Hoe naar winterberg

We denken erover om een keer voor twee of drie dagen naar winterberg te gaan. Dat kan door de week en dat heeft onze voorkeur omdat we hebben begrepen dat zaterdag en zondag erg druk kunnen zijn met flinke wachtrijen en weekdagen een stuk rustiger zijn. Geldt dat ook voor de krokusvakantie? Of is Winterberg dan ook door de week volgeboekt en overvol?
Verder hoor ik graag (heen)reiservaringen. Wij komen uit Utrecht en schatten een uur of 4 nodig te hebben. Als we half zes 's morgens gaan rijden zou dat moeten kunnen. Maar: zit je dan niet vreselijk in de spits in het ruhrgrbied? Eind van de middag weggaan na het werk kan ook, een extra overnachting daar is geen probleem, maar dan sta je waarschijnlijk vast bij Arnhem. Of valt dat allemaal wel mee?
's Nachts om drie uur weggaan is voor ons geen optie. Een extra vrije dag als reisdag aanmerken ook liever niet.
Wat zou dan de slimste manier zijn om er met een beetje redelijke reistijd te komen?

In de vakanties zal het wel extra druk zijn. We hebben echter geen glazen bol, dus of het voor jou té druk is, durf ik niet te zeggen.

Qua reizen is het prima te doen als je 's ochtends vertrekt. Vanuit omgeving Arnhem vertrek ik meestal rond kwart over zes en dan sta ik rond half negen, kwart voor negen in Winterberg. Wel met een behoorlijke vlotte rijstijl. Je hebt dan wel in de buurt van Dortmund en Oberhausen wat extra drukte, maar echt serieus vaststaan heb ik daar nog niet meegemaakt.

Gewoon gaan je komt er van zelf.

Mike123, fijn om te horen dat het 's morgens in het ruhrgebied wel meevalt. Ik zou het namelijk jammer van de dag vinden als je door vaststaand verkeer pas halverwege de dag aankomt. We gaan plannen maken!

Als je minimaal een driedaagse pas hebt kun je ook in Altastenberg en Neuastenberg skiën. Dat is echt een aanrader op drukke dagen in Winter berg.

Vandaag (zondag) een dagje op en neer geweest naar Winterberg vanuit Tilburg. Drie uur over gedaan, vertrokken om 05:15 en aangekomen om 08:20. (P4 parkeren was ideaal) Tot 10:30 was het heerlijk rustig op de pistes. Daarna veel dagjesmensen en veel stuntelaars die het ook eens willen proberen (wat uiteraard mag, maar dit leverde op een hele drukke piste soms wat gevaarlijke taferelen op). De wachttijden bij de liften waren ondanks de drukte niet lang, maximaal 15-20 minuten.

Voor ons zeker voor herhaling vatbaar, maar volgende keer doordeweeks of meerdere dagen vroeg in de ochtend. Misschien heb je er iets aan!

15 a 20 minuten niet lang? Ik pas…

Uitrusten doe je maar in de lift.

15 a 20min voor een afdaling van hooguit 2 minuten… Ben ik even blij dat toen wij er doordeweeks waren de wachttijden max 2 a 3 minuten waren. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik maar 3 afdalingen per uur zou kunnen maken.

Born to Ride

Meeste liften waren gisteren 0 tot 5 minuten. Alleen 10 , 12 en de Kappe langer.
Om 13 uur bij Möppi, lift 6 en Sürenberg zonder wachttijd doorgelopen.

Geldt ook in de krokusvakantie: liften bij pistes 8/9 10, 12 en 25 zijn ook op werkdagen druk, bij de rest is het goed te doen. Alleen bij goede sneeuw en prachtig weer is het natuurlijk wel wat voller door Nederlandse dagjesmensen.
Neuastenberg en Willingen zijn dan ook heel druk, maar het leuke en knusse skigebied van Altastenberg is eigenlijk altijd rustig. Genoemde skigebieden zitten vanaf 3 dagen allemaal op 1 skipas

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

15 a 20 minuten niet lang? Ik pas…

Roko op 6 feb 2017 00:03

Zoals ik aangaf maximaal ;)
Bij de meeste liften waren we er met 3 minuutjes doorheen. Maar omdat wij een grote drukte verwacht hadden op een zondag in Winterberg vonden ook de maximale wachttijden nog schappelijk.

Plaats een reactie