Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

@koopsteenbergen, Dynafit radical down hooded jacket. Zie link onder.
https://www.dynafit.com/radical-down-hooded-jacket-m-08-0000…

In afwachting of skiën er nog van gaat komen dit seizoen kon ik het toch niet nalaten een koopje te doen. Ik weet, een goedkoop merk, maar aan de andere kant hoeft dat niet slecht te zijn. Het meeste geld van de duurdere merken gaat zitten in marketing en sales, dus als je dat achterwege laat kun je (veel) goedkoper toch nog best een redelijk goed product leveren. Anyways durf ik voor in totaal 148 euro wel een ski-jas + broek te kopen met het risico op een miskoop. Het ziet er best goed uit iig en de recensies zijn her en der ook best goed:

null

null

*bericht bewerkt door yoguido op 28 dec 2020 00:13

Off topic

Slim op 24 dec 2020 17:56

Haha, eerst vrolijk meedoen en dan anderen op off-topic attenderen, slim @slim, onze moderator in spé.

evr66 op 25 dec 2020 02:09

Nee hoor, zo was het helemaal niet bedoeld.

Ik had eerst een reactie gepost, omdat ik het een leuke discussie vind.
Toen realiseerde ik me dat ik inderdaad een nieuw topic had gecreëerd, wat niets met Nieuwe gear te maken had, maar ik wilde er wel verder over praten.

Dus heb ik de tekst uit mijn post geknipt, en in een nieuw topic geplaatst.

Voor de eerlijkheid, heb ik toe vermeld waarom ik mijn tekst had weg gehaald. De woorden “off topic” sloegen dus op mijn eigen, verplaatste, posting.

*bericht bewerkt door Slim op 28 dec 2020 04:20

@slim prima hoor, is toch een leuke topic geworden 😉

Edwin van Riel

Leuk @RuudW en @Nicky75 , Ga je ze indoor uitproberen? Of wachten op de bergen?

Slim op 24 dec 2020 18:26

Thnx! Ik ga ze het liefst buiten proberen, maar gezien de huidige situatie weet ik niet of dat volgend jaar al kan. Misschien dat ik als het weer mag maar eens naar Snowworld ga.

Ik heb mijn nieuwe Sinterklaas cadeau inmiddels een paar keer kunnen uit proberen.
Blizzard Firebird Race Ti.
Heerlijke ski, en goed voor mij om eens aan mijn carve techniek te werken.

null

Ik heb mijn nieuwe Sinterklaas cadeau inmiddels een paar keer kunnen uit proberen.
Blizzard Firebird Race Ti.
Heerlijke ski, en goed voor mij om eens aan mijn carve techniek te werken.

null

Slim op 28 dec 2020 14:33 En hoe heb je dat gedaan? Woonachtig in een skigebied?

Maar een nieuwe skihelm gekocht (Atomic Revent+):

null

Mr. Slow

En hoe heb je dat gedaan? Woonachtig in een skigebied?

Nicky75 op 28 dec 2020 07:39

Haha, nee hoor, wij wonen gewoon in een straat in de stad.
Dit is het ski terrein bij ons in de stad, Spirit Mountain:
(Nb Mountain” is dus duidelijk marketing, Max 150h.m.) https://www.spiritmt.com/

Hier in Amerika zijn de meeste skigebieden wel open, alleen de grens met Canada is dicht.
De meeste skigebieden hebben wel restricties: gebouwen alleen in voor lift pas verkoop. eten aleen afhaal loket, buiten op eten. Lunchen en omkleden buiten/in je auto.
Maskers op in de rij. Geen singles rij voor de lift.
De grote skigebieden hebben ook capaciteits restricties, zodat ze niet zulke lange (lift) rijen krijgen.

Dit is het ski terrein bij ons in de stad, Spirit Mountain:
(Nb Mountain” is dus duidelijk marketing, Max 150h.m.) https://www.spiritmt.com/

Slim op 28 dec 2020 16:11

Alleen de namen al die ze de verschillende pistes geven. 😂😂

Übung macht den meister!!!

En hoe heb je dat gedaan? Woonachtig in een skigebied?

Nicky75 op 28 dec 2020 07:39

Haha, nee hoor, wij wonen gewoon in een straat in de stad.
Dit is het ski terrein bij ons in de stad, Spirit Mountain:
(Nb Mountain” is dus duidelijk marketing, Max 150h.m.) https://www.spiritmt.com/

Hier in Amerika zijn de meeste skigebieden wel open, alleen de grens met Canada is dicht.
De meeste skigebieden hebben wel restricties: gebouwen alleen in voor lift pas verkoop. eten aleen afhaal loket, buiten op eten. Lunchen en omkleden buiten/in je auto.
Maskers op in de rij. Geen singles rij voor de lift.
De grote skigebieden hebben ook capaciteits restricties, zodat ze niet zulke lange (lift) rijen krijgen.

