Skikoffer en voorspelde storm

Morgenochtend vertrekken wij naar de sneeuw. Nu ben ik van plan om mijn skikoffer er vanavond op te zetten. Maar is dit wel zo verstandig met de voorspelde storm? Ik woon in de omgeving van Den Haag, dus de storm is hier waarschijnlijk aardig krachtig.

Ik wil niet het risico lopen dat ik morgenochtend mijn auto terugvind zonder skikoffer.

Of kan dat geen kwaad zo’n stormpje?

Niet lullen, skiën!!!

Ik zou alles klaarleggen wat in het koffer moet en dat door en vrouw laten doen. Die hebben verstand van inpakken. Ik zou hem er nog niet opdoen. Best vervellend als ie eraf valt

Ski you later!

Koffer er op is geen punt (wel door een man laten doen natuurlijk :):) ). Als je 180 kunt rijden met zo’n ding komen die paar windvlagen ook wel goed. Alleen niet openmaken zodat de scharnieren op hun lazer krijgen.

@Tete: zo’n ding valt er echt niet af, wordt gewoon met een paar metalen beugels en moeren vastgezet, kan wel een stootje hebben.

Edwin van Riel

Ok, dan neem ik de gok en gaat de bak er vanavond op.

Bedankt voor de reacties.

Niet lullen, skiën!!!

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

echte mannen lopen naar boven,

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 16:53

Ware het niet dat, als het om krachtverdeling gaat, die 180 ineens 250 wordt als je de huidige 70 kmh wind vol op de kop hebt …

Rob

Als je alles door de vrouw laat klaar leggen @Tete dan mag er wel een vrachtwagen achteraan rijden!
Dakkoffer kun je inderdaad gewoon monteren, je zou voor je eigen rust de auto met de neus in de wind kunnen zetten

Oké blijkt maar weer dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn. En ik bedoel dat vrouwen beter kunnen inpakken, alles wat vier wielen heeft en wat er mee te maken heeft (behalve make up doosjes op wielen) zijn echt weggelegd voor mannen. Veel plezier in de regen in NL ??en daarna veel plezier in de bergen??

Ski you later!

Een kennis, had een lege skibox al op de auto geplaatst. Daags voor vertrek, vrij windering. Hij kwam van z’n werk, op een gegeven moment met een flinke windvlaag, weg skibox.
Totaal aan stukken, gelukkig reed er niemand achter hem.
ik zou hem er nu niet op doen.
maar misschien kwam het ook wel omdat hij leeg was

*bericht bewerkt door marie-louise op 23 feb 2017 17:10

Hangt waarschijnlijk van de montage af. Heb je alleen beugel met een ringetje en moer x8 is de oppervlak vrij klein. Heb zelf een box waar aan de binnenkant forse alu strips zitten om de krachten te verdelen. Denk in totaal plm 1400 cm2 om de kracht op te vangen. Bij 8 ringetjes zal dat niet meer zijn dan 25 of 30 cm2. Bak zit vol voor morgen kan ff geen foto maken.

En ja, woon nog geen 5 km van de kust :)

Edwin van Riel

Als de skibox in goede staat is: echt geen enkel probleem.

Zet hem echter volgens handboekje vast en gebruik GEEN extra spanbanden!

Click. Click. Peace

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 16:53

180 rijden met een koffer, is dat nou wel zo verstandig ? Die dingen zijn toch tot 130 aan te raden of hebben jullie t over z’n ding met keurmerk van Tüv ?

Ook wel gedaan, was geen thule. Dakkoffer had er geen enkel probleem mee. Is nu 30 jaar oud denk ik, wordt tijd om te vervangen.

Edwin van Riel

Gewoon een goede thule

echte mannen lopen naar boven,

echte mannen lopen naar boven

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 18:34

??? En stuiteren naar beneden hahaha

Edwin van Riel

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 16:53

180 rijden met een koffer, is dat nou wel zo verstandig ? Die dingen zijn toch tot 130 aan te raden of hebben jullie t over z’n ding met keurmerk van Tüv ?

Jobbert op 23 feb 2017 18:27

Of het überhaupt verstandig is om 180 te rijden valt te betwijfelen maar als we enkel maar verstandige dingen zouden doen dan zou het ook maar een saaie boel zijn. :)

Übung macht den meister!!!

Morgenochtend vertrekken wij naar de sneeuw. Nu ben ik van plan om mijn skikoffer er vanavond op te zetten. Maar is dit wel zo verstandig met de voorspelde storm? Ik woon in de omgeving van Den Haag, dus de storm is hier waarschijnlijk aardig krachtig.

Ik wil niet het risico lopen dat ik morgenochtend mijn auto terugvind zonder skikoffer.

Of kan dat geen kwaad zo’n stormpje?

AdiDassler op 23 feb 2017 16:44

Ik denk dat jij je meer zorgen moet maken dat jij niet wegvliegt terwijl je dat ding op de auto probeert te zetten :-D … Die auto weegt een pak meer dan jij, en die kan die extra winddruk van de skibox wel trekken.

Een beetje nieuwsgierig aangelegd : maaruh zit ie er nog op?
?

*bericht bewerkt door Superskismurf op 23 feb 2017 19:53

@Superskismurf hij zit er inderdaad op.
Eigenlijk zonder problemen, maar wel met een beetje hulp van de vrouw ?
Zodat de bak niet weg zou waaien bij het openen om de bak vast te zetten.

We hebben een spik splinternieuwe hapro traxxer 6.6, dus kan genoeg in.
@rogier helemaal volgens het boekje bevestigd en uiteraard zonder spanbanden. Alleen in de koffer zelf om de ski’s vast te zetten.

