Beste route naar Oostenrijk?

Sneeuwvrienden. Met de Carnaval gaan we een week naar Ellmau. Nu kan ik vannuit Sittard twee routes nemen:

  1. over de A61 via Stuttgart en Ulm
  2. over de A3 rn A9 via Neurnberg…

Wat raden jullie aan???

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 27 aug 2020 15:25

Dat is van zoveel zaken afhankelijk, schreef @Ruud net nog: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/343996/welke-route…

De A61 lag er onlangs prima bij, maar het gaat daarnaast natuurlijk vooral ook om het moment dat je gaat rijden, de weersomstandigheden etc… Succes i.i.g.!

Ik rij veel liever over de A61. Die rijdt veel vloeiender. Weliswaar is er een snelheidsbeperking (nou ja, 130) op het grootste stuk, maar veel minder ‘Baustelles’ en minder grote stadsringen waar je over/langs moet. In kilometers of reistijd maakt het niet zo heel veel uit geloof ik, maar het rijdt een stuk rustiger (minder inspannend en vermoeiend).

Dat is van zoveel zaken afhankelijk, schreef @Ruud net nog: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/343996/welke-route…

De A61 lag er onlangs prima bij, maar het gaat daarnaast natuurlijk vooral ook om het moment dat je gaat rijden, de weersomstandigheden etc… Succes i.i.g.!

Forza op 10 feb 2017 11:06

hahahaha… ja ik zag net de post komen!!!zal um eens lezen.

Vorige week terug uit Scheffau A8 en A61 genomen heerlijk rustig maar1 grote baustelle op de A8 maar hier geen problemen gehad

erg afhankelijk van de dag ook, op een vrijdagmiddag langs Stuttgard is altijd een probleem …

Vanuit Sittard is dit de beste route:

A61 MÖNCHENGLADBACH → A61 KOBLENZ → A61 LUDWIGSHAFEN/ HEILBRONN → A6 NÜRNBERG / MÜNCHEN → A7 FÜSSEN / ULM → A8 MÜNCHEN → A93 ROSENHEIM/KUFSTEIN.

Ik kom voor mijn werk al jaren in zuid Duitsland en dit is de snelste route. (die niet wordt aangegeven door de meeste navigatiesystemen ;-)

Vanuit Sittard is dit de beste route:

A61 MÖNCHENGLADBACH → A61 KOBLENZ → A61 LUDWIGSHAFEN/ HEILBRONN → A6 NÜRNBERG / MÜNCHEN → A7 FÜSSEN / ULM → A8 MÜNCHEN → A93 ROSENHEIM/KUFSTEIN.

Ik kom voor mijn werk al jaren in zuid Duitsland en dit is de snelste route. (die niet wordt aangegeven door de meeste navigatiesystemen ;-)

markjem op 13 feb 2017 13:24

Ik kom al jaren voor mijn plezier in Oostenrijk en na een aantal jaren de route gereden te hebben die jij aangeeft zijn we toch weer over de A5 richting Karlsruhe gaan rijden. Het is zo’n 35km korter en met de drukte valt het mij tegenwoordig erg mee bij Karlsruhe en Stuttgart.
Als je een navi gebruikt met tmc of je telefoon met google maps zal die automatisch de snellere route aangeven als er ergens oponthoud is. En je hebt nogal wat file nodig wil je over een 35km langere weg sneller zijn.
Kortom goed de file berichten in de gaten houden en dan kun je vanaf Hockenheim zelf de keuze maken welke weg je neemt.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie