FIscher Pro Mnt 80 Ti.

Hier mijn ski ervaring met de Fischer Pro Mnt 80 Ti.

Het is een heerlijke all mountain ski - pistes - off piste , het gaat allemaal heel erg goed. Het is mijn eerste eigen paar skis na een paar jaar gehuurd te hebben. Nu dat ik een materiaal freak ben - en graag weet wat ik heb is deze keuze gemaakt. Omdat ik over 4 weken weer ga skiën, was ook de aanschaf goed te praten, omdat huren van deze skis bijna hetzelfde zou kosten als 2 weken huren.

Even wat info :

Ik ben 1.78 en 70 kg licht / zwaar en dit jaar klas 3 / 4 ESF in Frankrijk - Off-piste nivo is slechts 1 ;)

Ik heb klas 3 ESF gevolgd - samen 2 ander skiërs - die wel meer ervaringen hadden dan mij. Zo was er een dame met 10 jaar ervaring, en een man met - in 2 etappes van zijn levensfase - ca 12 jaar ervaring op de latten. Het les niveau was dan ook hoog met 1 echte off-piste dag ( pierpers mee / redding rugzak ). Op de piste hebben we beter leren carven op snelheid / slalom - houding en andere zaken. Ook heel erg leuke mensen in het groepje - met een heel erg kundige instructeur.

Wat kan ik schrijven over de ski na 1 weekje ( 2e week volgt in februari ) - behalve de zaken die Gigi als geschreven had op z’n site over de ski :

http://gigiski.com/review-fischer-pro-mtn-80-ti/

Mijn plussen van de ski :

  • Kantenwissel van de ski op snelheid / carven.
  • Drijfvermogen getest in + 1 mtr sneeuw
  • Stabieliteit op snelheid ( getest tot 80 km / uur ) / geen zwabbertje of wat ook waargenomen.

Wat zou er beter kunnen :

  • Korte bochten / slalom - - heeft ook te maken mijn mijn technisch onvermogen.
  • De " TE " glans afwerking van de ski … Het lijkt wel een design hoogglans keuken :) . Ik heb de ski flink op z’n donder gegeven, en gevallen natuurlijk / of iemand skiet even over je toplaag … gelijk krassen in de toplaag dus. Dit wordt na de 2e week even polijsten / schuren en een nieuwe blanke lak laag er over heen. ( ik zit te denken aan een elastische bootlak in 1 of 2 componenten ). Of iemand moet betere ideeën hebben ?!

Nog een plaatje van de off-piste dag in het gebied La Norma .

null

null

*bericht bewerkt door RenSas op 30 jan 2017 17:13

Lekker man!

Fijn dat de ski’s goed bevallen.

hoi hoi,
uw bericht dateert dan wel van een jaar geleden maar u heeft volgens mij hetzelfde probleem als mij gehad, ik heb laatst dezelfde ski als de uwe aangeschaft en direct een week mee gaan skien… Nu, niet over de kwaliteiten van de ski gesproken (die zeer goed waren), maar over het probleem dat er echt wel serieuze krassen of zelfs een stuk uit is aan de bovenkant van mij ski. Wat ik dus nu ervaar als een negatief punt aan deze ski. weet u hoe ik dit probleem kan verhelpen, nu of voor in de toekomst ? is er iets dat de toplaag kan beschermen en iets waarmee ik het stukje dat er uit is kan repareren . Alvast bedankt

He Arne,

Kan je eens laten zien met een foto wat voor beschadigingen je bedoelt ?

Ik wil deze ski’s eigenlijk ook kopen maar ga niet altijd zachtzinnig met mijn spullen om. Als die beschadiging zo makkelijk gaat dan moet ik er misschien over nadenken…

bvd!

Plaats een reactie