Slim op 28 dec 2020 16:11 Ah ok, nu snap ik het. Ik wist natuurlijk niet dat je in de States woonde. 😉

Dit is het ski terrein bij ons in de stad, Spirit Mountain:
(Nb Mountain” is dus duidelijk marketing, Max 150h.m.) https://www.spiritmt.com/

Slim op 28 dec 2020 16:11

Alleen de namen al die ze de verschillende pistes geven. 😂😂

RFKANGOO op 28 dec 2020 16:41

Je zit toch niet stiekem weg te dromen bij het idee om 3 dagen per week de double jaw, blue ruin, candy dancer en bear club af te knallen hé? Lekker man, ik zeg Duluth here we come!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hee @Shane, dit is een diervriendelijk forum hoor! We gaan hier geen bear Cubs af knallen! 😭

PS: een ‘Gandy dancer’ is een oude slang uitdrukking voor een spoorlijn bouwer: https://en.wikipedia.org/wiki/Gandy_dancer

In Winterpark, Colorado, is een van onze lievelings pistes de ‘Drunken Frenchman’

*bericht bewerkt door Slim op 28 dec 2020 20:09

Hee @Shane, dit is een diervriendelijk forum hoor! We gaan hier geen bear Cubs af knallen! 😭

PS: een ‘Gandy dancer’ is een oude slang uitdrukking voor een spoorlijn bouwer: https://en.wikipedia.org/wiki/Gandy_dancer

In Winterpark, Colorado, is een van onze lievelings pistes de ‘Drunken Frenchman’

Slim op 28 dec 2020 20:06

Ik las in de gauwigheid candy dancer en had een heel ander idee bij de betekenis :P

I can stick uphill ice, on my saucer...

Geen ski’s, wel nieuwe wintersport gear.
Sinterklaas had mijn dochters ijsbijlen (Grivel North Machine) gegeven, die konden ze van de week eindelijk uit proberen:

null

*bericht bewerkt door Slim op 31 dec 2020 16:25

Vandaag is de zending van XSPO uit Duitsland binnengekomen. Nieuwe skis en stokken !

null

*bericht bewerkt door Denktank op 02 jan 2021 11:38

Paul

Nice ! Ben alweer 2jr erg gelukkig met mijn Doberman gsr’s

Rossignol hero elite multiturn ca gekocht. Er moet weer snel geskied worden als het koopjesvirus de kop op steekt :-)

*bericht bewerkt door yoguido op 03 jan 2021 01:10

Rossignol hero elite multiturn ca gekocht. Er moet weer snel geskied worden als het koopjesvirus de kop op steekt :-)

yoguido op 03 jan 2021 01:01

Met de laatste opmerking ben ik het helemaal mee eens!!

*bericht bewerkt door Denktank op 03 jan 2021 07:49

Paul

https://www.spiritmt.com/

Slim op 28 dec 2020 16:11

Alleen de namen al die ze de verschillende pistes geven. 😂😂

RFKANGOO op 28 dec 2020 16:41

en al het medisch personeel heeft een opleiding gehad in Zwitserland

Glide on!

Een tijdje terug: cadeau voor mijn zoontje

null

*bericht bewerkt door JDC op 04 jan 2021 16:15

Maanden niet meer gereageerd dus laat ik maar een keer wat posten met wat anders dan een nieuwe zelfbouwski, nummer 4 inmiddels. Jammer dat de topsheet echt niet goed is geworden. Ski bevat voor de verandering carbon, glasvezel, titanal en inserts :)

null

*bericht bewerkt door Joostw op 05 jan 2021 22:15

A winter without powder isn't a winter!

null
null

Na de recente aanschaf van de Fischer ski’s ook maar even een Dakine Fall line roller skihoes gekocht om de ski’s netjes te beschermen tijdens vervoer en voor de zomeropslag.

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 09 jan 2021 12:12

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Heel benieuwd naar deze Head Supershape E-Original ski’s. De reviews zijn veelbelovend.

Ik was op zoek naar een energieke slalom ski die goed kan presteren in zowel korte,- middel,- als lange bochten.

Mijn eerste ski uit het wat hogere segment die voldoende stabiliteit zou moeten geven (dit was niet het geval met mijn vorige ski; een hele zachte Fischer ski’s (XTR Race)).

null

Richie doet voor hoe het moet:

*bericht bewerkt door Pow! op 09 jan 2021 15:56

See you on the mountain.

Nieuw voor haar: de 149cm Pinnacle Jr 84. Ze skiede de laatste twee jaar de 139cm, en deze 149 was twee jaar geleden van haar oudere zus.

10 jarige ski-tech monteert haar bindingen:

null

*bericht bewerkt door Slim op 16 jan 2021 01:03

@Gerben1979, die heb ik ok (2 zelfs) gaan al een paar jaar mee op skireis. Prima tas.

Niet heel ‘sexy’ als aanschaf, maar wel heel praktisch:

null

Zeker nu ik deze op de dak van mijn ene auto heb (skikoffer op de andere) en ook regelmatig mijn fietsendrager bij me heb, ik vond 3 Thule sleutels per sleutbos wat veel…

null

Click. Click. Peace

Als wij niet naar de wintersport kunnen dan haal ik maar de wintersport in huis!
Elan Amphibio 14

null

Gefeliciteerd @powermage !!

Zouden de jouwe en de mijne samen vervoerd zijn? Gister binnen gekregen, ook via skitreff Duitsland; Elan Insomnia Powershift
Bindingen zaten er bij, maar moet ik er nog op (laten) zetten.

Had ze al heel lang op het oog, maar nu zo’n goede deal (65% korting, ‘18/‘19) dat ik besloten heb ze daar te bestellen.

null

*bericht bewerkt door Marije77 op 25 feb 2021 16:10

❄️

Gefeliciteerd @powermage !!

ouden de jouwe en de mijne samen vervoerd zijn? Gister binnen gekregen, ook via skitreff Duitsland; Elan Insomnia § Marije77 op 25 feb 2021 16:09

Hahaha, volgens de DPD track en trace stonden die van mij gisteren nog op een depot in Duitsland.

Hier was het overigens ook de prijs, ik had ze vorig jaar uit de verhuur en ze bevielen erg goed, zag nu een mooie korting op het “oude” kleurtje, dus lekker besteld!

Plaats een reactie