Super8 skitour Lagazuoi en 5 Torri te doen met snowboard?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Volgende maand vertrekken we (weer) naar de Dolomieten, verblijfplaats is Wolkenstein. We willen als de sneeuw- en weersomstandigheden dit mogelijk maken in ieder geval Lagazuoi doen, maar ik vroeg me af of het meenemen van de 5 torri te doen is voor een snowboarder? Ik ski en mijn man snowboard en het onderste stuk van de Armentarola piste is natuurlijk al erg vlak (ondanks de paardenkoets). Ik vermoed dat het stuk tussen Col Gallina en 5 Torri voor een snowboarder niet echt een pretje is, klopt dat?
Alternatief is om de Lagazuoi wel rechts en dan links om te nemen en daarnaast extra pistes toe te voegen die we leuk vinden, zoals de Vallon bijvoorbeeld.

Wel … dat stukje tussen Col Gallina en Bai de Dones kan steken met een board. Ik heb er al genoeg het wél zien halen, maar dat hangt een beetje van de dag af (met verse sneeuw, vergeet het :p). Op zich is die Super8 wel de moeite om “ook” gedaan te hebben.

Vorig jaar hebben onze kinderen de Gebirgsjägertour gedaan. Dan kom je ook over beide stukken.
Zat ook één snowboarden in de groep. Ik heb er niets over gehoord dat er problemen voor hem waren, hij zal misschien wel vooruitgetrokken zijn met hulp van één van de skiërs.

Wij hebben de Super8 skitour Lagazuoi en 5 Torri twee jaar gelede gedaan. De uitzichten zijn met helder weer fenomenaal. Maar als skieers vonden wij al dat er teveel prikstukken in zaten (met verse sneeuw).

Niet alleen tussen Col Gallina en 5 Torri, maar ook bovenop de Col Gallina hadden we een pad dat af en toe ‘omhoog’ ging waardoor we flink moesten prikken. Ook op de terugweg moesten we onderaan Col Gallina flink prikken om bij de parkeerplaats tegenover de Lagazoui te komen om daar lopend te kunnen oversteken.

En het verbaast met elke keer weer dat je niemand hoort over de prikstukken op de Lagazoui afdaling zelf. Eerst bij de laatste (ik schat) honderd meter voordat je bij het vertrekpunt van de paardjes aankomt. En dan nog eens het lange stuk langs de rivier terug naar Armentarola nadat je door de paardjes bent afgezet.

Snowboarders hebben wel het voordeel dat zij op softboots makkelijker lange stukken kunnen wandelen…

Wij vonden het een prachtige tocht, maar de prikstukken echt waardeloos.

Ik zou zelf 5 torri niet overslaan. Maar dat het aldaar op bepaalde punten vlak is, is een feit.

Wij hebben als boarders deze stukken ook gedaan en inderdaad, hier en daar vlak.
Maar in zo’n mooie omgeving is board uit en even wandelen toch geen straf?

Plaats een reactie