beste dorpen trois vallees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

ben op zoek naar een goede lokatie om onze zo veelste wintersport vandaan te starten, laaste 4 jaar altijd naar de dutch week in val tho geweest, nu benieuwd of dit ook het beste uitgangs punt is om in de kompleete 3 vallee te skien ?

eigenlijk maakt het niet zo veel uit; om vanuit VT in courchevel 1850 te komen heb je maar 4 liften nodig, dus daar ben je al in een uur of zo: vanuit VT pak je Plein Sud en 3 Vallees 2 naar Mt de la Chambre. Dan de rode piste Lac de la Chambre naar beneden. Plan des mains omhoog, Rossignol en Martre naar Mottaret. Pas du Lac 1&2 omhoog naar Saulire. Van daaruit kun je via talloze pistes naar Courchevel. Aan het eind van de dag ga je terug via Plattières 1&2 en Côte Brune. Let goed op de sluitingstijd van Côte Brune, want als je die mist moet je met Plattières 3 omhoog en naar Les Menuires skiën en met de bus terug naar VT. Dat is echt klote…

Het komt er op neer dat je voor je vertrekt de kortste route naar Courchevel opzoekt en gedurende de dag in de gaten houdt welke liften je nodig hebt om op tijd terug te komen.

Goeie vakantie!!! Ik twijfel dit jaar nog tussen Val Thorens en Chatel

Ik ben erg vaak in ValTho geweest,maar die ene keer in Méribel was toch ook wel erg leuk. Je komt dan toch in andere ‘uit’-hoeken van Vallées de Méribel, waar je normaal niet komt bij de ‘klassieke’ 3-Vallées tocht zoals hierboven beschreven (wat altijd een prachtige tocht is).
Succes met de keuze.

Ik ken Les Menuires erg goed en het logeren is daar niet duur! Het is tevens prima gelegen om de Trois Vallées te skiën! Ik heb al eens een appartement gehuurd in de residentie "Les Côtes d’Or", perfect aan de piste gelegen, ruim en niet duur. Je kunt fotos kijken op http://www.agencedesalpes.com. Veel succes en prettige vacantie! Jens

Plaats een reactie