Outdoor tech Chips 2.0 wireless speakers in helm

Hallo iedereen,

Heeft iemand hier ervaring met de Outdoor Chips 2.0 wireless speakers, of de voorganger hiervan?
Deze Bluetooth speakertjes schijn je in de audiopockets van je helm te kunnen doen als je die hebt. Sinds de invoering van de iPhone 7 wordt het lastiger om bedrade speakers aan te sluiten op je telefoon met een 3,5 mm jackplug. Bovendien: als je de mogelijkheid hebt om via Bluetooth een verbinding te maken met de speakertjes, waarom dan ook niet? Het merk POC heeft een aantal helmen al standaard uitgerust met “Beats by Dr. Dre” speakertjes maar helaas nog steeds bedraad. Ik sta eigenlijk voor de keus: òf ik zou graag het Chips 2.0 systeem willen hebben in een Fornix helm van POC maar dan ook in de kleur die ik zelf wil, òf het wordt toch een bedraad systeem want als de POC Fornix geen audiopockets heeft, dan heeft het Chips 2.0 systeem ook geen zin.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Gr. Paul

Hai,
Zelf heb ik de helm van K2 rival pro met speakers hierin, echter leek het mij ideaal om hiermee de piste op te gaan. Maar zoals vaak wees de praktijk uit op iets anders… Als je in je eentje een dag gaat knallen is het ideaal want je bent dan voornamelijk met jezelf bezig deze dag, echter sluit er iemand anders bij je aan dan wordt het al snel vervelend om überhaupt een normaal gesprek te kunnen voeren of een simpele instructie door te geven/te verstaan. Tenzij je de halve dag met je telefoon in je handen bezig wilt zijn door het geluid harder/zachter te zetten. En ook hier komt weer een ander probleem bij kijken want mijn (iPhone 6) kon dus niet goed tegen de kou en viel snel uit in de buitenlucht, dus deze moest eigenlijk wel de hele dag in mijn binnen zak blijven.

Vervolgens had ik de speakers uit mijn helm verwijderd en ben ik de piste op gegaan met normale iphone oortjes maar dan maar 1 dopje in mijn oor. Maar als je dan toch persee met deze speakers in je helm de piste op te gaan zou ik inderdaad voor de bluetooth optie gaan, echter houdt er rekening mee dat je vaak je handschoenen aan/uit trekt…

Je kan natuurlijk ook zo’n dingetje aanschaffen die van 3.5 mm naar lightning gaat. Scheelt best wat. Gewoon te bestellen bij Apple

Gotta go fast

Dankjewel voor de tip Lucas, maar die adapter krijg je bij de iPhone 7 en hoeft dus niet apart te worden aangeschaft. ik heb, even ter info voor iedereen, contact gehad met POC en zij verkopen de “Neck-roll” alleen nog maar in maat XS en S, dit omdat het Dr. Dre Beats systeem uitlopend is en niet meer kan worden besteld. Op de aanstaande skibeurs zou POC weer een nieuw systeem onthullen, vermoedelijk draadloos. Ben benieuwd…

Plaats een reactie