En toen was het over! (voorlopig?)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena, Hintertuxer Gletscher en Zillertal 3000

Jeetje wat een verhaal… Heel veel sterkte!!!
Zit ik hier te klagen over mijn knieblessure en dat ik dit jaar niet kan skiën, maar valt in het niet bij dat van jou…
Heel veel kracht en moed en succes gewenst!

@CJAHulskamp daar ben ik mij ook terdege van bewust, dat zelf in zo’n situatie als dit “het mee kan vallen”.
@Bien en @Jos1 bedankt voor jullie tips, ik zal ze ter harte nemen ;-)
@Desiree2 mijn probleem is niet meer of minder erg dan het jouwe. Volgend jaar (en wie weet de jaren erna :-( ) ben ik degene die klaagt dat skiën er niet in zit. Zie het maar zo dat onze flexibiliteit getest wordt ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@mv, heel veel sterkte Michel, en mocht je er zin in hebben, wil je dan af en toe je ‘belevenissen’ en voortgang blijven delen hier? Mijn vriendin en ik zijn gisteren terug gekomen uit Italie. Ik gewoon met de auto maar zij helaas via ambulance, gipsvlucht, ambulance etc. Rechterknie lijkt compleet kapot (na eerste MRI) met afgescheurde banden en scheurtje in scheenbeen en mogelijk nog meer schade. Horen we volgende week. Ik wil niet je topic kapen maar maak mij grote zorgen over haar herstel (en het jouwe natuurlijk) en lees graag mee met jouw herstel.

@HN65 ik stuur je even een PB

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@Desiree, Dit jaar nog niet op de skies? Ik las dat je in feb bent gevallen en je VKB hebt gescheurd. Nog steeds aan de revalidatie? das wel vervelend lees net je update in de stube…

Ik heb van de week overlegt met de Fysio en die had geen bezwaar tegen het feit dat ik in de crokus weer op de piste sta.
@HN65 ook weer een verhaal wat je liever niet hoort, heel veel sterkte met het herstel van je vriendin. Ook jij zult het nodige voor je kiezen krijgen de komende tijd. Ik merkte dat zeker de periode na de operatie ook een aardig beslag heeft gelegd op mijn gezin. Dus ook voor jou veel sterkte!

*bericht bewerkt door jos1 op 05 feb 2017 13:19

Member of global cooling initiative

@jos1 ik denk dat je @HN65 bedoelt?

edit: niet meer van toepassing…

*bericht bewerkt door MichelV op 05 feb 2017 13:17

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@jos1 nee helaas nog steeds druk bezig… Ben eind april geopereerd, heb de 1e maand na m’n operatie weggegooid bij een fysio die mij verkeerd begeleidde, helaas :( daarna wel een super fysio gevonden… en in september een overbelaste kniepees waardoor ik 2 maanden heel rustig aan heb moeten doen, en nu nog niet helemaal 100 procent over…
Maar m’n nieuwe kruisband is verder super hoor, operatie top gegaan en herstel wat dat betreft ook. Alleen verder pech nu met die kniepeesontsteking.
Dus mis nu nog wat kracht in m’n been helaas.

jij ook een vkb reconstructie gehad?
@mv ja maar bij mij alleen gescheurde kruisband, opgerekte binnenband en schade achter knieschijf…
vind jouw blessure echt heavy… Je hele verhaal ook sowieso… wens je zoveel succes !!!

Tsjonge, ben er even stil van. Ongeluk zit er zomaar in. Blijft toch een risico dat wintersporten, Dat wordt in je verhaal goed duidelijk! Heel veel sterkte met de operatie en alvast beterschap. Ga je goed!

Bergen + Sneeuw = ❤

@desiree2 Ja ik heb ook mijn kruisband laten herstellen en mijn meniscus is gehecht. De kraakbeenschade is minimaal en ook onherstelbaar. Ik ben in maart gevallen en eind Juli geopereerd (eerst nog op rondreis geweest 3 weken in jun) :).

Ondanks dat ik er na de val geen 1x doorheen ben gezakt was niet opereren geen optie voor mij. Ik sport veel; hockey, hardlopen, mountainbiken en natuurlijk skieen. Ik was niet echt van plan om dit op te geven of zonder kruisband te gaan doen.

