Welk gebied past bij onze wensen?

Hallo allen,

Heel graag maak ik gebruik van al jullie ervaring en kennis. We zijn net terug van een heerlijke skiweek en zijn alweer aan het nadenken over een geschikte bestemming voor volgend jaar. Gezien ons gezelschap hebben we best veel wensen wat het lastig maakt een geschikt gebied en een geschikte accommodatie te vinden. Voordat we een dochter hadden gingen we meestal met z’n tweeën naar een groot gebied in Frankrijk, maar dit jaar zijn we voor het eerst met een ander gezelschap geweest en zijn onze wensen dus anders geworden.

Ons gezelschap bestaat uit:

  • stel (30-35) met dochtertje van 2 jaar oud, oma (65+), en jonge vrouw van 30 jaar oud, tante van het dochtertje. Oma en tante skiën niet en passen veelal op dochter.

Onze wensen:

  • Een grotendeels aaneengesloten skigebied met minstens 150 km piste.
  • Wat ook erg geschikt is om mooie wandelingen te maken, het liefst een beetje tussen de bomen. Eventueel ook langlaufen.
  • Waar ook naast het wandelen nog iets te doen is voor de niet-skiërs.
  • Een accommodatie met minstens drie maar het liefst vier slaapkamers.
  • Het liefst in een gezellig, niet te druk, dorpje waar wel faciliteiten zoals een supermarkt/bakker zijn.

We zaten dit jaar in de Zugspitz arena en dit voldeed voor een groot deel aan onze wensen. De niet skiërs konden gratis met de trein, konden een keer rodelen, meedoen met de gratis sneeuwschoenwandeling en fakkeltocht, een uitje naar de Highline 179 etc. en het wandelen was daar echt prachtig. Enige nadeel is dat het skigebied niet aaneengesloten is en we veel in de auto zaten. Verder zou ik het zo weer boeken, dus wie weet komen we daar wel weer op uit maar ik hoor graag of jullie nog andere ideeën hebben voor ons. Mocht iemand een erg leuke/mooie/geschikte accommodatie weten met 3 of 4 slaapkamers dan hoor ik het ook graag.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Selva di Val Gardena in de Dolomieten. Voldoet aan al je eisen.

Bedankt GiGi, ik ga er naar kijken!

Skiwelt lijkt mij ook erg geschikt… voldoet iig aan je wensen.
Verder Serfaus-Fiss-Ladis (wel minder bomen, maar goede winterwandelwegen en veel te doen voor niet skiers/niet-skiënde kinderen)
Arosa-Lenzerheide in Zwitserland

*bericht bewerkt door Jst81 op 14 feb 2017 12:44

Wengen (of Grindelwalt of Murren), lekker met het treintje omhoog met dit uitzicht http://nl.bergfex.com/jungfrau-grindelwald-wengen/webcams/c6…

Wengen (of Grindelwalt of Murren), lekker met het treintje omhoog met dit uitzicht http://nl.bergfex.com/jungfrau-grindelwald-wengen/webcams/c6…

Sndr op 14 feb 2017 12:52

Je bent me voor …
Inderdaad, fantastisch gebied met veel mogelijkheden, mede door de infrastructuur.
De een gaat skien, de ander lopen, samen lunchen op First of de Scheidegg.
Voor de niet skiers hebben ze een speciale wandelpas

Rob

Selva di Val Gardena in de Dolomieten. Voldoet aan al je eisen.

GiGi op 13 feb 2017 20:41

Ook een aanrader, wandelaars kunnen hun hart ophalen met de door het vvv georganiseerde wandelingen olv professionele berggidsen.
Die brengen je op plekken, waar je als skier niet komt …

Rob

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Heel fijn om een beetje een idee te hebben van welke gebieden geschikt zijn en andere gebieden te kunnen wegstrepen. Op Google zie ik door de bomen het bos soms niet meer dus dit is fijne informatie!

Plaats een reactie