zoektocht naar nieuw leuk skigebied (met kinderen prijscategorie budget)

afgelopen week weer een zeer geslaagde wintersport gehad, maar vind het zelf nooit zo leuk om naar hetzelfde gebied te gaan. Daarom hier de vraag wat zijn nog leuke gebieden voor mijn situatie? Gezin met 2 dochters volgend jaar 9 en 6 jaar. Oudste houdt van lekker hard skien en de jongste maakt net wat stapjes en is meestal na een korte ochtend wel klaar. Les is niet van belang.
Afgelopen week naar kasberg geweest via de reisorganisatie PBN Denk dat we voor 1500 euro wel klaar waren voor alles bij elkaar.
Leuke aan dit gebied vond ik het uitgebreide kinderland en de leuke slalommetjes daar in de buurt. ook waren er een paar mooie brede blauwe pistes waar de jongste het goed op kon leren. En aan het einde hadden we een mooie lift waar zowel een blauwe als rode piste op uit kwamen waardoor we ondanks het verschil in niveau wel het gevoel hadden samen te skien.
Minder vond ik de gondel waarmee je nog hoger ging en bij die pistes uitkwam, als ik dan met onze jongste beneden bleef had je erg het gevoel dat je gescheiden van elkaar was.

Eerder zijn we in spindleruv mlyn geweest. nadeel vond ik daar dat het twee gebieden waren en dat in het nieuwste gebied alleen een leuke lange blauwe afdaling was (te lang voor de jongste) En het andere wat oudere gebied met de kinderpistes was vaak erg mistig. Er was een mooi glijdend bospad wat ook mijn jongste erg leuk vond en we dus ook erg vaak genomen hebben
Ook pec pod hebben we aangedaan. Nadeel is daar dat de mooiste makkelijke blauwe pistes bovenaan liggen. leuke vind ik zelf dat je van liftje naar liftje kan skien en steeds een andere piste of bospad neemt, maar je wel weet waar je bent.

Janske lazne hebben we ook aangedaan, maar was met mist. Ik vond het buiten de mist om ook weinig aan, allemaal pistes naast elkaar en dat was het zo`n beetje.

Wie heeft er nog leuke ideen.
Heb zelf al gekeken en heb een aantal opties gezien:

hinterstoder: lijkt me een leuk compact gebied, maar vraag me af of er niet te weinig blauw voor de jongste is en hoe het qua kinderland is.
wurzeralm: hier lijken me de blauwe afdalingen wat lang waardoor er eigenlijk maar weinig blauw is en hoe is het kinderland?
feuerkogel: lijkt me leuk compact, maar misschien wat te compact en te klein?

Zoals gezegd, budget is belangrijk, kinderland is wel belangrijk en of je elkaar nog weer eens tegenkomt als je andere pistes neemt vind ik wel belangrijk.

Vriendelijke groet Marcel.

Weet je zeker dat een kinderland nog belangrijk is? Mijn ervaring met kinderen is dat zodra ze kunnen skiën en met een groepje het hele skigebied doorgaan ze niet meer naar het kinderland willen. Mijn zoon was vorig jaar 6 en wou toen al niet meer tussen de bloemen door skiën (was voor de kleintjes volgens hem).

Ga voor een leuk skigebied met veel blauw en rood. Misschien iets in Zuid Duitsland?

*bericht bewerkt door vlinder72 op 27 feb 2017 14:48

Hinterstoder is een leuk compact familieskigebied. Zeker dus geen slechte keus. Leuk kinderland alhoewel ik ook wel met vlinder eens ben dat dat niet eens zo heel belangrijk is als ze het skiën echt leuk beginnen te vinden.
meer info over het kinderland zie je op: http://www.hiwu.at/hinterstoder/de/winter/skigebiet/sunny-kids-park…

Ik vind ook Lofer een erg leuk gebied en ik vond het er erg fijn skiën, veel blauwe en brede pistes en erg familievriendelijk.

Kinderen worden snel groter en sterker, dus ik denk dat die van 6 volgend jaar heel wat meer aan kan.
Vorig jaar was mijn jongste net 6 en dat ging al prima hele dagen. Wel na het eten lekker afvoeren en goed slapen.

Een funpark met hobbels en tunnels en schansjes vinden mijn jongens erg leuk. Net als de hobbelpaadjes die net naast de blauwe pistes liggen.
1500 voor 1 week is wel erg weinig. Ik zit op het dubbele en dan doe ik niet gek.

Wij hebben gister geboekt (voorjaarsvakantie regio Noord 2018) voor het gebied van Oberjoch, 685 euro voor 8 dagen appartement (wel op 20 minuten van de pistes) inclusief skipassen voor iedereen (de zgn. Bad Hindelang Pluskarte).

Wij zijn hier twee weken terug ook geweest (ander en iets duurder appartement) en beviel prima met onze dochters van 9 en 11. Wel een lagergelegen gebied dus minder geschikt voor de kerstvakantie.

Niet alle accomodaties zijn aangesloten bij die Pluskarte maar als je via die site zoekt dan zit je safe.