Ik had voor de ruggeprik gekozen en zo de hele operatie meegekeken, erg interessant. Heb veel respect gekregen voor de orthopeed hoe vakkundig ze dit allemaal kunnen.

Ik heb mijn verhaal in het “broken body parts” topic in de stube geplaatst.

Ik ben wel blij dat ik bij een erg goede fysio terecht ben gekomen. Ik ben druk met sport specifieke trainingen en heb het gevoel dat ik fitter ben dan ooit haha. (ik wordt gewoon 3x in de week afgebeuld). Grootste voordeel is dat ik eigenlijk na 3 maanden al helemaal geen reactie meer kreeg in mijn knie. Het enige wat nog wat beurs aanvoelt is als ik op mijn knieen ga zitten.

Maar feit blijft dat ik ben geopereerd en dus nog wel alles met beleid en vooral controle moet doen. Dus ook met skieen over een paar weken zal het rustig aan doen worden, wat ik toch al wel altijd deed.

Member of global cooling initiative

Ik zit met ijs op mijn knie in het appartement in kircberg. Mijn maten zijn ook vandaag weer zonder. Mij op stap. Vorige week je verhaal gelezen waarbij ik hoopte zoiets nooit mee te hoeven maken. Totdat ik gisteren weer aan je moest denken. Een slecht gemarkeerde piste waarbij de paaltjes 5 meter buiten de pistes stonden op een stuk lager gedeelte van een soort van talud. Door mijn hoge snelheid [80km/h denk ik] werdt ik vol gelanceerden kwam ik tegen een paal tot stilstand,ik hoorxe een knak en dacht ik breek mijn been. Na wat bekomen van de schrik bleek het gelukkig mee te vallen dacht ik. Ik kon met en pijnlijke wel naar de gondel skien. Bij een restaurant even gaan zitten en bijkomen met mijn maten. Daar vertelde ik jouw verhaal en het geluk bij een ongeluk dat ik heb gehad. Nu dus ijs erop en hopen dat het niet meer is dan wat opgerekte bandjes. Morgen naar huis en kijken wat de physio er van kan maken. Heb over 3 weken weer een skitrip op het programma staan en hoop dat ik dan weer fit ben. Dus de pech die jij had en het geluk dat ik had, het ligt heel dicht bij elkaar. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap. De sport is te mooi om nooit meer te kunnen doen.

Benny

Ik zit met ijs op mijn knie in het appartement in kircberg. Mijn maten zijn ook vandaag weer zonder. Mij op stap. Vorige week je verhaal gelezen waarbij ik hoopte zoiets nooit mee te hoeven maken. Totdat ik gisteren weer aan je moest denken. Een slecht gemarkeerde piste waarbij de paaltjes 5 meter buiten de pistes stonden op een stuk lager gedeelte van een soort van talud. Door mijn hoge snelheid [80km/h denk ik] werdt ik vol gelanceerden kwam ik tegen een paal tot stilstand,ik hoorxe een knak en dacht ik breek mijn been. Na wat bekomen van de schrik bleek het gelukkig mee te vallen dacht ik. Ik kon met en pijnlijke wel naar de gondel skien. Bij een restaurant even gaan zitten en bijkomen met mijn maten. Daar vertelde ik jouw verhaal en het geluk bij een ongeluk dat ik heb gehad. Nu dus ijs erop en hopen dat het niet meer is dan wat opgerekte bandjes. Morgen naar huis en kijken wat de physio er van kan maken. Heb over 3 weken weer een skitrip op het programma staan en hoop dat ik dan weer fit ben. Dus de pech die jij had en het geluk dat ik had, het ligt heel dicht bij elkaar. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap. De sport is te mooi om nooit meer te kunnen doen.

