengte gewicht. Komt doordat je altijd voor die enorme bergen staat op foto’s en filmpjes ;-)

Ik dacht ook dat jij meer van smallere skis was, maar je had zelf geschreven dat je grote skis wild gebruiken, dus vandaar dat Ik dat zei.
En in het einde van het verhaal, zegt hij als conclusie juist dat hij ze voornamelijk op zijn smaller skis gaat gebruiken.

Maar, als je meerdere paar schoenen, hebt dan is dat toch geen probleem?
Brede skis, ruwe sneeuw, hard skien: neem je een van je stevigere schoenen.
En voor kleinere skis, of grote skis in mooie Tiefschnee, de lichtere?
Dan zouden die F1 Lt mooi de F1 kunnen vervangen, samen met iets stevigers voor de dagen waar dat nodig is.

*bericht bewerkt door Slim op 06 nov 2020 16:30

Goede test, maar amerikanen houden altijd wel van zwaar materiaal. :-) Ik ski al toerend 99% van de tijd met mijn 100 mm ski’s.

Ik ben verre van klein met mijn 1,86 cm, wel ben ik vrij licht met mijn 73 kilo. Al skiënd sloop ik wel veel schoenen en ski’s. Meestal doe ik een seizoen met een paar toerski schoenen.

Ik heb hier nog een freedoms, een paar F1, en een paar meastrales staan, dus opzich genoeg keuze…

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Rogier op 05 nov 2020 12:56

Aha, nee dat is toch eerder heel “gemiddeld” qua lengte gewicht. Komt doordat je altijd voor die enorme bergen staat op foto’s en filmpjes ;-)

Ik dacht ook dat jij meer van smallere skis was, maar je had zelf geschreven dat je grote skis wild gebruiken, dus vandaar dat Ik dat zei.
En in het einde van het verhaal, zegt hij als conclusie juist dat hij ze voornamelijk op zijn smaller skis gaat gebruiken.

Maar, als je meerdere paar schoenen, hebt dan is dat toch geen probleem?
Brede skis, ruwe sneeuw, hard skien: neem je een van je stevigere schoenen.
En voor kleinere skis, of grote skis in mooie Tiefschnee, de lichtere?
Dan zouden die F1 Lt mooi de F1 kunnen vervangen, samen met iets stevigers voor de dagen waar dat nodig is.

Slim op 06 nov 2020 16:28

Ik vind trouwens 100 mm onder de voet al best prima ‘zwaar’ voor met toeren. In de Alpen hoor je dan echt wel bij de breedste toerski’s. Maar dat is een hele andere discussie.

On topic over de scarpa F1 Lt is dat ze niet in halve maten te krijgen zijn, en ik ze nu nergens kan passen.

Click. Click. Peace

null
null
null

ff inkopen geweest doen bij Warehouse One in Dusseldorf !

null

Scott Orbit Toerski schoen voor mijn echtgenote.
Fijne “allround schoen” die ook in Shift bindingen past, en in pure tech bindingen.
Fischer My Traverse zat ook heel lekker, maar die past, zoals de meeste lichte toerski schoenen, alleen in tech bindingen.
Als we met de hele familie gaan toeren, dan heeft mijn dochter de echte toerski’s en moet mijn vrouw dus op haar ‘inbounds’ ski’s, met de Shifts.
Ook als we een beetje van alles op een dag doen, met de lift omhoog en dan “out of bounds” afdalen, is dit wel fijn.

*bericht bewerkt door Slim op 08 nov 2020 15:10

Zelden nodig met 4x4 en top winterbanden maar ik heb er een handje van mezelf in onmogelijke situaties te rijden ;-)
Dus deze besteld voor mijn nieuwe wagen

null

Click. Click. Peace

Dat ziet er fijn uit @Rogier ! Wat is dat voor merk en type?

*bericht bewerkt door Skimams op 26 nov 2020 11:03

mama on a mission in the snow

Sinds Club Wintersporters heeft Rogier al een nieuwe auto, nieuwe schoenen en nieuwe kettingen… Begint bijna verdacht te worden :)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Dat ziet er fijn uit @Rogier ! Wat is dat voor merk en type?

Skimams op 26 nov 2020 11:02

Het is de WEISSENFELS AUTOMATIKA M91, ik zal er wel een test-blog over maken als ik ze heb. :-)

Click. Click. Peace

Sinds Club Wintersporters heeft Rogier al een nieuwe auto, nieuwe schoenen en nieuwe kettingen… Begint bijna verdacht te worden :)

Veenhoorn op 26 nov 2020 11:16

o-oh :-)

Click. Click. Peace

Dat ziet er fijn uit @Rogier ! Wat is dat voor merk en type?