Niet lullen, skiën!!!

@AdiDassler Helemaal goed! Rij voorzichtig en fijne vakantie

Click. Click. Peace

@Rogier dank je, dat gaat helemaal goed komen. Vannacht 5 uur vertrekken.

Iedereen hier die ook nog komende week gaan. Have fun!!! En veilige reis.

Niet lullen, skiën!!!

Als je alles door de vrouw laat klaar leggen @Tete dan mag er wel een vrachtwagen achteraan rijden!
Dakkoffer kun je inderdaad gewoon monteren, je zou voor je eigen rust de auto met de neus in de wind kunnen zetten

Marijnt op 23 feb 2017 17:03

hahahaha lol nou dat geldt niet voor iedereen. hier juist andersom… ;)

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 16:53

180 rijden met een koffer, is dat nou wel zo verstandig ? Die dingen zijn toch tot 130 aan te raden of hebben jullie t over z’n ding met keurmerk van Tüv ?

Jobbert op 23 feb 2017 18:27

130 met 50 kmh langscomponent is het zelfde als 180 bij windstil weer …

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 23 feb 2017 21:10

Rob

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 16:53

180 rijden met een koffer, is dat nou wel zo verstandig ? Die dingen zijn toch tot 130 aan te raden of hebben jullie t over z’n ding met keurmerk van Tüv ?

Jobbert op 23 feb 2017 18:27

Of het überhaupt verstandig is om 180 te rijden valt te betwijfelen maar als we enkel maar verstandige dingen zouden doen dan zou het ook maar een saaie boel zijn. :)

RFKANGOO op 23 feb 2017 19:06

Pasop met wat je schrijft, voor je het weet wordt je afgebrand als opa, moraalridder, ‘je hoort niet op de snelweg’ of wat dan ook…

Rob

Dat is alleen bij jouw opmerkingen Rob @RCGrootveld ;)

Dat is alleen bij jouw opmerkingen Rob @RCGrootveld ;)

Marijnt op 23 feb 2017 21:28

Vermoedde ik al, gelukkig weet ik wie het zegt/schrijft

Rob

welk merk heb je… thule/hapro gaat wel lukken. best sterk. Of het je een halfords probox van 11 jaar oud?

Als je hem goed vast zet is er niks aan de hand, immers kun je als die goed vast zit en centraal gemonteerd, rustig 180 rijden, en ook nog wel harder.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 16:53

180 rijden met een koffer, is dat nou wel zo verstandig ? Die dingen zijn toch tot 130 aan te raden of hebben jullie t over z’n ding met keurmerk van Tüv ?

Jobbert op 23 feb 2017 18:27

Of het überhaupt verstandig is om 180 te rijden valt te betwijfelen maar als we enkel maar verstandige dingen zouden doen dan zou het ook maar een saaie boel zijn. :)

RFKANGOO op 23 feb 2017 19:06

Pasop met wat je schrijft, voor je het weet wordt je afgebrand als opa, moraalridder, ‘je hoort niet op de snelweg’ of wat dan ook…

RCGrootveld op 23 feb 2017 21:11

Kijk net als met zoveel dingen bepaal je zelf hoeveel risico je bereid bent te nemen. Zo zal een freestyler of freerider ook wel eens een risico nemen wat misschien (achteraf) geen verstandige keuze was maar op dat moment maak je um toch. En als het dan een mooie run was voel je je de gelukkigste persoon op aarde. Het zelfde geld voor het rijden op de snelweg. Mijn auto gaat niet zo hard maar denk vaak van hier had ik lekker door kunnen rijden als ik een snellere auto had gehad.

En ik denk niet dat ik hier als moraalridder word gezien hoor. Daarvoor hou ik me te weinig aan de regels. ;)

Übung macht den meister!!!

Lijkt me dat er al voldoende discussies geweest zijn over rijden met en zonder dakkoffer en hoe hard etc.
Iemand afbranden of moraalridder noemen zal ik niet doen . Iedereen is vrij om te rijden hoe hij of zij wilt. Waar hij of zij zich prettig bij voelt

Persoonlijk rij ik graag op de duitse autobahn mee met het overige verkeer. of dit nu 130 140 is op de middenbaan.
Of met de verkeersstroom op de linkerbaan, en dan kan het soms hard gaan. Juist omdat die snelheids verschillen erg hoog kunnen zijn op de duitse snelwegen Lijkt het mij veiliger om je snelheid aan te passen aan het overige verkeer c.q de verkeersstroom dan conform de nederlandse regelgeving met 120 in te gaan halen. Want die duitser achter je rijd rustig 220
vergelijk het met nederland, die ene meneer of mevrouw die met 70 komt invoegen en jij lekker 130 rijd.
Dan kun je als je pech hebt ook de remparachute activeren + de kabouter in de kofferbak het anker uitlaten gooien.

Als je een auto hebt waarmee het kan + de juiste banden. is dat geen enkel probleem. en als ik kijk naar de constructie van de dakdragers. als die er afvliegen, heb ik een cabrio

echte mannen lopen naar boven,

Net 2 Nederlanders op elkaar gebotst op de A61. De dakkoffer van de achterste lag voor hem op de motorkap. En beide auto’s flink in puin. Zal niet hard zijn gegaan want we reden al in een stau zone. Maar wel hard genoeg om een hoop ellende te veroorzaken.

Übung macht den meister!!!

Is het dakkoffer vannacht blijven zitten of heb je het dakkkoffer er vanochtend pas opgedaan.

Ski you later!

Plaats een reactie