*bericht bewerkt door moderator op 06 feb 2017 15:28

Benny

@Benny wat vervelend ook voor jou zeg, ik heb het verhaal zelf 2x gelezen ;-) . Ik zou er wel rekening mee houden als je “in eens” veel zit (en morgen in de auto) nu al te beginnen met paracetamol te slikken. Dit zorgt ervoor dat je bloed iets dunner wordt ivm trombose . Ik heb voor de terugreis en sinds het ongeluk trombose spuiten gekregen, elke dag 1. En dat is niet voor niks. Of je raadpleegt nog even een (huis)-arts morgen.
Hopelijk ben je weer fit voor over 3 weken, maar pas op dat je niet alleen de positieve dingen hoor omdat je dat wil horen. Wees verstandig en maak goede keuzes. Zou je later nog wel eens plezier van kunnen hebben ;-)

Net groenlicht gehad. Morgen gaat de OP door. Yeah

*bericht bewerkt door MichelV op 06 feb 2017 20:40

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@mv, kun je al iets zeggen hoe het gegaan is?

Sterkte in ieder geval met het herstel

ja, ik heb dus een paar dagen in het appartement zitten ijzen, had gelukkig diclofenac bij. Ben dinsdag naar huis gereden met de auto en moet zeggen dat ik waarschijnlijk heel veel geluk gehad dat ik een CTI brace omhad. daardoor is het denk ik gebleven bij opgerekte banden. Heb zo meteen een afspraak met de fysio en ben benieuwd wat die zal zeggen. Al met al denk ik dat ik er goed vanaf ben gekomen, ik ben er zo ontzetten hard vanaf gegaan. Dit had ik nog nooit meegemaakt en hoop dit ook nooit meer mee te maken. Ik hoop met een paar weken weer normaal te kunnen functioneren. Hoe is bij jou de OP verlopen?

Benny

Hallo @HN65 , @Benny en de rest,
Nou ik ben eergisteren geopereerd en heb gisteren de chirurg aan m’n bed gehad. Operatie is zeker meegevallen en de schade is minder dan gedacht. De buitenste knieband is gewoon onbeschadigd. Dus er zijn ‘maar’ 3 banden kapot. Gek he dat je hier blij mee kunt zijn ?, maar ik onderschat het niet, 3 banden kapot is nog steeds een serieus ding. Positieve hieraan is ook dat alles is gereconstrueerd met delen uit m’n hamstring, dus lichaamseigen materiaal en geen donor materiaal. Dit zal allemaal een positieve uitwerking hebben op m’n herstel. Bijkomend voor deel van de kapotte patella (deze loopt over de knie en verbind je dijbeenspier met je scheenbeen) is dat de dr direct zicht had op de kruisband (patella en knieschijf weggeklapt als het ware) en deze makkelijk kon repareren. Gebeurt niet vaak en levert behalve tijdswinst op tijdens de ok ook dat ze precies zien wat ze doen. Patella is als laatste gehecht.De rest met “ankers” in m’n bot vastgezet. Pijn is dankzij flinke medicatie te doen en m’n progressie was dermate dat ik gisteren het ziekenhuis heb mogen verlaten. Je snapt m’n vreugde wel denk ik.
Gr. Michel

*bericht bewerkt door MichelV op 09 feb 2017 10:51

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Fijn om te lezen dat de operatie goed is gegaan en het allemaal, relatief gezien, meevalt. Super ook dat je weer thuis bent!
Heel veel succes met je herstel!

Wat een goed bericht Michel! Ik begrijp dat je daar blij mee kunt zijn. Sterkte met het herstel en hou ons op de hoogte van de vorderingen… :D

Ik schrijf er ook een blog over. Ik weet niet of het mag ( @admin ) want ik kan de link wel met jullie delen. Ik wacht even af wat @admin zegt. Anders kan je me ook een PB sturen als je interesse hebt en dan mail ik je de link.

Maar ik hou je verder wel op de hoogte. T is voor mij ook wel prettig om t van me af te schrijven ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@mv Dat mag je best melden hier, is behoorlijk on-topic :-)

Click. Click. Peace

thanks @rogier ik moet zeggen dat het me ook goed doet alle aandacht. Geeft me powerrrr haha.

DUS een dikke SHOUT-OUT naar jullie allemaal ;-)

Ik deel m’n ervaring zodat andere onfortuinlijke skiërs & boarders er wellicht ook wat aan hebben.

Dit is de link naar m’n blog:

https://michelvat.wordpress.com

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Goed om te lezen MV dat ondanks de reuze schade het toch allemaal weer mooi gerepareerd is. Ik heb enorm respect gekregen voor de orthopeden “de bouwvakker onder de artsen” hoe veel ze kunnen repareren.