Skimams op 26 nov 2020 11:02

Het is de WEISSENFELS AUTOMATIKA M91, ik zal er wel een test-blog over maken als ik ze heb. :-)

Rogier op 26 nov 2020 12:16

Om hier wat meer over te zeggen. Om mijn 17 inch winterbanden zou ik gewone ketting (12mm dik) mogen, maar op mijn zomerbanden van 20 inch mogen geen kettingen vanwege te weinig ruimte. Ik wil juist ook kettingen hebben voor als ik met mijn zomerbanden rij. Het gebeurt nog wel eens dat ik midden in de zomer over hoge bergcols moet en dan heb ik graag de kettingen bij de hand ;-) dus ik wilde kettingen die ik om mijn zomer en winterbanden kon leggen. Wel prijzig, voor iets wat ik zelden nodig heb. Maar als je het nodig hebt is het fijn om te hebben…

Click. Click. Peace

Zelden nodig met 4x4 en top winterbanden maar ik heb er een handje van mezelf in onmogelijke situaties te rijden ;-)
Dus deze besteld voor mijn nieuwe wagen

null

Rogier op 25 nov 2020 17:13

Toch jammer dat je na alle druk gezwicht bent en van die glimmende wieltjes hebt gekocht🥶☃️

LA NORMA😍☃️

Lol! Haha nee hoor winterbanden op stalen velgen.

Click. Click. Peace

Lol! Haha nee hoor winterbanden op stalen velgen.

Rogier op 26 nov 2020 06:10

Doe ik ook: winterbanden een maatje kleiner, en goedkoopste velgen. ‘s Winters zit je toch eerder tegen een stoeprandje aan.
En lage banden voor meer stabiliteit in harde bochten is toch niet nodig.

null

Van black friday gebruikt gemaakt en mezelf een kerstcadeau’tje gescoord 🙌🏻

@Jessedeconinck , die heb ik ook. Prima tas. Volgend seizoen in gebruik nemen?

@Jessedeconinck , die heb ik ook. Prima tas. Volgend seizoen in gebruik nemen?

Slim op 28 nov 2020 14:47

Hopelijk zo snel mogelijk!

Mooie tas!

Click. Click. Peace

@Jessedeconinck , die heb ik ook. Prima tas. Volgend seizoen in gebruik nemen?

Slim op 28 nov 2020 14:47

Hopelijk zo snel mogelijk!

jessedeconinck op 28 nov 2020 08:33

Hopen doen we allemaal, maar voorlopig zijn de skigebieden en/of grenzen toch nog dicht? En als ze wel open zijn, ga je dan in vliegtuig of bus? Of gebruik jij een reistas in de auto?

@Jessedeconinck , die heb ik ook. Prima tas. Volgend seizoen in gebruik nemen?

Slim op 28 nov 2020 14:47

Hopelijk zo snel mogelijk!

jessedeconinck op 28 nov 2020 08:33

Hopen doen we allemaal, maar voorlopig zijn de skigebieden en/of grenzen toch nog dicht? En als ze wel open zijn, ga je dan in vliegtuig of bus? Of gebruik jij een reistas in de auto?

Slim op 30 nov 2020 14:40

Zwitserland is open en daar ga ik ook naartoe.
Grenzen zijn open , ik ga met de auto en verblijf met ons twee in appartement.
Reistas is voor als ik ga lesgeven , dan vetrekken we met de bus vanuit Belgie ( krokus en pasen).
Maar als je naar Zermatt of Avoriaz gaat , wat autovrij is , dan is dit veel gemakkelijk dan schoenentas + skitas + reistas + rugzak te moeten sjouwen. Nu kan ik 2 paar skis + boots + helm en kledij kwijtraken in de skitas.
Vanaf nu (ver)loopt alles op wieltjes 😉

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 30 nov 2020 15:00

De nieuwe bindingen had ik al eerder gepost, nu geïnstalleerd, en sneeuw op de heuvel om gebruiken.
Voor mijn 10 jarige dochter:
1445g/ski+binding

null

*bericht bewerkt door Slim op 02 dec 2020 20:15

En nieuwe stijgvellen er voor, de Coltexx Hybrid. Die plakken niet zo hard, dus kan ze ze er zelf afhalen, in tegenstelling to de vorige, super kleverige. Ook mohair mix nu, in plaats van vol nylon, dus makkelijker glijden. Het was niet eerlijk dat de jongste in de familie de langzaamste stijgvellen had, en de zwaarst lopende ski+bindingen.

null
null

*bericht bewerkt door Slim op 07 dec 2020 15:05

Plaats een reactie