@Andereja Oberjoch erg leuk gebied, zelf jaren geweest (we hadden kennissen aan de piste wonen dus erg makkelijk :) ) In Hindelang lekker rodelen naar beneden.
@marcelh wat vindt je van Braunlage? dit jaar voor het eerst geweest, we houden zelf niet zo van de reguliere en druk bezochte gebieden en dit gebied is redelijk sneeuw zeker en goed betaalbaar. hier een linkje naar het gebied: http://www.wurmberg-seilbahn.de/webcams.html

*bericht bewerkt door glazenwasserhhw op 06 mrt 2017 14:50

Oh dat is inderdaad comfortabel, @glazenwasserhhw! Ons is het helaas niet gelukt om aan de piste te boeken, de driekamerappartementen die nog beschikbaar waren vonden we te duur. Er was wel ontzettend veel ausgebucht. Dus nu maar wat verder weg maar wel voor een rotprijs, misschien gaan we wel twee keer ?

Een gebied dat totaal onbekend is bij Nederlanders, maar toch goed en snel bereikbaar is en niet druk: Oberjoch. Dit gebied ligt in Duitsland en heeft nog best een leuk aantal pistes en is zeer modern qua liften. Doordat veel pistes sneeuwkanonnen hebben is het ook behoorlijk sneeuwzeker.

Born to Ride

Ja inderdaad @Andereja de prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen daar, ik ken het gebied nog dat het heel klein en knus was.

kinderland met 6 jaar is niet meer zo belangrijk dan hoor. hier met 5 begonnen met skien ook les in Nederland gehad… en was zo de kinderweide af… nu dit jaar 6 jaar en voor ( witte bear, flocon) gegaan. Hij ging zowel makkelijke blauwe af als moeilijk blauwe… hij was echt niet meer te stoppen met skien. Het was een wereld verschil met vorig jaar. toen was hij na 3 uur les bek af en in middag wilde hij niet meer en nu was hij niet meer te stoppen… Hij heeft in deze week heel wat bijgeleerd en skied op eenvoudige blauwe piste al paralel terwijl dat eigenlijk pas is voor de volgende ster… wat wij merkte is dat hij vorig jaar nog niet zoveel kon ( of dacht dat hij niet kon.want hij kon het wel) er snel klaar mee was en nu al best veel kon het ook leuk voor hem werd.

Ik vind zelf les Arcs , les menuires en val thorens wel leuk… val thorens en les menuires heb je prosneige. voor val thorens als je een kinderweide wilt dan is deze niet al te groot , maar lekker overzichtelijk en veel nederlandse kindjes. de kinderland van val thorens van esf is daar en tegen heel groot en was er van de week en heeel veel huilende kids. je moet dan wel een kind hebben die tegen drukte kan. en dat vond ik bij prosneige wel mee vallen, maar het kind aantal was daarentegen veel kleiner en veel nederlandse kids en leraren.

Maar 1500 euro all in?? vervoer, skipas en accomodatie? hoe doe je dat?

oostenrijk heb ik niet zoveel ervaring. voordeel van frankrijk vind ik dat je vaak ski in en out hebt en niet eerst met de auto of bus of een gondel moet nemen, maar meteen in de sneeuw zit. en dat vind ik wel heeeel prettig met kinderen.

Qua budget : Feldberg, bij langer dan. 2 overnachtingen inclusief skipas + vervoer bij accomodaties aangesloten bij de hoch schwarzwaldcard.
Sneeuwzekerheid is misschien wat onzekerder dan bovengenoemde gebieden

Maar 1500 euro all in?? vervoer, skipas en accomodatie? hoe doe je dat?

Door niet naar (extreem) dure gebieden als Les Arcs of Les Trois Vallées te gaan ;-)

Overigens is de Wurzeralm echt een geweldig gebied voor beginners. Ik heb daar namelijk zelf leren skiën en kijk nog altijd met veel plezier terug naar die eerste ski-jaren. De blauwe dalafdaling is trouwens best lang, maar na de eerste week les deden wij die afdaling toch al samen met de skileraar. Voor kinderen die al een tweede keer gaan skiën moet deze afdaling echt geen probleem zijn.

Kijk ook eens in Zwitserland. Meiringen hasliberg Bv. Doordat de Zwitsers meestal hoge kinderkortingen hebben, is half pension in een familiekamers budgettair gunstig. Ook leuk en betaalbaar zijn de jugend en familiengastehauser JFG in Oostenrijk. Prabichl of graz bijvoorbeeld.
En ergens op het forum staat ook nog wel een bericht waar de kinderskipassen weinig kosten.
Tot slot… Frankrijk, valfrejus . eten ( Gekookt en ingevroren) meenemen en dan is een acco aan de piste ook nog bereikbaar voor dat budget, maar dan wel vroegboeken als pakketreis.
Succes!

Zwitserland en budget bestemming??? Wij betaalde afgelopen week 15€ voor een tas soep en 8€ voor 1/2 L frisdrank/bier. Skipas aan 400€ voor 6dagen. Ook al zijn de kinderen gratis op hotel, al de rest is extreem duur.

Plaats een reactie