skibus Neckermann

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo, we zouden dit jaar voor het eerst met de nachtbus op reis gaan, naar Val Thorens. Opstappen in Brussel, wat rondrijden en dan rond 23u15 echt starten in Luxemburg. Weet iemand hoe laat je dan in goede omstandigheden in ValTho aankomt? Heb je nog voldoende tijd om te skieën? Valt het wat mee in de bus? Kan je slapen?

Meestal tussen 8 uur en 9 uur in de ochtend. Ja de stoelen kunnen bijna plat, dus je kunt redelijk slapen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

hoe plat ze kunnen hangt ook van de bus af en van degene die achter je zit. sommige bussen hebben meer ruimte tussen de stoelen dan andere. je bent er meestal in de vroege ochtend ( 8 uur) maar alles afhankelijk van filles ect ect…
slapen is er persoonsafhankelijk. de ene slaapt wel de andere bijna niet.

Ok, bedankt, ik zal het er maar op wagen. 2 extra skidagen, sounds nice :-)

Vraag anders ook even bij de reisorganisatie hoeveel beenruimte er is. Ik hou er zelf absoluut niet van om met de bus te gaan, maar heb dit 1 keer gedaan met een vakantie waar het heen vliegen was en terug met de bus (daarom extra goedkoop). Voor de zekerheid dit nog even gevraagd bij de organisatie en we hadden echt 90cm tussen de stoelen dus heel ruim. Qua reizen was dit heel comfortabel, echter kan ikzelf echt niet in bewegende objecten slapen. Iedereen om me heen lag heerlijk te pitten, ik ben de hele nacht wakker geweest…

En ook handig, neem een extra dekentje mee (en evt een kussen) ik had t best koud nl :)

Voor mij werkt een slaapmasker voor je ogen perfect in combinatie met lekkere chill muziek op mijn oortjes. Door het slaapmasker is het echt donker en door de muziek hoor je geen geluiden om je heen. Zo verblijf ik een beetje in mijn eigen cocon :)

De skibus, voor mij de rijdende hel op aarde.
Informeer bij de reisorganisatie of de bus rechtstreeks naar Valtho gaat. Later in het seizoen wel eens meegemaakt dat er in Moutiers overgestapt moest worden en om 6:30 met je bagage slepen, daar wordt je niet vrolijk van

Kussen voor de nem en een kussen voor onder je benen ,meestal zit er een voeten/beensteun in de stoel, maar die ga je geheid voelen na een aantal uur
Oordoppen mee kan ook, alleen kun je er gemeen wagenziek van worden.

*bericht bewerkt door Superskismurf op 17 feb 2017 21:34

Gelukkig stopt de bus in Valtho zelf, aan de gare routière (hopelijk hebben ze daar lockers). Ook met de beenruimte zit het goed. Maar als ik de reacties zo lees, kan ik beter 1 extra reiszak meenemen voor kussens en dekens onderweg ;-).

Plaats een reactie