Ga zeker je blog af en toe bezoeken.

Member of global cooling initiative

Hallo MV hartstikke goed dat je toch nog (al is het een klein beetje) geluk bij een ongeluk hebt gehad. Nu revalideren en hopen dat het weer goed komt. Bij mij was het vanmorgen ook redelijk al had de fysio nog nooit zo’n grote blauwe plekken op boven en onderbeen zien staan. Dit was het gevolg van de klap en de werking van mijn CTI brace die ik gelukkig aanhad. Door de brace heb ik nu alleen maar opgerekte banden en herstel zal waarschijnlijk maar enkele weken duren. De blauwe plekken zullen dan ook wel weg zijn.

Benny

@Benny ja inderdaad geluk bij een ongeluk. Ik snap wel dat het raar is iemand te horen zeggen dat hij blij is met 3 kapotte banden, maar hé beter 3 dan 4 toch. Voelt wel een beetje als een overwinning.

Fijn voor jou dat je blessure meevalt en dat je er met een paar weken vanaf kan zijn. Kan je wel gaan skiën over een paar weken?

gr Michel

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ik ben net terug van het ziekenhuis. M’n been en de “wond” zagen er rustig uit. De chirurg had me al verteld hoe groot het litteken was. Het was geen grote verrassing, maar wel confronterend. De Chirurg was er erg tevreden mee. Agraves (nietjes) eruit en m’n brace is weer een beetje getuned. Hij zit weer lekker ;-). Mag hem zelf tijdens het douchen af doen, maar verder absoluut niet. Wachten tot 23 maart en dan kan ik aan de bak. 't Is nu 4 weken geleden dus ik ben al op de helft en het lopen met krukken gaat steeds beter, alleen met een kopje koffie van A naar B lukt niet zo goed :-D

Mocht je meer willen weten? M’n nieuwe blog staat klaar waar ik alles vertel over m’n herstel en de weg die ik heb te gaan.

https://michelvat.wordpress.com/2017/02/20/2-weken-verder-no…

Ook wil ik iedereen bedanken voor de berichtjes, PB-tjes en reacties op m’n blog. Doet me goed en geeft me nog meer motivatie om “all the way” te gaan. Thanks folks!

groet Michel

null

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Flinke ‘rits’ heb je aangemeten gekregen. En succes met je verdere herstel natuurlijk!

Pittig verhaal hoor Michel… Ook van mij heel veel sterkte met het herstel en ik hoop dat je je knie snel weer vertrouwt!

Setting forth in the universe

Fijn om te lezen dat de operatie en het eerste herstel goed gaan. Waar een relatief simpele crash al niet in kan uitmonden…
Succes met het herstel en keep us posted.

Hallo Michel,

ziet er pittig uit!! succes met de koffie, nee serieus ik hoop echt voor je dat het herstel voorspoedig verloopt en dat je op een mooie dag ergens in de toekomst bovenop een prachtige berg in het zonnetje kan beginnen met een mooie afdaling. Zou toch mooi zijn. Wat mij betreft, ik ben wel van plan volgende week af te reizen naar Oostenrijk. Het gaat iedere dag wat beter en lopen gaat al weer bijna een week pijnvrij, knie is niet meer dik en werk ook gewoon hele dagen(dat is het nadeel van een zelfstandig ondernemer). Fysio had nog nooit zo een grote blauwe plekken op boven en onderbeen gezien veroorzaakt door het (goede) werk van een CTI2 brace. Die heeft de schade echt beperkt gehouden. Ik ben benieuwd of het volgende week allemaal weer pijnvrij lukt.

Benny

Oei wat een heftig verhaal, heel veel sterkte. Hoop dat je snel de normale dingen kunt doen met je knie, skiën op een hele lange baan.

Dat kopjes koffie probleem ken ik. Twee keer in mijn leven op krukken gelopen. Klein tasje en een thermosfles een optie? Het is wat geïmproviseerd, maar dan hoef je niet overal om te vragen. Ik werd daad doodmoe van.

Heel veel sterkte met het herstel!

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie