Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Net @Piefke gesproken die nu met zijn gezin in Winterberg is. Samenvattend: temps boven nul, er komt nattigheid uit de lucht, de sneeuw is zwaar, wifi bij de quickjet isniegoenie, tot 11:00 was het rustig. Maar ondanks al die ontberingen hebben ze het erg naar hun zin.

null
null

Rachel-P op 30 jan 2017 12:54

Goed samengevat @Rachel-P ??

LA NORMA😍☃️

http://www.weeronline.nl/Wintersport/Duitsland/Winterberg/41….

(14 dagen verwachting)

Als dit uitkomt… gaan de kanonnen binnenkort nog wel even aan denk ik zo? Iemand enig idee, neem aan dat men de voorjaarsvakantie gangers ook optimaal wil kunnen bedienen. 13 februari ga ik er, mogelijk heen, hopen maar dat deze verwachting uitkomt…

*bericht bewerkt door Jessedew op 31 jan 2017 11:50

Vooralsnog zie ik bij het KNMI alleen temperaturen boven normaal tot medio februari. Hopelijk verandert het nog, maar vooralsnog lijkt het me wishfull thinking.
Voor Polen en het oosten van Duitsland is de kans op Russische kou wat groter. Maar goed, het zijn maar computers he, afwachten wat er morgenochtend rond half vijf op de kaarten verschijnt.

2 weken vooruit kijken is erg veel. Al denken de mannen van wintersportweerman dat er nog wel wat kou aan komt mogelijk in februari in de lage landen, dus dan automatisch ook in winterberg.
De site van winterberg zelf houdt het vooralsnog op boven nul. Verder dan een week kijken heeft niet heel veel zin nee,.

Laten we het zo zeggen: de verwachting vorige week was heel anders dan het weer van vandaag. Het zou 6 graden en regen worden, het is -2 en nevelig.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

ja en 22 januari voorspelden ze voor gisteren nog 5 uur zon. mmm dat klopte ook niet helemaal.

maargoed uiteraard hoop ik dat er nog even een koudegolfje aankomt. Helaas dit jaar niet naar de alpen, maar dan is een daagje winterberg, mits het weer mee zit ook een goed alternatief.

Deze moet je in de gaten houden, meerdere weermodellen in 1 plaatje, je kunt kiezen temperatuur of neerslag
http://www.wetterdienst.de/Europawetter/Kahler_Asten~2894170…

Vrijwel alle gratis weer en sneeuw websites gebruiken GFS als basis (want gratis). In het plaatje van vanavond kun je mooi zien dat het gratis GFS model er naar onderen uit schiet qua temperatuur. Het ensemble gemiddelde (de stippellijn) is dan veel beter.
Hoe dan ook - eerst een warmere periode en dan, vanaf 9 februari, flink kouder.

Plaatje plakken werkt helaas niet, want hij wordt dynamisch opgebouwd.

The older I get, the better I was

http://www.wintersportweerman.nl/winter-thiller-in-de-maak-m…

Ik kom vaak op bovenstaande site, deze mannen zijn echte weerfreaks en hebben al met regelmaat, ver van tevoren, door hoe de situatie zou kunnen worden.

Kans op kou zit er zeker in, als je dat bericht leest.

http://www.wintersportweerman.nl/winter-thiller-in-de-maak-m…

Ik kom vaak op bovenstaande site, deze mannen zijn echte weerfreaks en hebben al met regelmaat, ver van tevoren, door hoe de situatie zou kunnen worden.

Kans op kou zit er zeker in, als je dat bericht leest.

Jessedew op 1 feb 2017 08:27

Deze mannen roepen veel en af en toe komt daar ook wat van uit. Deze mannen riepen ook dat de kerst in de Alpen overal prima zou zijn.

May the ski force be with you !!

http://www.wintersportweerman.nl/winter-thiller-in-de-maak-m…

Ik kom vaak op bovenstaande site, deze mannen zijn echte weerfreaks en hebben al met regelmaat, ver van tevoren, door hoe de situatie zou kunnen worden.

Kans op kou zit er zeker in, als je dat bericht leest.

Jessedew op 1 feb 2017 08:27

Deze mannen roepen veel en af en toe komt daar ook wat van uit. Deze mannen riepen ook dat de kerst in de Alpen overal prima zou zijn.

CJAHulskamp op 1 feb 2017 08:36

@Jessedew Lees anders even @Roel zijn weerbericht van vandaag. Die legt haarfijn uit waar het verhaal van de wintersportweerman vandaan komt. Ze gokken altijd op heel veel onzekerheden, en een deel daarvan komt uit. En als het uitkomt laten ze dat graag horen en komt het niet uit dan hoor je ze er niet meer over. Daardoor lijkt het alsof ze het vaak goed voorspellen.

Born to Ride

http://www.wintersportweerman.nl/winter-thiller-in-de-maak-m…

Ik kom vaak op bovenstaande site, deze mannen zijn echte weerfreaks en hebben al met regelmaat, ver van tevoren, door hoe de situatie zou kunnen worden.

Kans op kou zit er zeker in, als je dat bericht leest.

Jessedew op 1 feb 2017 08:27

Deze mannen roepen veel en af en toe komt daar ook wat van uit. Deze mannen riepen ook dat de kerst in de Alpen overal prima zou zijn.

CJAHulskamp op 1 feb 2017 08:36

@Jessedew Lees anders even @Roel zijn weerbericht van vandaag. Die legt haarfijn uit waar het verhaal van de wintersportweerman vandaan komt. Ze gokken altijd op heel veel onzekerheden, en een deel daarvan komt uit. En als het uitkomt laten ze dat graag horen en komt het niet uit dan hoor je ze er niet meer over. Daardoor lijkt het alsof ze het vaak goed voorspellen.

Matthias123 op 1 feb 2017 08:52

Ja dat is inderdaad hetzelfde, Roel signaleert het ook. Overigens ben ik me ervan bewust dat dat de kans dat dit uitkomt inderdaad vast zo’n 30 % procent is. Maargoed hopen is altijd leuk.
Het is zeker niet zo dat ze er mee te koop lopen en ze geven het altijd zeker toe als het niet uitkomt, ze geven vaak zat aan dat het meteofictie betreft.

Wat schrijft die wintersportweerman irritant zeg, popiejopie

De ‘echte’ wintersportweerman is Hajo. Ronaldo, die dat bericht schreef is een ‘vaste’ invaller, die zo nu en dan een bericht schrijft.

Het gaat mij niet zo zeer om degene die het bericht brengt, maar meer om wat het uiteindelijk gaat worden ;)

Iemand interesse in het overnemen van een accommodatie van vrijdag tot zondag? Gaat om http://www.haus-liesetal.de/start.html geboekt bij Booking.com (https://www.booking.com/hotel/de/haus-liesetal.nl.html…) voor 240,- Ik kan helaas zelf niet meer en kan niet annuleren. Ik wil 50% korting geven op de prijs. Bij interesse even mailen naar michael@mbgproductions.nl of bellen naar 0654318342. Gaat om een Appartement voor 2 personen.

*bericht bewerkt door michaelvanderlee op 01 feb 2017 11:59

Ben aan het kijken voor een paar dagen winterberg rond 15 tm 17 februari. Verbaast me alleen dat er zoveel geboekt is op booking.com in deze (doordeweekse) periode. In Nederland zijn er dan geen vakanties. Zie ik Duitse vakanties over het hoofd waardoor het die week ook doordeweeks erg druk is?

Dank voor iedere reactie :)

Je zou iets verder weg kunnen overwegen te zoeken, straal 10 tot 20 km, of via marktplaats bijv. bij particulieren.

Al is februari wel de meest sneeuwzekere maand, dus misschien dat toch veel mensen het aangedurfd hebben om langer van tevoren te boeken.

Hoi Jessedew,

Dank voor je reactie. Op zich kunnen we nog wel wat vinden alleen het beperkte aantal boekingsmogelijkheden doet me vrezen dat het erg druk zal zijn in die periode.

De vraag is of iemand weet of er in die week 13-17 februari in Duitsland vakantie is waardoor het druk is. In Nederland is volgens mij geen vakantie

In Nederland is geen vakantie. In Duitsland wel in een paar deelstaten maar dat kan je zo googlen. Er zijn ook genoeg websites met appartementen, huizen waar je minimaal 3 nachten moet boeken. En een aantal mensen net zoals ik gaan altijd een lang weekend van donderdag t/m zondag of vrijdag t/m zondag.

Woensdag 1 februari een dagje op en neer geweest naar Winterberg. Het was lekker rustig, de sneeuw was goed, hier en daar wat hard maar goed te doen. Van een local hoorde ik dat er afgelopen weekend 45.000 mensen aan het skiën waren geweest, blij dat ik een doordeweekse dag kon pakken?

Wat mij wel opviel is dat eigenlijk niemand vriendelijk is daar. Verhuur, lift en restaurant waren allemaal even chagrijnig…jammer.

Woensdag 1 februari een dagje op en neer geweest naar Winterberg. Het was lekker rustig, de sneeuw was goed, hier en daar wat hard maar goed te doen. Van een local hoorde ik dat er afgelopen weekend 45.000 mensen aan het skiën waren geweest, blij dat ik een doordeweekse dag kon pakken?

Wat mij wel opviel is dat eigenlijk niemand vriendelijk is daar. Verhuur, lift en restaurant waren allemaal even chagrijnig…jammer.

tomwillem op 3 feb 2017 14:19

Tja het is ondertussen wel algemeen bekend dat het in het weekend vreselijk overbevolkt is. En het chagrijnige personeel, tja niet veel last van gehad 1,5 week geleden. Lekker tussen de middag voor een prikje eten in de Nordhang Jause. Grote porties voor weinig geld, geen wachtrijen en vriendelijk personeel en dat in tegenstelling tot de grote vreetschuren in het gebied. En als je je hand opsteekt of gedag zegt tegen het liftpersoneel zijn ze ook gewoon aardig tegen jou… En skies ook gewoon niet huren bij de massa, scheelt een hoop stress…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 03 feb 2017 14:46

Born to Ride

Mensen uit het Sauerland zijn net een bergvolk: Naar vreemden toe wat teruggetrokken en afwachtend. Het absolute cultnummer van Zoff over het Sauerland vertaald het beeld mooi in poëtische vorm:

“In Hundesossen wird auf Touristen geschossen, und trotzdem kommen jedes Jahr mehr.”

Als inmiddels ingeburgerde bewoner kan ik zeggen dat de mensen hier uiterst vriendelijk en behulpzaam zijn. Men wil echter eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en je wat leren kennen, alvorens je wat spontanitiet merkt. Het is nu eenmaal geen Düsseldorf, waar men van nature tegen iedereen erg vriendelijk en spontaan is.

*bericht bewerkt door Frans op 03 feb 2017 14:45

Daar heb ik niets van gemerkt. Ik vond ze wel vriendelijk en behulpzaam.Mijn ski ging uit in de lift (ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen)en die werd zelfs naar boven gebracht. Tja ik was afgelopen zaterdag ook 1 van die 45.000. Ja dat is hetzelfde als dat je in Nederland naar het strand gaat in de zomer op een zondag met 25 graden dan is het ook heel druk. Ik moet eerlijk zeggen ik was blij dat ik donderdag en vrijdag er ook al was, dat was echt super en zondag ben ik naar een klein skigebied vlak in de buurt geweest nl. vlakbij Niedersfeld ca. 6 km van Winterberg was ook leuk, geen wachtrijen, goedkoop maar dat is wel natuursneeuw, hebben ze geen sneeuwkanonnen.

Er zijn zeer zeker ook locals die ook op het eerste gezicht vriendelijk tegen toeristen zijn en andere vreemdelingen, maar het algemene beeld dat over het Sauerland bestaat van teruggetrokkenheid en afwachtendheid komt niet zomaar ergens vandaan. En een ski naar boven (laten) brengen behoort gewoon tot het werk van de liftbedienden.

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met deze omgeving en de omgeving Hamburg (via vorige werk) en ik vind ze in Hamburg niet vriendelijker of onvriendelijker dan in Sauerland. Ook daar zijn ze inderdaad gereserveerder (ook op het werk) en minder open dan Nederlanders maar wel vriendelijk en beleefd. Ik was in ieder geval blij dat het werk goed werd gedaan dan ;)

Zondagmorgend vroeg vertrekken we ook.
Hotel geboekt in Willingen aan de Gondel, hoop tegen 11u op de piste te staan.
Als we het gezien hebben in Willingen gaan we maandag nog een dagje Winterberg doen.
Hopelijk wat minder volk dan…

Vandaag zag het er heel mistig uit, voor zondag en maandag zie ik toch wat zon verschijnen in de voorspellingen. Hopelijk valt er morgen nog een laagje verse sneeuw.

Hallo!!!
Wie kan mij vertellen hoe de sneeuwconditie nu in Winterberg is??? Ligt er nog genoeg natuursneeuw voor de kids om te spelen???

Mijn glazenbol is vandaag stuk maar je kunt natuurlijk altijd even de webscams checken.

May the ski force be with you !!

Op dit moment is de sneeuwconditie in winterberg donker. Morgen rond een uur of 8 zijn er legio websites te vinden met beelden van de omgeving…

Born to Ride

Hallo allemaal,

Wij willen aankomende vrijdag met een paar man een dagje winterberg pakken. Ik heb echter twee vragen en hopelijk kan iemand daar antwoord op geven:

Weet iemand hoe de sneeuwcondities zijn momenteel? (Webcams heb ik al gezien maar dat zegt weinig over de condities maar meer over hoeveel er ligt)

En is het op vrijdag buiten onze vakanties om te doen met de drukte hier?

Alvast bedankt!

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Sneeuw was afgelopen weekend papperig, maar nu met de vorst weer goed.
Er ligt overal meer dan genoeg sneeuw, alleen op de oefenweide zijn een paar mindere plekjes waar je moeiteloos omheen kunt.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie